V
svojem dosedanjem terapevtskem delovanju, sem se srečal s pestrim naborom
različnih strahov, tistih, kakopak, ki o psihični obolelosti pričajo, od strahu
pred pajki, prek strahu po biti-v-zaprtem-prostoru, strahu pred
iti-iz-enega-prostora-v-nek-drug-prostor, strahu pred temo… do strahu pred
bakterijami, in vsi tovrstni (bolezenski) strahovi imajo svoje vzroke
v nekih dogodkih, ki so se obolelemu pripetili (kar, z drugimi besedami,
pomeni, da je potrebno iskati vzroke strahu v tistem zgodilo-se-mi-je, in ne v
samem strahu pred določeno posamičnostjo).
Strahove
delimo na dve vrsti, na tiste od-narave-POROJENE ( = zdrav strah), in na tiste,
ki so nastali zaradi nekih, konkretnih doživetih okoliščin, in so (zaradi
neprimerne njih obravnave, zaradi nezmožnosti razumskega procesiranja
doživetega) prerasli v svoja manična izkazovanja ( = v NEZDRAV strah).
Prvi,
tisti zdrav strah, je pozitiven,
kajti iz njega izhaja tisto, čemur pravimo previdnost ( = NE brezpogojno zaupanje
v neznano), dočim je druga vrsta strahov, tista bolezenska, stanje čustvovanja,
ki dobesedno paralizira obolelega, mu onemogoča, da bi se na (sebi) ustrezen,
na (sebi) najbolj učinkovit, na racionalen način izkazoval v odnosu do vsega
ostalega (do okolja, v katerem živi).
Obstaja
tudi tretji način izkazovanja, to je tisti ničesar-se-ne-bojim, a gre
tudi v tem primeru za stanje, ki govori o tem, da s samim dojemanjem (»razumevanjem«)
objektivnih dejstev nekaj ni v redu (govori o NEUMNOSTI), kajti – narava
ti ni brez razloga dala zmožnosti (ob)čutenja strahu (potemtakem se takrat, ko
te zmožnosti NE izkazuješ, izkazuješ v svoji NEnaravni podobi, NEobičajno, NEnormalno)!
Stanji strah-ima-velike-oči
(obče veljavna trditev, potemtakem obče veljavna »resnica«, ustrezna obče
izkazovanemu »razumevanju« dejstev) in ničesar-se-ne-bojim v primeru razumskega izkazovanja NE
obstajata (potemtakem obstajata le tam, kjer ni zmožnosti razumskega
izkazovanja, in te zmožnosti ni bodisi zaradi same vrste porojenosti = nagonska
zasnovanost, bodisi je ni zaradi psihične okvarjenosti).
Ločnice
med zdravim in bolestnim strahom NE ugotavljamo na temelju tistega česa se bojim, pač pa IZKLJUČNO na
temelju KOLIKO se bojim ( =
intenzivnost strahu) in KAKO se bojim
( = način izkazovanja strahu)!
Pojasnim, in kar pajke vzamem v pomoč…
Dejstvo,
pajki so vsepovsod, tudi v naših domovanjih, četudi jih večinoma sploh ne
vidimo. Potemtakem NI prostora (kraja), kjer bi lahko pričakoval (ali celo
doživel) odsotnost pajkov, potemtakem tudi nimaš možnosti za to, da bi iz
prostora, v katerem si ugotovil prisotnost pajka, brezpogojno ubežal v nek drug
in pred pajki varen prostor (lahko zgolj ne vidiš pajka, ki pa se sicer v
prostoru, skrit v nekem kotu, nahaja).
Dejstvo,
med pajki obstajajo takšni, ki ti lahko z ugrizom povzročijo zgolj neko vnetje
(ob ugrizu namreč v nastalo rano vnesejo določene bakterije, na katere tvoj
organizem ni navajen, in se zaradi tega, proti tem bakterijam, bojuje, in se ta
boj izkaže v podobi bolečine, otekline, izcedka…), obstajajo pa tudi takšni,
katerih ugriz je bodisi pogojno smrten (v primeru, da že trpiš za
določeno, denimo srčno, obolelostjo, ali si otrok oz. telesno »drobceno« bitje,
ti ugriz takšnega pajka lahko povzroči smrt, v primeru, da si zdrav, pa ti
ugriz povzroči določene komplikacije, določena stanja tvoje nezdravosti,
stanja, katerih pa se lahko, ob primernem zdravljenju, relativno hitro znebiš),
bodisi je neizogibno smrten. Teh pajkov, takšnih, ki brezpogojno
povzročijo smrt, na našem prostoru NI, potemtakem…
Je
povsem zdravo bati-se-(strupenih)-pajkov takrat, kadar se podaš v neke tropske
kraje, v katerih smrt-povzročajoči-pajki dejansko obstajajo, pa kaže biti
previden v svojem ravnanju… in je povsem zdravo bati-se-velikih-debelih-pajkov
(kakopak, NE v podobi bati-se-na-maničen-način), takšnih, kakršni tudi pri nas
obstajajo, takrat, kadar se zavedaš, da ti pajkov ugriz lahko povzroči določene
nevšečnosti… in je, na drugi strani, povsem NEzdravo bati se pajkov kot
takih (kot konkretne podobe živetja), potemtakem je nezdravo bati se
vseh in vsakega pajka!
