sobota, 15. december 2018

Minuta za besedo... prodajati


Živimo v svetu, v katerem vsi govorimo, BOJDA, isti jezik. V svetu, v katerem občost NE razume vsebin (jih, potemtakem, tudi poznati - o njih vedeti - NE more), celo huje: v časih (“demokratičnega”) so/odločanja, v časih, v katerih zmore slednje nerazumsko bitje dospeti do “izobraženosti” (posledično tudi do oblikovanja “znanj”, opredelitev, tudi besednih) in s tem tudi “tvorno” (uspešno) - RAZKRAJATI neka predhodna stanja, stanja, do katerih je uspel popeljati razum.

Živimo v svetu, v katerem obstajajo sopomenke ( = različne besede, ki govorijo o istih vsebinah), ki so, mimogrede, jezikovna prednost (govorijo o kakovosti, pestrosti, izraznosti jezika) in njih pozna/va/nje omogoča tisto, čemur pravimo “besedni zaklad”... obenem živimo v svetu, v katerem ISTE besede govorijo o RAZLIČNIH vsebinah, in je, potemtakem, potreben “kontekst” ( = širše opisovanje, pojasnjevanje = manjša izraznost = nejedrnatost izražanja, njegova nejasnost = NEUČINKOVITOST terminov, ki naj bi o nečem govorili), da jih je moč, vsaj načeloma, razume/va/ti. Tipičen primer takšne BEBAVOSTI je termin “reklamirati”, katerega je razum uvedel kot izkaz/ovanje-nezadovoljstva-z-nekim-konkretnim-predmetom-izkazovanjem (reklamacija = izkaz/opredmetenje reklamiranja), dočim je obča “izobraženost” uvedla uporabo (taistega termina) na način, da beseda “reklamirati” govori (naj bi govorila) o tistem “propagirati” ( = oglaševati, posredovati informacijo o nečem, lahko tudi posredovati POZITIVNO informacijo o nečem)... potemtakem je obča bebavost uspela jedrnatost jezika (moč njegove izraznosti) izničiti, kajti na tak način (ko z eno in isto besedo govoriš o RAZLIČNIH vsebinah) moraš dodatno opisovati (uporabljati še neke druge besede), da nekomu poveš o tistem kar misliš, želiš povedati. In uspeva, ta, obča bebavost, tudi že omenjen “besedni zaklad” spravljati na raven - lastnih NEzmožnosti ( = tudi nezmožnosti izražanja). In ta, današnja obča uporaba besede “reklamirati” ( = delati reklamo za, oglaševati, propagirati), NE temelji na sami besedi reklamacija ( = izkazovanje negativnega odnosa do nečesa), pač pa na besedi “reklama” ( = izkaz oglaševanja = oglas, razglas). Kakorkoli že...

Danes je na programu beseda “prodajati”. In tudi ta beseda lahko govori o različnih vsebinah (le-te so lahko, med seboj, in od daleč, podobne, lahko pa so popolno nasprotje), kar bi se dalo razumevati tudi tako, da - jezik(oslovje) /še/ ni dospel/o do tiste stopnje, na kateri bi zmogel/o zagotoviti NEDVOUMNOST izražanja, potemtakem tudi ustrezno sporočilnost (besed in jezika kot takega) oziroma učinkovitost (bojda živimo v razmerah, v katerih je čas izjemno pomembna komponenta - na vseh področjih je “hitrost izvedbe” = čas-potreben-za-izvajanje-nečesa merodajen dejavnik, dejavnik, ki govori tudi o uspešnosti nekega izvajanja... le na področju jezika, kot TEMELJNEGA načina sporazumevanja, no, vsaj domnevnega sporazumevanja, čas /uspešnost, učinkovitost izpovedovanja/ ni pomemben)! Čeprav...

Resnici na ljubo, ni dejavnika (torej tudi izraznost jezika pri tem ne more pomagati, celo nasprotno - več kot je besed, več si jih moraš zapomniti, težje funkcioniraš - kot nagonsko bitje, seveda), ki bi uspel (kakorkoli) delovati na nerazumskost, na nerazumevanje... pravzaprav je, v primerih nerazumevanja, risanje pojasnil, kriljenje z rokami... še najboljše sredstvo sporočanja!

1.      prodajati = izvajati aktivnost, usmerjeno v prodati-tisto-kar-v-prodajo-ponujam. V takšnem primeru beseda “prodajati” ne govori o drugem, kot izključno o tem, da sem imetnik nečesa, kar skušam nekomu drugemu prodati, da sem ponudnik in se kot tak (z nudenjem imetja, s katerim razpolagam) tudi izkazujem.

2.      prodajati = izkazovati, v nekem časovnem obdobju, uspešnost svojega delovanja ( = nudenja nečesa nekomu = biti prodajalec), potemtakem govoriti o tem, da že-nekaj-časa-uspevam-imetje-s-katerim-razpolagam-spraviti-h-kupcu ( = zamenjati za nekaj drugega, običajno za denar = prodati).

3.      prodajati = zavajati (prodajati meglo, tega-mi-pa-ne-more-zlahka-prodati ipd), skušati nekoga prepričati o pravilnosti nekega pripovedovanja (ob čemer ta “nekdo”, in sočasno, ugotavlja o nepravilnosti - pripovedovanja).


Morda obstaja še kakšna drugačna podoba razumevanja obravnavane besede, a ni pomembno (no, vsaj meni, in trenutno), v povezavi s tem, kar sem želel (s konkretnim zapisom) povedati. V razmislek pa ponudim sledeče vprašanje:

je tisti, ki je zaposlen v trgovini, in ki skuša (morebitnemu) kupcu določeno zadevo prodati, v osnovi prodajalec (tudi takrat, kadar se NE izkaže kot prodajalec, ker, preprosto, NE proda), ali je zgolj - ponudnik (in se kot prodajalec izkaže ŠELE TAKRAT, ko zares uspe prodati)? In dodatno, v pomoč: če nekdo ne uspeva prodati (tistega, pač, kar ponuja v prodajo), in to neuspešnost trajno izkazuje - kaj je potem, slab prodajalec (počne nekaj, pri čemer rezultatov /lastnega početja/ ni zmožen izkaz/ov/ati... potemtakem to počne po načelu kopljem-luknjo-ne-da-bi-kopal-luknjo = NE kopljem luknje!)... ali, morda, NEprodajalec (ter zgolj nekdo, ki ponuja v prodajo...)?!

Ni komentarjev:

Objavite komentar