Malodane
na bruhanje mi gre ob občem (in zgolj besednem) izkazovanju prepričanja,
da »bo ljubezen rešila svet«, kajti občestvo (človejaštvo) niti tega ne ve, kaj
to ljubezen ( = imeti rad nekoga/nekaj drugega) je, kaj šele, da bi bilo
ljubezen zmožno tudi izkazovati! Prav nasprotno, v konkretnem svetu, bolje:
znotraj absolutne večine, je sovraštvo samoumevno ( = običajno, »normalno«)
stanje!
Da bi
zmogel razumeti izpričano trditev, se moraš najprej dokopati do celovitega
vpogleda v taisto občestvo, do tega, da tako poznaš posamične vsebine, kakor si
jih zmožen tudi povezati v celoto. O teh vsebinah sem že pisal, jih, bolj ali
manj, vsako posamič razlagal, v tem zapisu pa jih bom skušal (na najkrajši
možen način) združiti v celoto, kajti te vsebine predstavljajo (objektivna)
dejstva, potemtakem okoliščine, ki – pogojujejo sovraštvo.
Okoliščine sovraštva
Ob
slehernem zapisu besede »človejak« se zavedaj, da gre za NERAZUMSKO bitje, in
se tega zavedaj tudi takrat, ko bom o posameznih značilnostih tega bitja
govoril. In, nasprotno, ob zapisu besede »človek« imej pred očmi, da gre za
razumsko bitje. Morda mi uspe dovolj prepričljivo dokazati trditev znanosti, ki
govori o tem, da je razum (in
IZKLJUČNO RAZUM!) EDINA vsebina,
ki živali (nagonska bitja) razlikuje od človeka!
Človejak
NI zmožen dospevati do vsebine (do vsega tistega, kar se skriva pod neko
zunanjostjo), potemtakem ni zmožen dospevati tudi do značilnosti (katerekoli)
stvari, do vzrokov, ki izkazovanja teh stvari pogojujejo… pač pa zmore
presojati IZKLJUČNO na osnovi zunanjega (s čutnimi zaznavami dosegljivega).
Zaradi
tega človejak NI zmožen ugotavljati značajev, pa posameznika »prepozna« kot
ne/dobrega IZKLJUČNO na temelju že udejanjenih (posameznikovih) izkazovanj
(potemtakem »prepoznava« takrat, ko je posameznik že ne/dobro naredil, takrat
torej, ko se na to narejeno ne da več vplivati… pač pa lahko vplivaš le na
posledice tega ne/dobrega).
Ker NI
zmožen dospevati do vsebin, je obsojen na to, da »ugotavlja« na temelju
zunanjega. Kaj je to zunanje, pri katerikoli zadevi, konkretno pri dvonogi
populaciji? To je tisto, s čemer se posameznik izkazuje, in izkazuje se tudi z
odnosom do dnevnih stanj (izkazuje svoje opredelitve po vprašanju politične,
verske, nacionalne, jezikovne… pripadnosti). Potemtakem človejaku zadošča že
vedenje o tem, v katero skupino je nekdo včlanjen, ali pa poznavanje stališč
(besed) tega nekoga, o določeni zadevi, da zmore »presojati« o tem, če je ta
nekdo ne/dober, ne/sprejemljiv, in da zmore to svojo »presojo« oblikovati na
osnovi – samega sebe, svoje pripadnosti, po principu če-si-meni-enak-si-dober
(če-mi-nisi-pa-nisi-dober).
Kot
nagonsko bitje je človejak obsojen na nagonsko izkazovanje, in temeljna
značilnost tega izkazovanja je bolj za obstanek. Z drugimi besedami bi se to
dalo zapisati tudi tako, da človejak (kakor vsaka žival) v različnih
okoliščinah (in v vsaki) išče sebi najugodnejše rešitve (poti, načine
izkazovanja), rešitve usmerjene v NJEGOVO (čim bolj uspešno) pre/živetje. Potemtakem
– takrat, kadar si samemu sebi merilo vsega, takrat, kadar te vodi lasten
interes (tvoje ugodje), takrat je moč govoriti o sebičnosti (popolnem nasprotju
uvidevnosti, kot temeljnega predpogoja ljubezni)!