Suha
južna, žargonski izraz za tisto pikico mesa, stoječega na osmih dolgih, komajda
vidnih nogah. Povsem NEnevarno bitje, ki niti toliko strupa ne vsebuje, da bi
ti lahko, ob morebitnem ugrizu, kakršnekoli zaplete povzročilo. Obenem pa…
Takrat,
ko se zgodi tisti strah-ima-velike-oči (takrat torej, kadar NI zmožnosti
razumskega delovanja), lahko taista suha južna »zraste« v gromozanskega pajka,
tudi pol metra (in več) širokega in dolgega (in se, tej »rasti« ustrezno, tudi
tista pikica mesa krepko poveča)!
Kakopak,
ne gre za objektivno, dejansko povečanje (»rast«) te suhe južne, pač pa gre za
stanje, v katerem oči vidijo taistega pajka v njegovi (krepko) povečani
velikosti, in možgani (nezmožni razumskega delovanja) sprejmejo informacijo oči kot DEJANSKO PRAVILNO
(kakšna podobnost s tistim svet-je-tak-kakršnega-vidim!!!), in temu ustrezno
tudi (od)reagirajo (poženejo od-suhe-južne-ogroženo osebo v /običajno
kričeč/ beg, predvsem pa povsem PANIČEN beg, torej v način izkazovanja, v
okviru katerega se bežeča oseba lahko tudi poškoduje)!
Kako odpravljati BOLESTEN strah?
Obstaja
obče prepričanje, ki govori o tem, da se je s STRAHOM potrebno soočiti,
da se je, potemtakem, potrebno soočiti s TISTIM, ČESAR SE BOJIŠ, vendar…
To NEPOSREDNO
soočanje s predmetom (vzrokom) tvojega strahu se lahko (iz)kaže tudi na način,
da do-pajkov-in-bolesten-strah-izkazujočo osebo zapreš v nek prostor (jo, po
možnosti, celo privežeš na nek stol, da ne more u/bežati), potem pa v taisti
prostor (krog osebe, morda celo prek nje) natrosiš nekaj veder (različnih)
pajkov (upam, da ne obstaja veliko takšnih IDIOTOV, ki v okviru lastnega NErazumevanja, in na tak, NEPOSREDEN,
način izkazujejo svoje »terapevtsko« delovanje!).
Priznam,
NE vem, kako takšne »šok terapije« delujejo na nagonsko zasnovana bitja (NE
ukvarjam se s PREDRESIRANJEM iz ene navade/podobe izkazovanja v drugo, s predresiranjem
kot EDINIM načinom »razreševanja« psihičnih težav nagonskih bitij, torej bitij
razumevanja NEzmožnih), a z gotovostjo trdim, da slednja dejavnost (v odnosu do obolele osebe) v podobi »šok terapije« zlahka DOSEŽE
POVSEM NASPROTEN UČINEK od želenega! Z drugimi besedami: kadar razumsko
zasnovano, a psihično obolelo osebo, ki svojo obolelost izkazuje TUDI z
maničnim strahom, neposredno izpostaviš predmetu (vzroku) njenega strahu (jo s
strahom soočiš), takrat jo boš, po vsej verjetnosti – povsem »zlomil«! Namesto,
da bi ji strah predrugačil (ga iz bolezenskega spremenil v zdravega, torej v
strah, ki je selektivne narave in ki zmore ugotavljati objektivno nevarnost,
ter jo razlikovati od UMIŠLJENE, neobjektivne), ji boš (vsaj v absolutni večini
primerov) povsem ONEMOGOČIL kakršnokoli z/možnost (vsaj najmanjšega možnega)
razumskega izkazovanja, na področju, nanašajočem se na nek, konkreten, strah!
NE, ni se potrebno soočiti s
STRAHOM (s
tistim, česar se obolela oseba manično boji), pač pa SE JE NAJPREJ POTREBNO SOOČITI Z (objektivnimi) DEJSTVI, ki govorijo ( = pojasnjujejo) o
tistem, česar se obolela oseba boji!
Potemtakem se je potrebno POSREDNO soočiti s strahom (s predmetom, ki strah
poraja)!
O teh
objektivnih dejstvih, glede pajkov, ne bom več, so vsa zapisana v predhodnih
odstavkih.
