Trditev,
zapisana v naslovu tega sestavka, je obče znana, in obče uporabljana, in zveni
dokaj kategorično, celo v podobi nekakšne absolutne resnice, vendar – zares
ustreza resničnim (dejanskim) stanjem?
Za hec
pridodam še trditev, ki pravi da »vrana vrani ne izkljuva oči«. Tudi ta je
splošno znana, in tudi ta naj bi izkazovala določena spoznanja (o) dejanskih
stanj(ih), in je zanimivo, če obe, in sočasno, vzamem »pod drobnogled«, to – da
obe govorita o ENI IN ISTI STVARI ( = o tem, kaj SE privlači), a govorita – o RAZLIČNIH
STANJIH (različnih »resnicah« o tej ENI IN ISTI stvari)! Prva namreč
govori, da se privlačijo nasprotja, druga, da se privlači istost (kadar te
nekaj privlači, takrat te NE odbija, kadar te NE odbija, takrat ne čutiš
potrebe, da bi se NEodbijajočemu zoperstavljal, takrat – vrana vrani ne
izkljuje oči). Obenem pa – obe trditvi
NE ustrezata dejanskim stanjem ( = resnici)! In upam, da mi bo v
nadaljevanju uspelo dovolj nazorno pojasniti, zakaj tako trdim.
In – ne
glede na to, ali nek povprečnež veruje-v-boga, ali tega verovanja ne izkazuje, VSAKO
NErazumsko bitje je obsojeno na to, da MORA verovati (v nekaj in v vse), in da
funkcionira na temelju nekih absolutnih »resnic«, nečesa neomajnega in
vselej-ter-v-vsakem-trenutku-samemu-sebi-enakega (pomeni, da tako verovanje
izključuje = NE upošteva tega, da se iste vsebine zmorejo drugače izkazovati v
različnih okoliščinah, in tega, da se v istih okoliščinah različne vsebine zmorejo
enako izkazovati), čeprav – absolutna resnica
sploh NE obstaja (ni ene same stvari, v vsem obstoječem, katere značilnosti
bi lahko izkazal brez tega, da bi uporabil tisti »razen v primeru, da…«).
Absolutna
resnica = kadar določeno spoznanje VELJA V VSAKEM TRENUTKU in ZA VSE, KI O NJEM
GOVORIJO, ENAKO!
Poglejmo,
za začetek, nekaj povsem preprostih primerov, in zapišimo takole:
Svetloba
(dan) privlači temo (noč)… sončno vreme privlači dež… mraz privlači toploto… ne
nazadnje – ogenj privlači vodo (kakopak, pri vseh teh primerih lahko zamenjaš
vrstni red, v posamičnih zapisih o privlačnosti, pa denimo zapišeš, da tema
privlači svetlobo, dež sonce… s tem ne boš, vsebinsko gledano, ničesar
spremenil/a).
Kadar
se posamičnosti med seboj privlačijo, in kadar jim to privlačnost uspe
udejanjiti, takrat – se izkazujejo »privlečene«-druga-k-drugi, potemtakem se
izkazujejo v nekem sodruženju (soobstajanju), kajti – če me nekaj privlači
(če mi je nekaj tako všeč, da me sili k sebi), takrat ohranjam (ali vsaj skušam
ohranjati) tisto značilnost nekoga, nečesa, zaradi katere mi je posamičnost
privlačna (ko magnet privleče vijak, takrat oba obstajata v podobi BITI-
SKUPAJ)! In v kolikor ta značilnost izgine, s tem avtomatično izgine tudi samo
dejstvovanje posamičnosti v odnosu do mene (me ne privlači več). Z drugimi
besedami – to, da te nekaj privlači (in, posledično, privleče), to NIKAKOR NE
POMENI tega, da tisto, kar te privlači »pogoltneš« ( = izničiš, onemogočiš
nadaljnji obstoj)… potemtakem za uvodoma naštete primere »NASPROTIJ, ki se
privlačijo« (svetloba-tema, sonce-dež, mraz-toplota, ogenj-voda) NE moremo
govoriti o tem, da gre za (neke vrste) dejanske privlačnosti, kajti vsaka od
vsebin (zapisanih po parih) pogoltne drugo, tisto, ki ji je nasprotna (noč
pogoltne = izniči dan, voda pogoltne = izniči ogenj)… je pa res, da imajo vsa
ta (našteta) nasprotja določene STIČNE TOČKE, kakor ima določene stične
točke VSE kar (so)obstaja!
