sobota, 8. december 2018

Kaj je tisti "biti razumen"?


Razumnost (razumevanje vsebin v njih celovitosti) zagotovo NI »razumevanje« posamičnih (in zgolj neposrednih) vzročno-posledičnih povezav (le-te »razumeva« VSAKA ŽIVAL, pa zmore, denimo, pes »vedeti«, da bo jedel, takrat, ko vzameš njegovo posodo v roke /vajen je tega = običajno je tako, da jo vzameš zaradi tega, da bi vanjo dal hrano/, čeprav sploh NI nujno, da bo temu tako, da bo res jedel, samo zato, ker si njegovo posodo vzel, kajti… lahko si jo vzel tudi zaradi tega, da jo boš umil, ali jo prestavil na neko drugo mesto, ker te na obstoječem, in zaradi nekih spremenjenih okoliščin, z/moti), pač pa JE ZMOŽNOST  RAZUMEVANJA ( = poznavanja, vedenja o) CELOTNEGA TOKOKROGA (vzročno-posledičnih povezav), potemtakem razumevanje VSEH vzrokov in VSEH posledic, od PRVEGA ( = izvornega) vzroka, do ZADNJE posledice (ki NEIZOGIBNO povede, znova, do prvega, izvornega vzroka = pomeni, da sklene toko/krog) tisti PREDPOGOJ, na temelju katerega lahko govorimo o RAZUMU!!!

Vsaka vsebina (ki predstavlja del obstoječega, tako v njegovi materialni, kakor tudi v nematerialni podobi), potemtakem VSE vsebine ( = vse kar obstaja!) je nek tokokrog! Pomeni, da pri vsaki posamičnosti zadnja posledica pripelje do izvornega vzroka (zaradi tega /in zaradi NERAZUMSKE populacije/ doživljamo tisti zgodovina-se-ponavlja).
Skušajmo ugotoviti, če je temu res tako. Zapišem povsem preprost, celo BANALEN primer (ti pa lahko skušaš ugotoviti, če pravilo zares velja v podobi pravila, torej na način, da velja za vse vsebine oz. njihova izkazovanja… pa si lahko omisliš neko drugo vsebino, in skušaš najti njen tokokrog).

Vidim-nekaj-kar-ni-moje ( = izvorni, prvi vzrok), ob videnem doživim želim-si-videno-imeti ( = izvorna, prva posledica, obenem tudi neposreden vzrok naslednje faze!), želja vzbudi potrebo, potemtakem potrebujem-to-kar-si-želim-imeti, potreba pogojuje ravnanje, usmerjeno v njeno zagotovitev, zaradi česar dospem do tega, da zastavim-ravnanje-usmerjeno-v-pridobitev-tega-kar-ni-moje-a-si-želim-imeti, samo ravnanje ne/porodi spremembo/e obstoječega stanja ( = nimam tistega, kar želim imeti), potemtakem vzpostavi neko drugo stanje (medklic - obstajata, v osnovi, dve možni podobi tega novo vzpostavljenega stanja, in je prva NEZADOVOLJSTVO, ki nastane v primeru, da nisem uspel dospeti do tistega, kar želim imeti, druga pa je uspelo-mi-je-realizirati-izpolnitev-potrebe-in- imam-tisto-česar-prej-nisem-imel = zadovoljstvo – in ostanimo, za lažjo pojasnitev tokokroga, pri tej DRUGI podobi!), to, doseženo zadovoljstvo, pa NEIZOGIBNO popelje do tega, da se bo celotno ravnanje PONOVILO (potemtakem se bo izkazalo v primeru neizogibnosti, v primeru pravila) v istem trenutku, ko bo (spet) prišlo do tistega začetnega vidim-nekaj-kar-ni-moje.
Pri zapisanem primeru je potrebno opozoriti vsaj na sledeče:

