Še ena
obče veljavnih trditev, katero bi, najprej, bilo potrebno dopolniti, in jo
zapisati: kar IN KAKOR se janezek nauči, to IN TAKO janez zna! Vendar – ali trditev
ustreza dejanskemu stanju, je sprejemljiva v podobi resnice?
Je… in
NI! Nikakor namreč NI resnična
v svetu človeka (razuma)! Čemu
ni resnična? O tem v nadaljevanju…
Poglejmo
najprej v NAGONSKI ( = NErazumski) svet!
V
omenjenem svetu naslovna trditev VELJA, je resnična, potemtakem je resnična
vselej, kadar govori o nagonskih bitjih, in kadar domnevamo, da se nek drug,
nagonskemu TUJ (nasproten) svet ne vmešava v janezkovo učenje!
Za
primerjavo vzamem volka. Lahko bi vzel katerokoli drugo žival, lahko bi vzel,
denimo, žival, ki se izkazuje v RAZLIČNIH izkazovanjih, napram
dvonogemu-v-oblačila-odevajočemu-se, in se različno izkazuje zaradi tega, ker…
muflon, nekje v gorah, beži pred dvonogimi, dočim jih je oven (ovca) vajen/a
(pa ne beži)… bivol izkazuje nezaupanje (temelječe na strahu, izhajajočem iz
nepoznavanja), dočim običajna krava nima potrebe (vsaj v normalnih razmerah ne)
po takšnem nezaupanju… ker se kozorog in gams izkazujeta podobno (napram
dvonogemu), kot se izkazujeta muflon in bivol, dočim se koza izkazuje podobno
ovci in kravi… skratka, za trditev o pravilnosti tega kar-se-janezek-nauči-to-janez-zna-V-KOLIKOR-SE-NEK-TUJ-SVET-NE-VMEŠA-V-JANEZKOVO-UČENJE
potrebujem tako neko »divje« (v naravi živeče bitje, in živeče skladno z lastno
zasnovanostjo), obenem pa tudi udomačeno bitje ( = bitje, prilagojeno = naučeno
na živetje v sebi-nenaravnem-okolju).
Česa se
lahko nauči volčji mladič? Samo in IZKLJUČNO tistega, kar – znajo starši,
odrasli volkovi, in NIČESAR več! In se tega nauči na način, na kakršnega se
izkazujejo tudi njegovi predniki, potemtakem se zmore volčji mladič naučiti
samo to, da – PONAVLJA ENO IN ISTO ZGODBO, eno in isto podobo znanja,
pojmovanja, izkazovanja. In to, posledično, pomeni tudi to, da volčji mladič
nikoli, torej tudi takrat, ko odraste, ne more upati v to, da bo v podobi
spreminjanja (volčje) »zgodbe« kakorkoli vplival ( = posegal vanje) na
okoliščine, znotraj katerih živi! Nasprotno, tako, kot so to počeli njegovi
predniki, tako je tudi sam obsojen na to, da se zmore (in to je največ, kar
lahko naredi, obenem to lahko dela v dokaj omejenem obsegu – potemtakem je
NEZMOŽEN ustreznega odzivanja na RADIKALNE SPREMEMBE okoliščin, potemtakem ga
ta nezmožnost lahko stane živetja!) le – prilagajati spremembam v okolju (je od
njih neposredno odvisen)!
Vzemimo,
na drugi strani, psa, lovskega psa (da bo bližje volku, kot ostali cucki).
Le-ta je naučen loviti (kakor je naučen tudi volk), pomeni, da je naučen, da
zmore (v skrajnem primeru) sam (in v odvisnosti od izključno lastnih zmožnosti,
potemtakem načeloma) dospevati do hrane… lahko je »naučen« tudi na prenašanje
vremenskih razmer (v kolikor biva na prostem)… obenem pa zmore biti naučen tudi
tega, da – uboga (gospodarja) oziroma da se NE izkazuje svojevoljno, pač pa se
izkazuje v okvirih, katere (in kakor) mu postavlja gospodar.
Potemtakem
zna, ta lovski pes, tudi ne-iti-v-lov, takrat, kadar je lačen, ker, preprosto,
počaka na to, da ga gospodar nahrani (ve, na osnovi izkušenj, da ga gospodar
redno hrani, in nima nekih posebnih izkušenj, na temelju katerih bi lahko
po/dvomil v to, da ne bo dospel do hrane)… in zna tudi to, da ne potrebuje
drugih psov, da bi z njimi tvoril krdelo, pač pa je njegovo krdelo gospodar (in
morebitni »neki drugi«, lahko tudi določene domače živali NEpsi)… in zna
upoštevati tisti »poleg«, in klic-na-prihod-k-gospodarju, skratka – ta lovski
pes (ki, kakor vsi psi izvira iz volka, potemtakem je, v osnovi, po svoji
vsebinski zasnovanosti, in še vedno, volk!) se je v svoji-naravni-zasnovanosti-TUJEM-okolju
naučil nekih drugih, dodatnih znanj, kot so znanja volka, pomeni, da – zna več
od volka!