Preden
nadaljujem, s podajanjem (dveh) primerov, poudarim: ZAVEDAJ se tega, da je
tisto, kar vidiš (in z ostalimi čutnimi zaznavami ugotavljaš) le zunanjost (potemtakem le eden izmed
načinov, s katerimi se posamičnost izkazuje, potemtakem POSLEDICA… neke
zasnovanosti, neke vsebine), dočim je
tisto KAR ODLOČA o posamičnosti (o tem, kakšna ta posamičnost je) SKRITO tvojim očem (in tvojemu čutnemu
zaznavanju nasploh), in, še več, se
sploh ne izkazuje ( = ne obstaja) v materialni podobi! Potemtakem je
(vse) tisto, kar »odloča« o SLEHERNI posamičnosti, in tudi o VSEH (o celem svetu,
o tem, kako se ta svet izkazuje) razumevanju dosegljivo IZKLJUČNO na
posreden način (na temelju zmožnosti logičnega povezovanja posamičnih
dejstev, na temelju »seštevka« - enostavnega, praktičnega mišljenja + celovitega,
kompleksnega mišljenja + abstraktnega mišljenja + ENOVITE zavesti), pa – RAZLIČNE
RAZLAGE (različna »razumevanja«, različna »vedenja«) OBSTAJAJO IZKLJUČNO ZARADI TEGA, KER ABSOLUTNA
VEČINA OBRAVNAVA VSE NA OSNOVI TISTEGA, KAR VIDI (na osnovi izkazovanja, na
osnovi POSLEDIC nekih, konkretnih vsebin), IN KER SE TO, KAR VIDI, IZKAZUJE –
NA RAZLIČNE NAČINE (lev JE lev, in je, kot tak, objektivna grožnja, čeprav se
zmore izkazovati tudi kot »miroljuben« /kadar prenažrt počiva v neki senci/).
Sicer
pa – o tem, kar zmore »ugotavljati« NErazumsko bitje (človejak), in o tistem
pod-zunanjostjo-skritim (do česar človejak NE dospeva), bo govora pri obeh
primerih, ki sledita…
Pojdimo
najprej v svet nesporno ugotovljenih živali, in – če sem že omenil leva, se pri
levih ustavimo.
Zamisli
si dva leva, ki sta se znašla v spopadu (med seboj), potemtakem sta
nasprotnika, potemtakem sta nasprotji, celo takšni nasprotji, ki se
privlačita (KO se ne bi privlačila, NE bi bila skupaj, se tudi bojevati ne
bi mogla).
V čem
se ta leva RAZLIKUJETA? V povsem obrobnih, vsebinsko gledano nepomembnih
zadevah: nista enako stara, težka, velika, močna, spretna… razlikujeta se (NA
VIDEZ = navidezno sta drugačna) po tistem, kar zmorejo zaznati čutne
zaznave. In – čeprav se »razlikujeta« - sta, v bistvu, POVSEM ENAKA
(vsebinsko gledano), kajti: za VSAKEGA LEVA VELJAJO ISTE ZNAČILNOSTI, KOT
VELJAJO ZA VSE LEVE, potemtakem te značilnosti veljajo tudi za oba med seboj
bijočima se levoma! Ko temu ne bi bilo tako, potem ne bi sploh bilo moč
ugotavljati levov (ali katerekoli druge podobe obstajanja) v okviru neke,
posamične, specifične (v odnosu do vsega ostalega) skupine (vrste)!
Kaj
privlači (v spopad = v že omenjeno »/po/goltanje«) ta leva? Nasprotje
(nasprotja, različnost, razlike) ali ISTOST?
