četrtek, 24. januar 2019

Disociativna amnezija v odnosu do obče »zdravosti«


Disociativna amnezija sodi med NAJHUJŠE podobe psihične OBOLELOSTI, a je, kljub temu, ozdravljivo stanje, takrat, kadar je nastala kot posledica delovanja okolja (na posameznika), takrat, kadar je obolela oseba razumsko zasnovana in takrat, ko v oboleli osebi (sicer razumsko zasnovani) še obstaja vsaj minimalna zmožnost razumskega delovanja (takrat torej, ko obolela oseba še ni dokončno razumsko onesposobljena). Obenem pa je taista disociativna amnezija stanje, ki je povsem primerljivo z izkazovanjem absolutne večine, le da je pri absolutni večini takšno stanje pojmovano kot nekaj običajnega, potemtakem ne v podobi obolelosti (pač pa ga, NAPAČNO, opredeljujejo z izrazi dvoličnost, hinavščina, NEnačelnost ipd.), pač pa v podobi »zdravosti«.

Kaj je, ta disociativna amnezija?
Prva beseda, torej disociativnost, govori o nezmožnosti sobivanja, in se ta nezmožnost v prvi vrsti nanaša na SOBIVANJE S SAMIM SEBOJ (posledično tudi na sobivanje z drugimi). Če povsem enostavno zapišem, potem: gre za osebnostno razslojenost, torej za stanje, v okviru katerega v enem in istem telesu sočasno obstaja več podzavestnih podob ( = oseb, posamičnosti), ki se druga druge NE zavedajo (pomeni, da vsaka izmed teh podob NE ve, da obstajajo tudi druge).
Druga beseda, torej amnezija, govori o odsotnosti zavedanja, potemtakem o odsotnosti pomnjenja (spomina), čeprav je (pri tej obolelosti) odsotnost zavedanja (pomnjenja) le TOZADEVNA, kajti – že res, da se obolela oseba v neki svoji posamični podzavestni podobi izkazuje na način, da pomni samo stvari, katere je v tej podobi doživela (potemtakem se izkazuje tudi z NEPOMNJENJEM vsega ostalega, kar je doživela v nekih drugih svojih podobah), a je res tudi sledeče: česar NI, tega ni moč obuditi ( = ponovno vzpostaviti), pa – ker je z ozdravitvijo spomin ponovno (v celoti) povrnjen, to pomeni, da v celoti (znotraj enega in istega telesa) obstajajo vsi podatki (tisti, pač, kateri so hranjeni v podobi spomina) tudi v oboleli osebi, le da taista do teh podatkov (v neki svoji podzavestni podobi) ne zmore dospeti (nima zmožnosti enovitega zavedanja!).

Čemu PODzavestna, in ne zavestna podoba? Preprosto: že res, da se za disociativno amnezijo obolela oseba izkazuje z zavedanjem (zgolj) določenih podatkov (potemtakem njeno zavedanje = zavest priča o delnem pomnjenju, ali, z druge strani, o NEpomnjenju vsega preostalega), a je res predvsem to, da je razlog takšnega izkazovanja (obolelosti) v podzavesti, potemtakem gre za okvaro podzavesti in je samo izkazovanje zavedanja (zavesti) le posledičen pojav!

Po čem je disociativna amnezija primerljiva z občo »zdravostjo«?
Preprosto: NOBENO NAGONSKO ZASNOVANO BITJE NIMA ENOVITEGA ZAVEDANJA ( = enovite zavesti), pomeni, da nima enovitega (celovitega) pomnjenja, pač pa je spomin »razparceliran« na več spominskih enot, zaradi česar nobeno nagonsko bitje tudi ni zmožno celovitega, kompleksnega mišljenja, potemtakem tudi razumsko ne more biti, niti postati! Kajti…
Če ti niso SOČASNO na razpolago VSI podatki, ki o določeni vsebini (stvari, posamičnosti) govorijo, potem taiste vsebine NE moreš poznati v podobah njene celote, pač pa se do nje izkazuješ – v podobah pogojnega refleksa (edina podoba izkazovanja nagonskih bitij), kar pomeni, da se do iste vsebine izkazuješ na RAZLIČNE načine, v odvisnosti, pač, od okoliščin, v katerih se znajdeš v povezavi s to vsebino.
To, da ti vsi podatki sočasno niso na razpolago, to ne pomeni tega, da ti podatki niso shranjeni v tvojem pomnjenju, pač pa pomeni »zgolj« to, da do njih vseh NISI ZMOŽEN SOČASNO dospe(va)ti!
In taista NEzmožnost sočasnega dospevanja do vseh podatkov (s katerimi v svojem pomnjenju razpolagaš) = disociativna amnezija (pri sicer razumsko zasnovanem, a psihično obolelem bitju)!