Proces
soočanja-z-objektivnimi-dejstvi (glede tistega, česar oboleli osebi povzroča
maničen strah) traja nekaj časa (v odvisnosti od teže obolelosti in v
odvisnosti od tega, koliko zaupanja-do-terapevta je uspelo terapevtu vzbuditi v
oboleli osebi), in traja natanko toliko, dokler obolela oseba skozi svoje
BESEDNO izkazovanje ne izpriča o tem, da zmore razlago (vse to, kar si ji, konkretno
o pajkih, povedal) MISELNO SPREJETI KOT PRAVILNO (torej zmore vsaj v svojih
razmišljanjih dopustiti to možnost, da je pajek kot tak v ničemer ne ogroža,
vsaj neposredno ne)!
Šele PO
TEM, ko zmore obolela oseba sprejeti ( = upoštevati) dejstvo, da neposredno NI
ogrožena s strani pajkov, takrat – pridejo v pomoč pajki. A v POSREDNI podobi
njih pomoči, potemtakem NE tako, da bi z njimi soočal obolelo osebo, pač pa…
Glede
na to, da si kot terapevt že zgradil neko zaupanje s strani obolele osebe
(popolnoma nasprotno od občega prepričanja v brezpogojno zaupanje =
verovanje!!!), takrat torej, ko ugotoviš, da obolela oseba VERJAME tvojim
besedam (potemtakem tudi ugotovitvam-objektivnih-dejstev, o katerih te besede
govorijo!), takrat se podaš v OSEBNO ( = terapevtovo) izkazovanje v odnosu do
strah-povzročajoče-vsebine, konkretno do pajkov. Pomeni, da takrat s svojim
ravnanjem (na primer – na začetku polagaš prst v neposredno pajkovo bližino ali
zgolj dopustiš pajku, ki se je naključno znašel ob/na tvoji roki, da nemoteno
nadaljuje neko svojo pot… v nadaljevanju pajka namenoma daš NASE = na
terapevta) DOKAZUJEŠ oboleli osebi, da ti pajek ničesar NI naredil, ker ti –
ničesar NE želi narediti, celo nasprotno, raje ubeži (zaznavajoč tvojo – krepko
večjo – količino toplotne energije, kot je količina, katero sam premore) pred
teboj! Pa…
Ker se
pajek NE izkazuje selektivno, v odnosu do neke, konkretne, posamičnosti/vsebine,
ker pajek VEDNO beži (se čuti ogroženega) takrat, kadar (telesna) temperatura
tistega, na katerem se znajde, (krepko) presega njegovo… je povsem LOGIČNO ( =
razumljivo), da je pajka strah tudi obolele osebe, da bo raje bežal pred njo,
kot da bi jo napadel! In šele v tej fazi odnosa obolele osebe do predmeta
njenega strahu, tudi samo obolelo osebo popelješ (postopoma in previdno!) do NEPOSREDNEGA soočanja (s pajkom). In
ko obolela oseba v zadostnem številu takšnih, praktičnih, soočanj ugotovi, da
se ji v odnosu napram pajku(om) NI nič slabega dogodilo, šele takrat so možgani
zmožni dotedanjo informacijo o pajkih ( = pajkov se je POTREBNO BREZPOGOJNO,
neselektivno, BATI) nadomestiti z novo, pravilno, objektivnim stanjem EDINO
ustrezno informacijo ( = bati se moram izključno tistih pajkov, ki mi DEJANSKO
lahko nekaj slabega povzročijo)!
Vse te
podobe izkazovanja obolelosti, torej vse manične strahove, vse
obsesivno-kompulzivne motnje, je priporočljivo ODPRAVLJATI SOČASNO Z
ODPRAVLJANJEM NJIH VZROKOV, potemtakem sočasno z odpravljanjem same psihične
zakrčenosti! Tako, kot je, pri zdravljenju telesnih obolenj, priporočljivo
nadzorovati (jo, po potrebi, nižati) telesno temperaturo ob sočasnem
odpravljanju obolelosti, ki to temperaturo povzroča. V kolikor se »terapevt«
loteva zgolj teh podob izkazovanja psihične obolelosti (in ne obolelosti same kot
take… mimogrede: s samo odpravo psihične zakrčenosti samodejno ODPADEJO VSE
obsesivno-kompulzivne motnje, in tudi marsikateri bolesten strah!), v takšnem
primeru izkazuje zgolj to, da NE ve o tem, kar počne, da NE razume psihe in
njenega izkazovanja, da, v bistvu, sploh NE bi smel ponujati terapevtskih
storitev! Vsaj v podobi dejanske psihoterapije ne (lahko pa bi se ukvarjal,
kakor je to počel, na primer, dr. Rugelj, s predresiranjem nagonskih bitij iz
ene v neko drugo navado oz. podobo izkazovanja)!
Za
zaključek: kadar ima strah velike oči, takrat je s temi »očmi« (z možgani)
nekaj narobe, kajti – tudi strah mora imeti natanko takšne »oči«, kakršne
dejanskim stanjem (dejstvom) ustrezajo!
Ni komentarjev:
Objavite komentar