Ker
človejak ni zmožen ugotavljati objektivnih dejstev, tudi NI zmožen ugotavljati razmerja
med lastnimi (objektivnimi) zmožnostmi in lastnimi željami (v
človejakovem primeru njegove zmožnosti še zdaleč NE DOSEGAJO njegovih želja!),
obenem njegove želje temeljijo na potrebi po razvrščanju znotraj »družbenih
lestvic« (kadar ima nekdo več od »mene«, takrat je ta, ki ima, več vreden
od »mene«), kar pomeni tudi to, da človejak ne more brzdati svojih želja, jih
NI zmožen oblikovati skladno s svojimi zmožnostmi, potemtakem tudi skromnosti
ne more poznati (lahko je na skromno življenje obsojen, lahko skromno živi, a
se v takšnem stanju NE znajde zaradi svoje želje po živeti-skromno, pač pa
zaradi objektivnih – in od človejaka neodvisnih – okoliščin… in takrat je
človejak NEZADOVOLJEN s svojim živetjem).
Ker ni
zmožen razumevati, zato človejak tudi NI zmožen iskati vzrokov (lastnega)
nezadovoljstva V SEBI (v podobi svojih nezmožnosti po
živeti-tako-kot-želim-živeti, oz. v podobi živim-kakor-zmorem-živeti), pač pa
jih, VSELEJ, išče IZVEN SEBE, v nekih drugih (v najboljšem primeru v »usodi«, v
neki »božji volji«). Čeprav, absurd – svet krivice, nepoštenosti, sebičnosti,
vsega neetičnega in nepravilnega, je tak izključno zaradi taistega človejaka,
zaradi njegovega »razumevanja« sveta in svojega mesta (v tem svetu)! Svet boja
za obstanek, svet pravic, temelječih na moči.
Zaradi
nezmožnosti razumevanja, človejak vrednoti živetje samo po sebi (sam obstoj,
sam tisti biti/živ), in mu to, na kakšen način to svoje živetje izkazuje, ni
pomembno. Človejak niti pozna ne pojmov ponos, čast, spoštovanje, poštenost,
pravičnost, kaj šele, da bi se z omenjenim zmogel izkazovati.
Ker je
nezmožen usklajevati svoje zmožnosti, na eni strani, in svoje želje, na drugi,
je nezmožen tako samostojnega živetja, in še bolj suverenega živetja, pač pa je
prisiljen v to, da živi v skupinah sebi-enakih. Kakopak, to enakost ugotavlja,
kakor je že zapisano, na temelju zunanjega, pa zmore biti povsem skladen z
nekim drugim (na primer) navijačem, takrat, kadar oba navijata za širšo podobo
svoje pripadnosti (za državo), in se izkazuje kot popolno nasprotje taistemu navijaču,
kadar navijata vsak za svoj kljub (za podobo ožje pripadnosti).
Človejak
se povezuje na temelju lastne nezmožnosti suverenega pre/živetja, potemtakem se
povezuje zaradi (lastne) potrebe po pre/živetju, potemtakem ga v povezovanje
sili izključno lasten interes (sebičnost). Takšnemu izkazovanju socialnosti ni
moč reči socialnost, pač pa – preračunljivost (čeprav taiste preračunljivosti
človejakom, ki se niti samih sebe niso zmožni zavedati, ni moč očitati… vsa
izkazovanja nagonskih bitij so namreč opredeljena z nagoni, NE z razumom).
