četrtek, 10. januar 2019

Ljubosumje, ljubezenska zavist


Besede ljubezen, ljubim, ljubiti… so mi težko prebavljive, in so mi takšne izključno zaradi njih obče uporabe, konkretneje zaradi preprostega dejstva, da vse, kar dospe v roke občosti, postane – razvrednoteno, nevredno.
Beseda ljubezen naj bi namreč govorila o odnosu do nekoga drugega, predvsem pa naj bi izpričevala tisti imeti-rad-(nekoga-drugega), in tudi beseda ljubosumje naj bi, po občem prepričanju, izkazovala taisti odnos (nekoga ima tako rad/a, da je ljubosumen/na). Ne nazadnje – beseda ljubosumje izvira iz besede ljub…

Ljubosumnost je čustveno stanje, ki govori o problematičnosti tistega, ki to stanje izkazuje, obenem pa je stanje, ki zmore povzročati težave tako tistemu, ki ljubosumnost izkazuje, kakor tudi tistemu, zaradi katerega je nekdo ljubosumen in tistemu, na katerega je ljubosumen. Predvsem pa je stanje, ki NE govori o imeti-rad-nekoga-drugega, daleč od tega, pač pa govori o imeti rad samega sebe, samemu sebi »privoščiti« tisti nekaj, katerega nekomu drugemu zavidam, mu ga ne »privoščim«. Posledično ljubosumje govori tudi o prilaščanju (lastninjenju) tistega, zaradi katerega/česar si ljubosumen!

Vzemimo primer. Imam dekle, in bojda jo imam tako rad, da mi to dekle vzbuja ljubosumje. Kadarkoli vidim, da svojo pozornost posveča nekomu drugemu, začutim ljubosumnost (mi ni prav, da to dekle pozornost posveča drugemu).
S tem, ko se izkazujem na opisan način, govorim o dveh svojih pojmovanjih. Izhodiščno je tisto to je MOJE dekle (pomeni, da sem jaz tisti, ki ima pravico odločati o tem mojem-dekletu, pomeni, da si taisto dekle lastim, pomeni, da sem dekle opredmetil, je zame zgolj PREDMET – kadar posamičnost nima svoje volje, pač pa je odvisna od volje nekoga drugega, nečesa izven sebe, takrat JE OBJEKT tega drugega), posledična pa je ugotovitev, da nihče drug nima pravice do tega, da bi bil deležen tega mojega predmeta, kadar pa kljub temu je, takrat ima tisti nekaj-MOJE, kar hočem SEBI imeti (potemtakem takrat, kadar hočem-sebi-imeti-tisto-kar-ima-nek-drug, izkazujem tudi zavidanje temu drugemu, ker ima tisto, česar sam nimam, a bi, po svojem prepričanju, MORAL imeti).

Po občem prepričanju je ljubosumje obči pojav, znan tudi v živalskem svetu, vendar – kolikor mi je znano, uradno ugotovljena žival ne izkazuje tistega to-je-moje-in-samo-meni-pripada, pač pa izkazuje, govorim, kakopak, o vsebinah, nanašajočih se na obravnavano ljubosumnost, tisto stanje, kateremu bi lahko rekli ti-imaš-in-TUDI-jaz-želim-imeti. Bolj konkretno: kadar crkljam enega psa, se drug pes NE vključi v crkljanje tako, da bi prvega odgnal (da mu ne bi »privoščil« da je crkljan), pač pa se zgolj pridruži in tudi sam želi biti crkljan (pomeni, da zlahka prenese to, da svojo pozornost izkazujem obema hkrati, pomeni, da mene ne pojmuje kot izključno svojega, pač pa me je zmožen deliti z drugim).