Kako
izkazuje ta svoj več-znati, ali je pri lovu, na primer, tako uspešen, kot je
volk, o tem odločajo različni dejavniki, a je dejstvo, da (glede na količino in
obseg naučenega) zmore več kot zmore volk, vendar…
Ta
lovski pes se zmore (četudi NAJ bi bil naučen živeti v svoji-zasnovanosti-TUJEM-okolju)
izkazovati »neprimerno«, v odnosu do določenih značilnosti okolja, v katerem
živi, in se tako (po naših merilih neprimerno!) izkazuje izključno zaradi tega,
ker – mu nikakršno učenje NE more
izpodriniti ( = spremeniti, odpraviti) njegove naravne zasnovanosti… pa
bo še vedno (v kolikor ga nagoni v to povlečejo) tulil-v-luno (s tem povzročal
hrup v okolju, katero si želi ponoči imeti mir), se (če se bo znašel
nenadzorovan v nekem, na primer, gozdu-kot-delu-parka) pognal za divjadjo (da,
tudi v parkih, denimo v Tivoliju, lahko vidiš veverico, zajca, srno…)… skratka,
še vedno (in dokler bo obstajal) ne bo zmogel razumevati tega, da v urbanem
okolju veljajo drugačna pravila, kot v »divjini«, potemtakem se bo vedno
lahko pripetilo to, da se bo izkazoval v nasprotju s svojo (siceršnjo)
naučenostjo, se bo izkazoval natanko tako, kot mu je narava (z nagoni)
predpisala!
Sem že
omenjal, v preteklosti, da zmorejo pravila obstajati samo takrat, kadar ISTE
VSEBINE (ista razmerja, ista izkazovanja) obravnavajo dosledno, po sistemu
VSELEJ ENAKO, potemtakem tudi opredelitve nagonskih bitij (gre za bitja, ki se
izkazujejo v okviru nagonov in v odvisnosti od konkretnih okoliščin = po
pogojnem refleksu) – VEDNO VELJAJO (kadar je, kakopak, govora o nagonskih
bitjih), potemtakem veljajo tudi za človejake!
Čemu ta
pripis? Zgolj zaradi sledeče trditve: ko se nagonsko bitje znajde v
okoliščinah, v katerih ga povedejo nagoni, takrat – vsa naučenost ( = vse
DOMNEVNO znanje), preprosto, ODPADE, ni moč nanj/o računati!
Kadar
nisi zmožen razumevati potrebe po drugačnem ravnanju (drugačnem od ravnanj, v
katera si zasnovan), takrat te drugačnosti tudi nisi zmožen izkazovati (vsaj
zares ne… jo pa lahko izkazuješ navidezno, tozadevno, in tistim, ki ne zmorejo
ugotavljati dejanskega in nedejanskega, med obojim raz/ločevati, pa… kakor sem
včeraj zapisal, NISI priden zaradi tega, ker ti obetajo kos mesa, če boš
ubogal, ali pa palico, če ne boš, pač pa SI priden takrat, kadar se SAM zavedaš
potrebe po lastni pridnosti, in se kot priden izkazuješ v neodvisnosti od
nagrade/kazni, ker – hočeš biti priden)!
Obča
»skrb« za tradicijo, za ohranjanje tudi-v-preteklosti-obstoječega, ni nič
drugega kot odraz – nezmožnosti razumevanja objektivnih stanj, in se ta nezmožnost razumevanja
izkazuje celo tako hudo, da – NISO V STANJU NITI TAKOLE RAZMIŠLJATI: ČE BI
SE VSELEJ TRUDILI ZGOLJ ZAGOTAVLJATI (OHRANJATI) ŽE OBSTOJEČE (v natanko
takšnih podobah, v kakršnih se, to obstoječe, izkazuje skozi – pretekli – čas),
POTEM BI ŠE VEDNO ŽIVELI V
NESPREMENJENIH RAZMERAH, V IZHODIŠČNI - KAMENI DOBI!!!
In bi
bilo tako tudi prav, za nagonska bitja, da bi živela v svojem naravnem okolju,
torej v neki »divjini«, v katero ne bi posegal človek (s svojim razumom)… bi
bila, ta nagonska bitja, v takšnih razmerah (v svojem domačem okolju) krepko
manj zmedena, kot so zaradi tega, ker – živijo v NEsvojem svetu, v okoliščinah,
katere NE razumejo!
Za človeka (razumno bitje) naslovna
trditev NE velja!
Čemu?
Ko bi
veljala, potem… bi se ajnštajni, tesle, kohi… učili izključno tisto (in tako),
kot se učijo vsi ostali ( = nagonska večina)… potem NE bi niti (po)dvomili v
pravilnost »znanj«, katera jim skuša okolje prenesti… potem NE bi niti začutili
potrebe po tem, da dospejo do resnice (do dejanskih stanj), in
obče-veljavnega-znanja NE bi dojemali kot napačnega, dejstvom neustreznega…
potem, in posledično, NE bi bilo
nobenih odkritij, nobenih sprememb, nobenega razvoja… in, predvsem – ne
bi bilo možnosti, da okoliščine (vse ostalo obstoječe) svojim potrebam prilagajamo!
Tako da
– ja, trditev »kar se janezek nauči, to janez zna« ( = JANEZ NIČESAR ZARES NE ZNA!) VELJA pri bitjih, ki NE razpolagajo z (raz)umom… in je
daleč od resnice, ko se nanaša na človeka!
Ni komentarjev:
Objavite komentar