Drugo,
istost torej, kajti – spopadata se zaradi tega, ker oba želita povsem iste
vsebine, ker se oba želita na popolnoma enak način izkazovati (kot »glavna«,
kot tisti-ki-odloča-in-ima-pravico odločati o ravnanju krdela, razpolagati z
nekim področjem, oplajati samice in lastne gene prenašati v bodočnost, prvi
na/hraniti se…), ker – sta OBA, vsebinsko gledano, ISTA = ENAKA!
Ta
istost ju privlači v vseh okoliščinah, torej vedno, potemtakem tudi takrat,
kadar živita-drug-ob-drugem, in…
KO bi
bila drugačna, ko bi bil en lev, drug pa NElev (na primer neka antilopa)…
takrat močno dvomim v to, da bi ju nasprotja privlačila (leva bi sicer
privlačilo antilopje meso, in bi ga privlačilo v podobi »/po/goltanja«, dočim
bi antilopo lev privlačil tako, da bi – skušala ubežati pred njim).
Ne vem,
če si opazil/a, a z zapisanim je obdelana tudi trditev
vrana-vrani-ne-izkljuva-oči (če zmoreš ISTE VSEBINE razumevati pri različnih
njih izkazovanjih, seveda), in je obdelana tako, da pove sledeče: tudi pri
istih vsebinah prihaja do spopada(nja) interesov posamičnosti, potemtakem vrana
še kako napade drugo vrano, kadar ne najde drugačnega načina razreševanja »vranje
problematike«!
Glede
na to, da sem bistveno o obravnavani temi (že) zapisal (pojasnil), se v svetu
dvonogih-v-oblačila-odevajočih-se zaustavim le toliko, da nekaj vprašanj
izkažem (in skušaj sam/a nanje odgovoriti):
-
Če
sem »len«, če se mi ničesar ne da, še premikati se… mi bo prijalo druženje z
nekom, ki ne zmore biti pri miru, in bo hotel svoj čas preživeti z menoj, pa
bo, zaradi tega, nenehno drezal vame s tistim svojim daj-premakni-se-greva?!
-
Če
sem NEnasilen, če imam odpor do nasilja, in vseh, ki ga izkazujejo, mi bo
prijalo biti z nasilnežem?!
-
Če
sem umen, mi bo prijalo družiti se z butcem, kateremu nobena razlaga ne pride
do živega, in, še huje, mi svoja »modrovanja« nenehno »prodaja«?!
Ne, ne,
tudi takrat, ko govorimo o drugačnosti (ki se privlači), pa, na primer
pomislimo na odnos med spoloma (ki se med seboj – in to očitno, a ZGOLJ NAVZVEN
– razlikujeta), tudi takrat je ISTOST tista, ki privlači (želja po /spolnem/
ugodju, nagon-po-ohranitvi-vrste, potreba po »razrešitvi« bio-kemičnih procesov
= delovanje hormonov…)!
Ne
nazadnje – pomisli na različne podobe druženja (lahko tudi političnega,
verskega povezovanja, povezovanja na osnovi nekih prepričanj) – vselej je
istost (vsebinska enakost vseh posamičnosti) tisti dejavnik, ki
združuje, in vselej je RAZLIČEN (drugačen) interes neke konkretne posamičnosti
tisto, kar razdružuje (znotraj taiste istosti-ki-se-medsebojno-privlači).
Ko bom
zvedel za ENO SAMO nasprotje, ki se izkazuje v podobah medsebojne privlačnosti
(in ne na način »/po/goltanja«!), takrat bom, rade volje - pritrdil izhodiščni
(obravnavani) trditvi (občestva). Sicer pa – kako že gre, tisti »gliha vkup
štiha«?!
Ja, ja,
je hudič, kadar niti tistega, o čemer trdiš, ne razumeš, kaj šele, da bi LASTNE
(in med seboj RAZLIČNE) trditve o ENIH IN ISTIH stvareh zmogel med seboj
povezati (jih sočasno upoštevati, se jih ZAVEDATI) in, posledično, ugotoviti –
da se z NEUMNOSTJO izkazuješ!
Ni komentarjev:
Objavite komentar