-          VSAKA podčrtana vsebina JE sočasno tako VZROK (tiste vsebine, ki konkretni neposredno sledi), kakor tudi POSLEDICA (neposredno predhodne)!
-          v odvisnosti od tega, ali si razumsko bitje (potemtakem bitje, ki je ZMOŽNO načelnosti, s tem tudi etičnosti) ali pa si nagonsko bitje (torej bitje, ki deluje v okviru nagonov, po pogojnem refleksu, znotraj IZKLJUČNO POSAMIČNE in neposredne vzročno-posledične povezave in NEnačelno), je tudi »scenarij« (način odvijanja) podanega (in vsakega) tokokroga, kajti (in domnevajmo, da si zares želim videno-imeti) – v primeru, da zmorem razumsko delovati, potem obstaja tudi možnost tega, da ugotovim o tem, da moja želja presega moje zmožnosti (bodisi finančne, pa videnega = želenega NE morem kupiti, bodisi etične, pa videnega = želenega NE želim dobiti na nepošten način), in da se z ugotovitvijo »sprijaznim« (videnega NE doživljam več v podobi potrebe, pač pa dospem do spoznanja res-je-videno-mi-je-všeč-in-bi-ga-ko-bi-se-dalo-tudi-imel-vendar-zmorem-tudi-brez-njega)… medtem ko v primeru nagonske zasnovanosti zlahka zmoreta delovati tista »priložnost dela tatu« ( = če me ne bo nihče videl, potem me ne bo doletela kazen, potem bom brez neprijetnih posledic zase dospel do želenega) in »oblast pokvari« ( = sem na položaju, ki mi zagotavlja moč – ne samo odločanja, pač pa tudi ravnanja, potemtakem sem zaščiten in smem početi tisto, in tako, kar, in kakor, se mi počne).
Da je temu res tako, o tem govori sledeč primer (tudi povsem BANALEN):

denimo, da se sprehajaš po »naravi«, in hodiš prek zemljišča, ki ni tvoje (je v /zasebni/ lastni nekoga drugega), in te pot popelje skozi sadovnjak (ki ni tvoj, pač pa je nekdo drug – in SEBI – zasadil drevesa), pa vidiš zrelo jabolko (ki NI tvoje), stegneš roko in – NEtvoje jabolko vzameš, ga poješ.
Kaj si s tem naredil? U/kradel si! Nepooblaščeno (ne da bi kogarkoli povprašal o tem, če smeš to narediti, ne da bi ti kdorkoli = lastnik to dovolil) SI VZEL nekaj, kar NI TVOJE (česar NISI UPRAVIČEN vzeti)!
Medklic: že sam sprehod po NEsvojem terenu je vprašljiv, glede na vprašanje njegove ne/dopustnosti, kajti – kako bi reagiral, če bi si kdorkoli »zmislil«, da se sme sprehajati po tvojem dvorišču?!!!

In podobnih primerov mrgoli v stvarnosti, tudi tam in takrat, kadar s tekočega traku vzameš pest vijakov (ali žebljev, česarkoli), in to narediš »zgolj« zaradi tistega ah-saj-imajo-itak-dovolj, ali tistega nihče-me-ne-vidi, morda tistega to-tudi-drugi-počnejo… ali pa takrat, kadar NE evidentiraš svojega odhoda z dela (med delovnim časom, torej za čas, ko bi MORAL delati) in greš opraviti neke zasebne opravke ( = kradeš čas delodajalcu, plačan si tudi za ta čas, ko te ni na delovnem mestu, čeprav bi moral delat)… tudi takrat, kadar na delovnem mestu »zabušavaš« (nihče ne plačuje tvoje prisotnosti /na delovnem mestu/, pač pa plačuje – tvoje delo).

