Res je,
VSAK »ne/maram« je IZKAZ odnosa neke posamičnosti (ali posameznika, da ti bo
bolj razumljivo) do neke druge posamičnosti. Tega izkaza (odnosa) se lahko
zavedamo, a obstaja tudi takrat, kadar ni moč govoriti o zavedanju (izkazovanja
neke posamičnosti do drugih /posamičnosti/), potemtakem ta »ne/maram« obstaja
tako v človekovem, kakor v živalskem in rastlinskem svetu, celo – v svetu
tvarin. Pa…
Rastlina,
denimo, ne mara pomanjkanja svetlobe, vode, hrane… kajti – kako bi lahko marala
nekaj, zaradi česar ne zmore obstati? In tudi ogenj ne mara vode, iz istega
razloga.
Pri
razmišljanju o (neposredno) predhodno zapisanem, je priporočljiva zmožnost
RAZMIŠLJANJA, in v njenih okvirih tudi zmožnost ugotavljanja razmerij (med
posamičnostmi), opredeljevanja teh razmerij (in njih izkazovanj), potemtakem je
priporočljiva zmožnost »predstavljati si« in zmožnost »iste
ugotovitve-o-določenih-značilnostih prenašati na različne vsebine«… in ne zgolj
neposredno »dojemanje«, v smislu dobesednega »razumevanja« (tudi sam se namreč
zavedam, da nek kamen, ogenj, neka rastlina… NI zmožen/a ugotavljati,
česarkoli, potemtakem tudi ne okoliščin, znotraj katerih se znajde… potemtakem
tudi NI zmožen/a opredeljevati se /in, posledično, izrekati se o tem/ do
ugotovljenega)!
Res je,
VSAK »ne/maram« je SUBJEKTIVNE narave, saj govori o odnosu posamičnosti do
vsega ostalega, a je res tudi to, da VSI »ne/maram« niso enako
utemeljeni (ne izhajajo iz istih osnov), pač pa - je v
svetu RAZUMA (človeka) »ne/maram« oblikovan
na temelju neke konkretne vsebine (torej značilnosti nekega »tistega«,
kar ne/maram), dočim je v vseh
preostalih svetovih (potemtakem
tudi v človejaškem) »ne/maram« NEPOSREDNO
ODVISEN OD KORISTI, katero konkretna posamičnost ne/ima od vsebine, katero
ne/mara. Potemtakem je »ne/maram« v teh, nečlovekovih, svetovih, pogojen
IZKLJUČNO z OSEBNO KORISTJO, torej – s sebičnostjo
(takrat, kadar izhajaš izključno iz lastnih interesov = takrat, kadar vse
obravnavaš izključno na osnovi tega, kar /in kakor/ TEBI ne/prija = takrat si TI SAM /in sebi, zase/
merilo vsega, takrat si, pač, sebičen)!
Sezimo,
za potrebe pojasnitve zapisanega (o različni utemeljenosti tega »ne/maram«), po
tistem (skozi tisočletja veljavnem) kruha-in-iger!
O čem
govorijo, ta »kruh« in »igre«? O povsem preprostem dejstvu: zagotovi občosti
pogoje, znotraj katerih bo zmogla (vsaj relativno) udobno živeti, in zagotovi
ji načine, na katere bo lahko svoj čas ( = lastna ŽIVETJA) preživela, ne da bi
se ob tem dolgočasila (in ne vedela, kaj in kam bi sama s seboj), pa boš
sočasno zagotovil tudi – red in mir = nemoteno
obstajanje in delovanje družbe (skupnosti). Pri čemer je POVSEM NEPOMEMBNO to, KDO takšne pogoje zagotavlja, in NA KAK NAČIN jih zagotavlja (lahko je »baraba«,
z moralnega vidika povsem NESPREJEMLJIVO bitje, torej bitje, s katerim /in tudi
s tistim, kar takšno bitje daje-od-sebe-tebi/ človek NE ŽELI imeti
nikakršnega opravka, in to svojo NEželjo temelji na etičnosti, torej /tudi/
na svojem načelnem odnosu do slabega, nepravilnega, nesprejemljivega)!
Da temu
ni tako? O, je, pa še kako je! Ne nazadnje, tudi aktualna »zgodovina« Dežele
(in Deželanov) priča o tem, da so bili čaščeni, »spoštovani«, na rokah nošeni posamezniki,
ki PO ETIČNIH MERILIH sploh NE bi smeli
dospeti na položaje odločanja, a jih je občost naredila za odločevalce
(jih iz nič spremenila v nekaj), in – so
bili »spoštovani« vse dotlej, dokler JE OBČOST od njih izkazovanj IMELA NEKE
KORISTI! In v taistem trenutku, ko je imetje-koristi-zase usahnilo, so
taisti (»spoštovani« in na rokah nošeni) postali barabe, lopovi, nepošteni in
neetični!
Da,
rastlina ugotavlja na način, da presoja o razmerah, ki NJEJ ne/koristijo,
pa – uspeva tam, kjer ima koristi od okolja, in usahne tam, kjer teh koristi
ni(ma).
Da,
žival ugotavlja na način, da presoja o razmerah, ki NJEJ ne/koristijo,
pa – uspeva tam, kjer ima koristi od okolja, in usahne tam, kjer teh koristi
ni(ma).