Za disociativno amnezijo obolela (sicer razumsko zasnovana) oseba se torej izkazuje POVSEM ENAKO, kot se izkazuje absolutna (in nagonska) večina – ne samo, da povzame obča prepričanja ( = »razumevanja« sveta, »pojasnila« o svetu), pač pa tudi ravna povsem nagonsko, po principih pogojnega refleksa. Pomeni, da sta ji ZABLOKIRANI dve zmožnosti, zmožnost celovitega, kompleksnega mišljenja, in zmožnost abstraktnega mišljenja, in pomeni tudi to, da je od stopnje te zablokiranosti odvisna tudi sama možnost ozdravitve (v primeru popolne blokade pride bodisi do raznih brejvikov, bodisi do samomorov, bodisi do trajnega, dosmrtnega in nadzorovanega bivanja v zdravstveni ustanovi, namenjeni umskim bolnikom… potemtakem v primeru popolne blokade ozdravitev NI možna!).
Takšnemu stanju običajno pravimo »stanje NEPRIŠTEVNOSTI«, kajti – če se niti samega sebe, kot celote, NE zavedaš, potem se NE moreš zavedati vsega ostalega, znotraj česar živiš (ne nazadnje se podatki o tem vsem hranijo v tvojem pomnjenju, in če nečesa NE pomniš je tako, kot da taistega nisi izkusil oz. spoznal), običajno pa je taisto stanje sočasnega-nezavedanja-vsega povsem OBIČAJEN pojav, pojav, ki še zdaleč ni moteč pri, na primer, dodelitvi volilne pravice! Pomeni…

Pomeni to, da gre pri istem stanju za dve (povsem različni) pojmovanji, posledično tudi za dva povsem različna odnosa do njega… pa tam, kjer je moč zaznavati zmožnost razumskega izkazovanja stanje obravnavamo kot obolelost ( = umsko nezmožnost), tam, kjer pa je stanje že porojeno (že v sami zasnovi, v genih zapisano), tam pa gre za nekaj povsem »normalnega«, »zdravega«!

Čemu ta dvojnost pri pojmovanju, posledično tudi pri obravnavi, v bistvu v temeljnih podobah ENEGA IN ISTEGA NAČINA IZKAZOVANJA?! Preprosto…
VSAKO odstopanje od običajnega poraja nezadovoljstvo! Kadar si, na primer, vajen biti-zdrav, takrat ti vsako stanje, ki ti bodisi zmanjšuje, bodisi v celoti odpravi zmožnost za živeti-tako-kot-sem-vajen-živeti… kadar si vajen roditi-se-v-okolju-z-dvajsetimi-prsti, takrat ti vsak višek/manko prstov ob rojstvu – poraja nezadovoljstvo. In, povsem banalen primer – kadar se rodiš z repom, si tudi takrat nezadovoljen? Morda si, morda pa nisi, odvisno od tega, ali se rodiš v podobi dvonogega, ali pa, morda, v podobi bitja, za katerega je rep samoumevnost. Kakorkoli že…

Kadar si nagonsko zasnovano bitje, takrat je povsem običajno, zdravo, samoumevno to, da se boš izkazoval z nagonskim ravnanjem (pomeni, da ti tvoje izkazovanje NE bo povzročalo nezadovoljstva), kadar si razumsko zasnovan, takrat pa ti sleherno prehajanje v nagonskost povzroča nezadovoljstvo! In ker je (absolutna) večina nagonsko zasnovana, je sleherno nagonsko izkazovanje (zaenkrat tudi za stroko) nekaj »povsem normalnega«, kar pomeni…

Kar pomeni to, da šele POSLEDICE taistega (notranjega, očem, lastnim in tujim, skritega) nezadovoljstva (torej vsa ravnanja, ki o tem nezadovoljstvu pričajo, o njem govorijo) zmorejo razkriti to, da je z neko osebo nekaj narobe, da je (psihično) obolela! Kajti…

Sleherno trajajoče nezadovoljstvo najprej vodi v bolečino… sleherna trajajoča bolečina preide v trpljenje (in ni zaman ugotovitev, da je psihično nasilje, posledično psihično trpljenje, krepko hujše – kar zadeva posledic - od fizičnega)… in sleherno trajajoče trpljenje NEIZOGIBNO vodi v psihično obolelost!

Zanimivo, pri tej disociativni amneziji, je sledeče: ko se pogovarjaš z obolelo osebo, se ta prilagaja vsebini pogovora in se prilagaja (dokler še ni povsem psihično sesuta, seveda) na način, da ZMORE slediti pogovoru in da ZMORE samo sebe (svoje vedenje, zavedanje, pomnjenje) prilagajati konkretnim okoliščinam (to pomeni, da se lahko izkazuje tudi z različnimi, med seboj nasprotujočimi si mnenji o eni in isti vsebini, potemtakem se izkazuje v podobah obče – in TOZADEVNE – hinavščine, dvoličnosti, NEnačelnosti), takrat pa, ko naj bi taista oseba SAMOSTOJNO (torej brez tvojega vpletanja, v podobi vodenja pogovora, v podobi zastavljanja vprašanj) določeno vsebino opredelila (o neki stvari zapisala, v zapisu to stvar opisala), takrat ZMORE o tej stvari zapisati IZKLJUČNO delček (eno samo mnenje = izkazati NEpopolno poznavanje) lastnega pomnjenja (o tej stvari)! In je vsebina takšnega zapisa odvisna izključno od okoliščin, znotraj katerih se zapisujoča oseba v času zapisovanja nahaja. In je takisto pri »zdravem« občestvu!

Potemtakem – to, kar je pri (razumsko zasnovanih) POSAMEZNIKIH obravnavano kot bolezensko stanje, taisto je pri absolutni, nagonski večini stanje – »zdravosti«! Toliko o »umskih zmožnostih« te večine.

Ni komentarjev:

Objavite komentar