Priporočljivo se je zavedati tega, da so zadeve relativno »jasne«, »razumljive«, takrat, kadar so (razvidno) prikazane, kadar ti sam prikaz (torej način, pri katerem s čutnim zaznavanjem – tudi z vidom, v konkretnem primeru, primeru mojega zapisovanja pojasnil/a) omogoči, da ugotoviš ( = VIDIŠ) VSE sestavne dele (nekega) tokokroga (pri čemer tudi takšna ugotovitev NIČESAR NE spremeni pri nagonskem bitju, ki je nagonsko prav zaradi tega, ker se PRAVILOMA = VEDNO izkazuje v okvirih pogojnega refleksa = neposrednega odziva na neposreden dražljaj, in pri katerem so zgolj okoliščine = tisti videli-me-bodo-in-bom-kaznovan ali tisti ne-bodo-me-videli-in-ne-bom-kaznovan tisti dejavnik /in ne sama vsebina = način izkazovanja bitja, kot neke posamičnosti, NAČELOMA odgovorne za lastna ravnanja/, ki – v končni fazi - ODLOČA o tem, kako se bo nagonsko bitje izkazalo! In, mimogrede, da mi ne bi kdo očital tega, da RAZLIČNO podajam iste stvari, glede na to, da VEDNO trdim o tem, da je sama NARAVNA ZASNOVANOST tista vsebina, specifična vsebina, ki pogojuje = odloča načine izkazovanja sleherne posamičnosti: tudi v zapisanem primeru JE tako, in je sama zasnovanost »kriva« za to, da imajo okoliščine tak vpliv nanjo, kajti – ko bi bile merodajne = ko bi bile zares in brezpogojno odločilne okoliščine, potem… potem bi se, ker veljajo, te okoliščine, za vse ENAKO, VSI ENAKO izkazovali, pa se ne!), nikakor pa niso tako razumljive (pravzaprav sploh NISO RAZUMLJIVE zgolj pameti = NERAZUMSKOST = nagonsko bitje = /tudi/ človejak) takrat, kadar gre za t. im. naravne zakonitosti (med katere sodijo tudi t. im. družbene zakonitosti – smo, ne nazadnje, naravna bitja, potemtakem smo del narave in je tudi naše izkazovanje nekaj naravnega!), takrat, kadar VEČINE VZROČNO-POSLEDIČNIH POVEZAV NE MOREŠ NE VIDETI, NE SLIŠATI, NE OTIPATI, VONJATI, OKUSITI, pač pa lahko do spoznanj prihajaš IZKLJUČNO na POSREDEN način (in na temelju celovitega, kompleksnega mišljenja = zmožnost sočasnega zavedanja VSEH posameznih dejstev o nečem spo/znanem, zmožnost analitično-sintetične obravnave teh VSEH posamičnosti, in na temelju abstraktnega mišljenja = zmožnost /ob SOČASNEM ZAVEDANJU realnih stanj/ PREDSTAVLJATI si možne »scenarije« = posledice tako lastnih, kakor tudi NElastnih ravnanj /ravnanj bodisi nekih drugih dvonogih bitij, bodisi ravnanj »preostale narave«/).
KO bi občost razpolagala s takšnim načinom mišljenja ( = z razumskostjo, z razumom), potem – se zgodovina NE BI PONAVLJALA (ker bi že ob zaznavi prvega = izvornega vzroka občost svoja ravnanja oblikovala v nasprotje »ponavljanja zgodovine«, v NEponavljanje)!

Da razumevanje ( = razum/skost) NI obča danost, o tem govori tudi sledeče dejstvo: izključno znotraj tistih 2,1 % (celotne populacije), zapisanih na skrajnem desnem delu Gausove krivulje, so tisti, KI RAZUMEVAJO NARAVNE ZAKONITOSTI ( = tisti, ki »odkrivajo« = spreminjajo svet na bolje /ker z odkritjem razrešujejo probleme/), torej tisti, ki zmorejo (na temelju kompleksnega, celovitega mišljenja IN abstraktnega mišljenja) NA POSREDEN NAČIN dospeti do vsega tistega, česar se NE da ne videti, ne slišati, ne otipati, vonjati, okušati (pač pa lahko čutno zaznaš izključno posledice teh sil/nic, naravnih pojavov).

Tudi moja cucka »razumeta«, da bosta dobila za jest, ko posodo vzamem v roke… čeprav velikokrat  »razumeta« napačno (pomeni, da sploh in NIKDAR NE razumeta, ker ugotavljata IZKLJUČNO na osnovi doživetega = spoznanega = naučenega, potemtakem ugotavljata IZKLJUČNO NA TEMELJU ZADNJE  VZROČNO-POSLEDIČNE POVEZAVE, NISTA PA ZMOŽNA ugotavljati predhodnih oz. vzrokov tega, da vzamem posodo v roko)!!! Tudi slepa kura zrno najde, pravijo…

Ni komentarjev:

Objavite komentar