Ker
združevanja (vsega, povsod, vselej) obstajajo izključno kot podoba
združiti-isto (vsebino), se človejak združuje na podlagi lastnih izkazovanj
(prepričanj), in mu taista izkazovanja (prepričanja) predstavljajo »sveto pismo«
njegovega obstajanja. Od tod tisti »ponosen-ker-sem-slovenec-kitajec-zulokafer…«,
»ponosen-ker-imam-šmarno-goro-mont-everest-krtino-na-dvorišču…« in podobne
oblike izkazovanja »ponosa« ( = pripadnosti nekemu plemenu, krdelu).
Ker se
izključno znotraj istosti počuti varnega, človejaka drugačnosti ne samo motijo,
pač pa mu vzbujajo strah, občutek ogroženosti. In ker ni zmožen dospevati do
vsebin, človejak niti ne čuti potrebe po tem, da bi najprej ugotovil ali je
nekdo, ki je (po izkazovanjih, po zunanjosti) drugačen od njega, kljub tej
svoji drugačnosti dober (sprejemljiv, neogrožajoč), ali ni.
Ker je
človejak nagonsko bitje, se izkazuje po pogojnem refleksu, kar pomeni tudi to,
da zmore biti »strpen« takrat, kadar je (potencialna grožnja, v podobi
drugačnosti) tisoč kilometrov stran, in si zmore celo »prizadevati« za dobrobit
te drugačnosti (kadar je to »prizadevanje« izkazovano v podobi občega = modnega
izkazovanja), a bo takrat, ko se bo drugačnost znašla pred vrati, taista »strpnost«
v hipu izginila (pomeni, da dejanska zmožnost biti-strpen-do-drugačnosti pri
človejaku sploh NE obstaja).
Da je
človejak nagonsko bitje, izkazujoče se po pogojnem refleksu in na način, da se
z različnimi oblikami izkazovanj izkazuje v odnosu do ISTIH stvari, v
odvisnosti od okoliščin, o tem priča tudi njegov odnos do drugačnosti.
Le-ta je namreč dokaj širok pojem, in se zmore na zelo širokem področju
izkazovati, pa se zmore izkazovati tudi v podobi neke (lahko zgolj tozadevne,
domnevne, torej neutemeljene) zunanje-grožnje, oblikovane na, denimo,
nacionalni pripadnosti, lahko pa se izkazuje tudi v podobah osebnega
nezadovoljstva ZNOTRAJ samega sobivanja-z-istostjo. Na primer: kadar preti
grožnja muslimani-nas-bodo-požrli, takrat vsak »pravi sloven'c« drži z vsakim »pravim
slovencem« in so si, ti »pravi slovenci« med seboj ne samo sprejemljivi, pač pa
edini pravilni, po drugi strani pa, ko ugotavlja nek posameznik lastno
nezadovoljstvo (temelječe na materialnem NEimetju), in ga ugotavlja na osnovi
vedenja o tem, da ima nekdo več (od njega samega), takrat se zmore »pravi
sloven'c« z nestrpnostjo, s sovraštvom izkazovati do drugega »pravega slovenca«.
Pri
čemer ne v prvem, ne v drugem primeru sploh niso pomembne »malenkosti«, ki,
denimo, o značajskosti (posameznikov) govorijo, posledično o njih ne/etičnosti,
posledično o načinu njihovega dospetja do imetja-materialnega (lahko nekdo
svojo »vrednost«, svoje imetje izgradi na povsem pošten način, a je, kljub
temu, moteč vsem tistim, ki imajo manj)!
Obstajata
dve podobi strahu, realen in nerealen strah, predvsem pa obstaja dejstvo, ki
govori o tem, da je strah – temeljna podoba čustvovanja, in da vsa ostala
čustvovanja v bistvu izvirajo (se oblikujejo na njegovi osnovi) iz strahu, pa –
če se nečesa bojim, potem mi taisto ne more biti ljubo (ga ne maram), in bolj
kot se ga bojim, bolj narašča ta ne-maram, bolj se oblikuje odklanjanje tega
meni-strah-zbujajočega ( = sovraštvo).