Zavedam se tega, da bi obči, običajni LASTNIKI psov tej moji trditvi oporekali (ne nazadnje gre za obče prepričanje o tem, da je tudi /uradno ugotovljena/ žival ljubosumna), a se zavedam tudi tega, da sam NISEM običajen, torej tudi ne običajen-lastnik-psa… potemtakem ni običajen tudi moj odnos do psa (ali česarkoli/kogarkoli drugega): kot prvo se nimam za lastnika, psa NISTA moja lastnina/predmeta, nista posamičnosti, ki bi se morali izkazovati na meni ljube načine, pač pa sta (zame, meni) bitji s svojo voljo! Pomeni, da svojima psoma (in vsakomur, s katerim sobivam) dopuščam, da sta natanko tisto, kar (po svoji naravni porojenosti/zasnovanosti) dejansko sta, da se smeta izkazovati na sebi ljub/primeren način, pomeni, da tako, kakor se ona prilagajata meni, tako se tudi jaz prilagajam njima (sobivanje namreč zmore biti dejansko izključno ob vsesplošni uvidevnosti, ob vsesplošnem upoštevanju tistega nekega-drugega), predvsem pa to pomeni tudi to – da nista deležna moje pozornosti samo takrat, kadar si jaz zaželim izkazovati svojo pozornost njima, pač pa (in predvsem) tudi takrat, kadar sama želita (potrebujeta), da jima svojo pozornost izkazujem (torej pri nas NI pomanjkanja tistega, čemur pravimo čustvovanje in izkazovanje tega čustvovanja, pomeni, da psa pri meni/ob meni NE čutita potrebe po tem, da bi se morala potegovati /se med seboj boriti/ za mojo pozornost = zame). Pa – če moja psa smeta biti to, kar po svoji porojenosti sta = sta povsem naravni bitji, NEdeformirani zaradi mojih želja, pričakovanj, potreb = sta bitji, povsem primerljivi z vsemi ostalimi naravnimi bitji (uradno ugotovljenimi in v prostosti živečimi živalmi) = sta ustrezna osnova za ugotavljanje stanj pri VSEH naravnih, NEdeformiranih bitjih!

Ljubosumje je BOLEZENSKO stanje (pomisli na tisto trditev o obči deformiranosti, na trditev, s katero se v zadnjih dneh izkazujem pri obravnavi človejakov), in kot takšno priča o TEŽAVAH (s katerimi se izkazuje tako v odnosu do tistega, ki je ljubosumen, kakor v odnosu do tistega, zaradi katerega je nekdo ljubosumen in do tistega, na katerega je nekdo ljubosumen), dočim – naravna zasnovanost je prav takšna, kakršna je, zato, da NE bi povzročala težav, da bi slednjemu bitju omogočala čimbolj uspešno pre/živetje! Potemtakem, če naravna zasnovanost ni usmerjena v povzročanje težav, potem se tudi ne izkazuje v podobi (lastne) okvarjenosti, potemtakem – se ne izkazuje tudi v podobah ljubosumnosti, zavisti, privoščljivosti, maščevalnosti, zlobe… v podobah, tako značilnih za svet človejakov!

Da ljubosumnost JE bolezensko stanje, pojasnim na sledeč način…
Pomisli na stanje, v katerem se izkazuješ kot bolan, pa – čutiš (fizično) nemoč, kašljaš, imaš povišano telesno temperaturo…
Manj kot si bolan, manj nemoči čutiš, manj kašljaš, manj se je temperatura povišala, in obratno, vendar – v vsakem primeru obolelosti se pojavijo (omenjeni, lahko tudi nekateri drugi) ISTI znaki bolezni!

Ko ljubosumnost seže v svoje najbolj očitne podobe, takrat se zgodi tudi to, da ta, ki je ljubosumen, »izgubi svojo glavo« (kolikor jo sploh ima izgubiti, seveda) in spočne dejanja, katerih v običajnih okoliščinah ne bi spočel! Pomeni, da v tem stanju, v stanju izgubljene-glave izkaže svojo povečano obolelost (dočim je v običajnih okoliščinah ta obolelost izkazovana v svojih lažjih podobah), kajti – če kašelj, temperatura, nemoč… VEDNO govorijo o obolelosti, potem tudi oporekanje v smislu si-z-nekom-drugim-in-ne-z-menoj (ki je VEDNO značilno za ljubosumnost) govori o eni in isti vsebini, pri kateri se zgolj intenzivnost izkazovanja spreminja!

Tako me ima rad/a, da je ljubosumen/na = NAPAČNO!
PRAVILNO: tako ima rad/a samega/o SEBE, da drugim ne dopušča imeti tistega, kar njega/njo radosti, kar mu/ji vzbuja ugodje! In ima ta svoj PREDMET »ljubezni« tako »rad/a«, da taistemu niti pravice o odločanju glede same/ga sebe ne dopušča, da mu/ji ne dopušča niti tega, da se v družbi z nekim-drugim prijetno počuti (pač pa, povsem sebično = obolelo ne samo pričakuje, celo ZAHTEVA ta svoj PREDMET »ljubezni« izključno ZASE)!

Ni komentarjev:

Objavite komentar