…
potemtakem se – vse bolj manjša!
Predstavljaj
si neko stanje, v katerem se srečata dve povsem RAZLIČNI vrsti živetja (četudi
navzven = tozadevno druga drugi podobni)! Morda si celo gledal/a nek film, na
to temo, film, v kateri »civilizirano« bitje dospe v neko pleme, ki živi
natanko tako, kot je živelo stoletja poprej…
V
začetnem obdobju (pod domnevo, kakopak, da neko »divje« pleme prišleka sprejme
medse, in ga ne sprejme v podobi enolončnice…) je prišlek nekaj-čudnega: je
oblečen (ima-na-sebi-nekaj, ima, na tem nekaj, celo čarobne luknje = žepe, iz
katerih še bolj čarobne zadeve vleče, denimo nek vžigalnik… in s temi čarobnimi
zadevami – čarovnije ustvarja, zmore, na primer, ogenj priklicati)… drugače se
izraža (spušča neke glasove, ki niti slučajno niso podobni tistemu, čemur bi
morali biti, da bi bili »govor« / pogovor)… za določena ravnanja uporablja
razne pripomočke (s katerimi si ravnanja olajša)…
Kakorkoli
že, z vsemi materializiranimi (v materialnih podobah izkazujočimi se) zadevami,
katere (prišlek) prinese s seboj, lahko počne nekaj, in to lahko počne bodisi
na povsem drugačen način (in uspešneje), kot je način, ki ga poznajo »divjaki«,
bodisi lahko (s)počne nekaj, česar taisti »divjaki« na enak način SPLOH NE
zmorejo početi (lahko, na primer, s palico, ki poka, na razdalji nekaj sto
metrov ubije plen, medtem ko se mora »divjak« taistemu plenu približati na
nekaj deset metrov, da bi ga lahko uplenil z lokom, ali s kopjem…).
S časom
se tudi »divjaki« naučijo uporabljati stvari, katere je prinesel prišlek. In ne
samo, da se naučijo uporabljati, naučijo se jih tudi izdelovati, in… s še »večjim«
časom se tem »divjakom« (in še bolj njihovim potomcem, ki so se rodili v čas,
ko so vse te novotarije ŽE prisotne v njihovem okolju, ko jih že vsi uporabljajo/izdelujejo)
taiste zadeve (za)zdijo kot neka SAMOUMEVNOST, kot tisti nič-posebnega…
dobesedno pozabijo na to, da sami taistih zadev NISO (bili) zmožni izkazovati
(jih sploh poznali niso, nekoč poprej)… in se jim, posledično, tudi tisti (kdorkoli),
ki te (ali takšne) stvari ima, ne zdi nič posebnega (pa četudi je prišlek, ki
je prinesel določene predmete k »divjakom« IZUMITELJ = je TVOREC teh
stvari/predmetov/vsebin = zmožen razumevati kaj-z-njimi-dosega in
kako-do-njih-dospeti), potemtakem se jim ne zdi nič posebnega tudi – prišlekov um
(njegova ZMOŽNOST RAZUMEVANJA), kajti – sami so se že NAUČILI uporabljati in
izdelovati te stvari, potemtakem so, po njih zmožnosti dojemanja ( = NErazumevanja)
najmanj enako »pametni«, kot je »pameten« prišlek!
In
taisto se dogaja znotraj »človeštva«: obstaja šolanje (učenje o tem, kako do
česa dospeti, učenje o tem, kako kaj uporabljati), obstaja obča uporaba
(malodane vsega, kar je ŽE ustvarjeno), obstaja obče »vedenje« o tem, da »mi«
podelitev spričevala (kakršnegakoli potrdila o
uspešno-opravljenem-kateremkoli-učenju) govori o tem, da ZNAM, da ZMOREM, da
sem USPOSOBLJEN… potemtakem zmorem, četudi sem »divjak«, uporabljati, celo
izdelovati enake, iste vsebine, kot jih uporablja/izdeluje »prišlek«,
potemtakem sem – najmanj tako »pameten«, kot je »pameten on in celo več: ker »jaz«, »divjak«, NE razumem
naravnih (torej tudi družbenih) zakonitosti, ker »vem«, da je nekaj tako, kakor (kakršno)
ta nekaj vidim – zaradi tega se »mi« taisti »prišlek« izkazuje v podobah
nerazumevajočega (bebca), kajti – kako lahko trdi, ta »prišlek«, »meni«, da »kapitalist
NI kriv za stanje, katerega »jaz« živim«, ko pa »jaz« vidim tega kapitalista,
kako jemlje stvari izpred mojega nosu, in ko vem, da je vse, kar obstaja, »naše«,
potemtakem tudi »MOJE«… jaz pa, od tega vsega, ničesar ne dobim?!
Ni komentarjev:
Objavite komentar