Da, človejak ugotavlja na način, da presoja o razmerah,
ki NJEMU ne/koristijo, pa – je zadovoljen ( = uspeva) tam, kjer ima
koristi od okolja, in ni zadovoljen ( = usiha) tam, kjer teh koristi ni(ma).
Pač,
definicije razlike med človekom in živaljo, definicije, ki govori o tem, da je
IZKLJUČNO RAZUM tisti dejavnik, na temelju katerega je moč razlikovati med
človekom in živaljo, si nisem jaz izmislil… in dejansko NE obstaja neka,
katerakoli druga vsebina (značilnost), po kateri bi bilo moč potegniti ločnico
med človekom iz živaljo… in trditev o NErazumskosti občestva ni izkazovanje
neke nenaklonjene-presoje (ni predsodek), pač pa je upoštevanje DEJANSKEGA STANJA ( = objektivnih
dejstev)!
Človek
(razum, etičnost) z barabo ne želi imeti ničesar skupnega, barabo
odklanja, v vsakem trenutku in v vseh okoliščinah, potemtakem tudi odklanja
neke (morebitne) koristi, katere bi lahko imel od barabe (v primeru,
kakopak, ko bi ji izkazoval naklonjenost = pripadnost = ENAKOST Z NJO!!!)… potemtakem za človeka »kruha in iger« NE
velja (človek tvarne snovi potrebuje ZGOLJ za zagotavljanje svojih
temeljnih potreb pre/živetja, in ne, tako kot človejak, za zagotavljanje tako
temeljnih potreb pre/živetja, kakor tudi za zagotavljanje LASTNE »VREDNOSTI«,
v okviru razvrščanja na »družbenih lestvicah«… in človek NE potrebuje nekega
drugega, da mu priskrbi načine na katere bo svoj čas zapolnil, ga pre/živel =
se, če želiš, zabaval, se v tem času prijetno počutil, kajti – človek, kot
TVORNO bitje, zmore samega sebe zaposliti /zmore VEDETI o tem kaj početi s
svojim časom oz. živetjem/, in ne samo da zmore, človek potrebuje
biti-aktiven, človek potrebuje neko
SVOJE delo, skozi katero samega sebe izkazuje, skozi katerega rezultate samemu
sebi osmišlja LASTNO živetje in, posledično, dospeva do tistega
zadovoljstva = ugodja = energije, katerega/o potrebuje za svoje živetje)!
In ta
utemeljenost imeti-/ne/rad oziroma ne/marati se izkazuje povsod, in je povsod (v nečlovekovem svetu) OSEBEN
INTERES ( = sebičnost, pričakovanje koristi) tisto, kar pogojuje (opredeljuje)
odnos neke posamičnosti do VSEGA preostalega, potemtakem TUDI do
sobivanja! Pa…
Kadar
SOBIVAŠ, takrat TVOJA sebičnost ni tisto, kar to sobivanje zagotavlja!!! Ni, in
NE MORE BITI, kajti sobivanje v prvi
vrsti terja UPOŠTEVANJE INTERESOV SKUPNOSTI (sobivanja), izkazovanja, usmerjena
v zagotavljanje teh interesov, in
ga TVOJ INTERES (tvoja sebičnost) ONEMOGOČA, potemtakem – dejanskega sobivanja
v primeru nečloveka (pa naj gre za človejaka ali preostali živalski svet, naj
gre za rastline, celo tvari) NI, in ga NE MORE BITI… pač pa je lahko le delitev
prostora in časa, v kateri vsakdo gleda in vidi svoje interese, in se tudi
izkazuje v željah po zagotavljanju teh (lastnih) interesov! In prav ZARADI TEGA DEJSTVA ni dogovora, ni
ravnanj, za katere bi lahko rekli, da so ZA VSE (in vsakogar) SPREJEMLJIVI/A,
prav zaradi tega ni nekega trajnostnega izkazovanja zastavljenega, pač pa – »se
zgodovina ponavlja«, nenehno vrteča se v istem krogu, nenehno skakajoča
z leve na desno in obratno!
KADAR NEKAJ (ZARES) MARAŠ, POTEM
MARAŠ (ta nekaj) ZARADI TEGA, KAKRŠEN JE, in NE zaradi tega, ker tebi
prija (ker potem »maraš«
samo do tedaj, dokler TEBI prija = dokler se izkazuje tako, kot TI želiš /
pričakuješ/ da se izkazuje, čeprav bi se, ta nekaj-katerega-maraš, želel
izkazovati tudi PO SVOJE in SEBI USTREZNO)!!!!!
Velikokrat
sem že izkazal trditev, da ves svet (ta svet, ki govori in zapisuje, se v
oblačila oblači) TEMELJI NA LAŽI, in – dejansko temelji! Ne more drugače, če NE
razume niti osnov, če, potemtakem, ne zmore razlikovati (ločevati) med dejanskim in umišljenim, med
tistim TAKO JE PRAV (in je OBJEKTIVNO prav!) in tistim
tako-se-meni-zdi-da-je-prav ( = izkaz NEzmožnosti razumevanja, vsega, tudi
lastne – NEZMOŽNOSTI RAZUMEVANJA)!
Svet NI
tak, kakršnega vidim/š/mo, SVET JE TAK, KAKRŠEN OBJEKTIVNO IN SAM PO SEBI JE!
Ni komentarjev:
Objavite komentar