Prvi,
realen strah, stroka imenuje zdrav strah. To je tista podoba bati-se-nečesa, ki
govori o previdnosti v odnosu do neznanega (in ta previdnost v odnosu do
neznanega je POPOLNO nasprotje verovanju = zaupanju v neznano), obenem pa
govori o utemeljenem bati-se takrat, kadar VEŠ, da določena zadeva objektivno
gledano ogroža (tebe, na primer). Zdravo je bati se skočiti v prepad, umakniti
se požaru, ne skakati v deročo vodo, ne hoditi v kletko polno strupenjač…
Nerealen
strah (z objektivnimi dejstvi NEUTEMELJEN strah) je tisto, kar stroka imenuje –
BOLEZENSKI strah, potemtakem strah, ki govori o PSIHIČNI OBOLELOSTI (spomni se
zaključka mojega včerajšnjega zapisa, tiste trditve, ki govori o obči DEFORMIRANOSTI!). Ta,
nezdrav strah je sleherno čustvovanje, ki izkazuje ne samo strah pred neznanim,
pač pa tudi – odklanjanje taistega neznanega (od »mene« drugačnega),
potemtakem se izkazuje v popolnem nasprotju od razumskega delovanja, kajti
razum najprej potrebuje ugotoviti neko (neznano) vsebino (katere se lahko celo
boji, se v odnosu do nje izkazuje s previdnostjo, pa, denimo… preden se poda
kilometer v morsko globino, ali na pot proti Luni, najprej preizkuša določene
okoliščine in ugotavlja o tem, katere pogoje mora izpolniti, da se bo samo podajanje
uspešno izkazalo, in šele naknadno, na osnovi same ugotovitve neke vsebine,
sprejme odločitev o ne/odklonilnem /svojem/ odnosu do konkretnosti).
Da je
ta bolezenski strah popolnoma nerazumsko utemeljen, o tem priča tudi dejstvo,
ki govori o tem, da si vsakodnevno izpostavljen grožnjam, izkazujočim se v »tvojem«
vsakdanjem okolju, a se do teh groženj izkazuješ bistveno manj ogroženega, kot
se izkazuješ do zunanjih-groženj, ki ti neposredno (sploh še) ne pretijo, do
njih izpolnitve morda sploh priti ne utegne, pa temu ustrezno tiste, ki »te«
dnevno ogrožajo, celo manj sovražiš, kot sovražiš tiste neke
v-drugega-boga-verujoče-drugače-molitev-izkazujoče-drugače-govoreče-oblačujoče-se…
predvsem pa – živeče tisoč kilometrov stran od »tebe«!
Morda
sem kaj spregledal, pozabil, ne vem, a že na osnovi zapisanega je moč potegniti
črto, in zapisati neko zaokrožitev, v podobi sledečega: umsko nezmožno bitje,
nezmožno prepoznavati svet, potemtakem nezmožno taisti svet razreševati, zmožno
združevati se izključno v okvirih tozadevne istosti, in se združevati na
temelju lastnih, sebičnih interesov, ne more drugače kot tako, da vse, kar se
kot njemu drugačno izkazuje (kot njemu ne/po/znano) odklanja kot morebitno
grožnjo. In bolj kot se zdi realna izpolnitev te grožnje, večje je odklanjanje,
večja je možnost izkazovanja sovraštva.
Kaj je sovraštvo
Recimo
tako: sovraštvo je do skrajnosti potenciran ne-imeti-rad, do skrajnosti
potenciran odklonilen odnos do nečesa, odnos, znotraj katerega si zmožen tudi
brez slehernega objektivnega povoda izkazovati svoje nesprejemanje nečesa, in
to nesprejemanje izkazuješ (tudi) z agresijo (agresivnostjo). Ta agresivnost ni
nujno le v svoji fizični podobi izkazovana, kajti začne se namreč v podobi
besed, izpričevanja nekih konkretnih mnenj. Pomeni, da te moti že to, da drugačno-obstaja-(v-tvoji-bližini),
in se zmoreš (v odvisnosti od okoliščin, seveda – pri nagonskih posameznikih je
za njih izkazovanja merodajno obče izkazovanje) izkazovati kot sleherni
plenilec, denimo tako, kot se izkaže hijena (ali lev), ki zgolj zaradi tega,
ker obstajajo (torej ne zaradi lakote) pobije levje (hijenske) mladiče, čeprav
taisti mladiči hijeni (levu) NE predstavljajo objektivne, neposredne grožnje (le
kaj zmore mladič narediti odrasli hijeni/levu?!), pač pa predstavlja »zgolj«
posredno, potencialno grožnjo (ko mladič odraste, takrat šele zmore ogrožati
hijeno/leva… nikjer pa ne piše, da bo sploh odrasel, da mu neke neljube
okoliščine že pred odraslostjo ne bodo prekinile živetja).
V čem
musliman (živeč v nekem svojem svetu) ogroža kristjana (živečega v svojem), ali
obratno? V tem, da drugemu bogu moli, da drugače molitev izkazuje, se drugače
oblači, drugače izkazuje vprašanja (LASTNEGA, ne »tvojega«) živetja?! V NIČEMER, vsaj načeloma ne. In
te ne ogroža vse do tedaj, dokler se dejansko ne poda ogroziti »te«, vendar…
Zgodovina
priča o tem, da so »te« večkrat ogrožali »tvoji isti« (kristjani), ki tozadevno
na enak način svojo »civiliziranost« izkazujejo, se enako oblačijo, na enak
način k istemu bogu molijo, enako obravnavajo žensko-moška vprašanja, enake »vrednote«
cenijo… pa do teh »tebi istih« (čeprav drugačne jezike govorečih) ne izkazuješ
nestrpnosti, sovraštva! Čemu? Preprosto: ker ti je pomembno zgolj to, da boš »ti«
sam uspešno pre/živel, in so »ti« okoliščine »tvojega« (uspešnega) pre/živetja
zanemarljive, obrobne… dokler smeš pre/živeti sebi ustrezno… tisti obči
ni-pomembno-kdo-mi-vlada-samo-da-je-meni-dobro povsem ustreza dejanskemu
stanju, kakopak z dodatkom samo-musliman-ali-nek-drug-nekristjan-mi-ne-sme-vladat
(ker bo zahteval spreminjanje »mojega« izkazovanja).
Bi se
dalo govoriti o tem, da je strah večinoma iracionalne podobe (razumsko neutemeljen)? Bi se dalo,
posledično, govoriti, da je strah do drugačnega v odsotnosti potrebe po
spoznavanju tega drugačnega – nenaravno stanje, potemtakem izkaz okvarjenosti,
psihične obolelosti?! Kajti celo uradno prepoznana žival (pomisli na številne radovedne
mladiče) čuti potrebo po tem, da nekaj najprej spozna, celo uradno opredeljeno
žival bo gnalo k neznani zadevi (v kolikor bo ta neznana zadeva mirovala in ne
bo povzročala nekih svojih izkazovanj, s katerimi bi utegnila plašiti), v želji
po prepoznavanju, po ugotavljanju! Samo pri človejakih te potrebe (po
ugotavljanju) ni, oni vnaprej »vedo«, da se morajo neznanega, drugačnega bati…
pa naj gre za muslimane, kristjane, budiste… ni pomembno, v vseh primerih gre
za človejake, za nerazumska bitja, nezmožna upoštevanja ( = sprejemanja)
drugačnosti, potemtakem nezmožna sprejemanja sveta kot takega (svet je namreč
sestavljen iz drugačnosti), obenem pa…
Na vseh
straneh, pri vseh podobah takšnega ali drugačnega opredeljevanja, bodisi na
temelju nacionalne, verske, politične… opredeljenosti, obstajajo ljudje,
razumska bitja, ki so zmožni povezovati se na temelju vsebinske istosti, in ne upoštevaje zgolj formalne, obrobne, po
zunanjosti (formi, načinih izkazovanja) izkazujoče se razlike! Je res pomembno,
pri jogurtu, to, ali se nahaja v belem, črnem, rdečem… lončku, ali je, morda,
pomembno to, kakšnega okusa, kakovosti je?!
Da, po
drugi strani obstaja človek, ki se (med seboj) povezuje na temelju etičnosti,
torej vsega tistega, kar je moč opredeljevati z besedo človečnost, humanost.
Kadar
nečesa ne maram, takrat se tega izogibam, nisem v bližini taistega. Ne
potrebujem ga sovražiti, kajti – tako, kakor menim, da imam sam pravico do
tega, da bivam natanko takšen, in tako, kakršen, in kakor, bivam, dokler s
samim seboj vsega ostalega ne ogrožam, tako ima tudi vse izven mene pravico
bivati takšno, in tako, kakršno je, in kakor biva – dokler s svojim bivanjem
vsega ostalega ne ogroža!
Gre za
osnovno vseh pravic, gre za dojemanje sveta kot takega, gre za razumsko
izkazovanje!
Res je,
svet lahko spreminjam tudi tako, da uničujem na njem vse tisto, kar mi ne
prija, pri čemer se ne zavedam dveh temeljnih dejstev: tega, da je vse, kar
obstaja, med seboj prepleteno (sopogojevano), in, posledično, tega, da bom z
lastno agresivnostjo (v podobi »mene« kot nekoga ogrožajočega) vzpodbudil tudi
neko drugo agresivnost (agresivnost tistega, ki se bo branil pred »menoj«),
potemtakem se ne zavedam niti tega, da s
svojim pojmovanjem drugačnosti, s svojim izkazovanjem tega pojmovanja, v bistvu
NE omogočam sobivanja, ga celo neposredno ogrožam, pa naj še tako
leporečim o »ljubezni, ki bo rešila svet«!
Ne vem,
mislim da je Mandela izjavil tisti (oz. nekako tako)
res-je-zaprli-so-me-a-mi-svobode-niso-mogli-vzeti. Mandela, človek, razumsko
bitje, ki SE ZAVEDA, da njegova ne/svoboda NI odvisna od drugih, ali od tega,
če mi nekdo ne/omejuje prostora, v katerem bivam, mi ne/omejuje fizičnega
izkazovanja… pač pa je odvisna IZKLJUČNO od tega, ali zmoreš biti zvest samemu
sebi, svojim ugotovitvam (prepričanjem), ali zmoreš samega sebe brzdati,
obvladovati, in v okviru tega tudi samega sebe izkazovati primerno tako lastnim
(v konkretnem trenutku možnim) zmožnostim, kakor tudi primerno okoliščinam, v
katerih se znajdeš!
Čemu bi
sovražil neumnost, ki se izključno v podobi človejakov izkazuje, čemu bi jo
sovražil, četudi dejansko ogroža tako ves svet, kakor, posledično, tudi samo
sebe, ko pa je, kakršna je, ko se niti zaveda ne same sebe, ko ničesar ne
more narediti, da bi se spremenila, ko ni ničesar in nikogar, da bi jo zmogel
spremeniti?! Je, pač, obstaja kot neko dejansko stanje, stanje, katerega moram
upoštevati (če želim realno ugotavljati svet, objektivna stanja), stanje, ki me,
s svojo nagnusnostjo, celo na bruhanje sili, vendar – tudi škorpijoni,
drekobrbci, stenice… mi niso ljub(k)i, a jih zaradi meni-neljub(k)osti ne
sovražim.
Ni komentarjev:
Objavite komentar