Včeraj
sem bil deležen nekega pogovora, v katerem mi je sogovornik hotel o svoji »pridnosti«
povedati, obenem pa me je želel podučiti s pojasnilom, da »vsakdo dela tisto,
kar hoče delat in kar zmore delat«. Prav, poglejmo, če je temu res tako, in
najprej razdelimo zadevo na tri sklope, na biti-priden, na vsakdo-dela-kar-hoče-delat
in na vsakdo-dela-kar-je-zmožen-delat…
Biti »priden«
Dejstvo,
da nekaj počneš ( = delaš) in da si že zaradi samega početja (dela) »priden«,
je – popolnoma skregano tako z logiko, kakor z vsakodnevnim izkazovanjem (s
prakso), kajti…
Takrat,
kadar delaš izključno zaradi tega, ker ne obstaja neka druga pot do tega, da
dospeš do lastnega zadovoljstva, takrat tvoje početje NE govori o »pridnosti«,
pač pa govori izključno o tvoji
želji, da bi do želenega dospel! Oziroma, če zapišem drugače: v kolikor
bi bilo moč določene zadeve razrešiti tako, da NE bi bilo potrebno zanje delat,
takrat, pač, NE bi delal.
Kadar
je tisti moram-delat edini možen način izkazovanja, takrat, preprosto, druge
možnosti NIMAŠ, potemtakem MORAŠ delati (in narediti). Si v to (v svoje delo)
dobesedno prisiljen.
Biti-»priden«
je stanje, ki govori o tem, da imaš potrebo po SAMEM DELU, da brez tega,
da bi delal, NE moreš zadovoljno živeti, pa…
Če si
zares »priden«, in če uživaš ob, denimo, žaganju drv, potem ne boš žagal drv
SAMO takrat, kadar MORAŠ za svojo ogretost poskrbeti (in metrska drva v polena
spremeniti), pač pa jih boš HOTEL žagat ob vsaki priložnosti, torej tudi
takrat, ko bo(do) sosed(i) imel(i) namen metrska-drva-v-polena-spremeniti… in
takrat NE boš pričakoval nikakršnega povračila (plačila) za tvoje žaganje
drv, pač pa bo tvoje plačilo izključno tvoje ZADOVOLJSTVO (nastalo ob tem,
ker si smel delati tisto, kar rad delaš, za kar imaš potrebo po tem, da delaš)!
Še
drugačen primer: v službo večina NE hodi zaradi tega, ker rada dela (v službi),
pač pa IZKLJUČNO zaradi tega, ker na drugačen način (kot z delom) do denarja ne
more dospeti. Ko bi na loteriji zadeli dovolj denarja (za vse svoje živetvene
potrebe), takrat bi, po vsej verjetnosti, službo – opustili.
Potemtakem:
zgolj zaradi tega, ker si delal, ker si, pač, MORAL delat… mi ne razlagaj o
svoji »pridnosti«… kajti REDKI so tisti, ki zares delajo zaradi dela samega
(in med njimi NI nagonskih bitij)!
Vsakdo dela kar hoče delat
V
bistvu je del pojasnila NEresničnosti te navedbe izkazan že v prejšnjem
poglavju, potemtakem je pojasnjeno to, da je moč željo po delu ( = HOČEM
delat) ugotavljati izključno tam in takrat, kjer in kadar je DELO SAMO
tisto, brez česar ne (z)moreš. Tako, denimo…
Mnogi
se sklicujejo na svoje »hobije«, med katerimi je obče razširjeno, na primer, t.
im. vrtičkarstvo. Bojda ob vrtičkanju uživajo. Ne vem, morda pa res,
čeprav – težko si predstavljam nekega bedaka, ki zmore uživati ob tem, da cel
dan prečepi/prekleči, da ga, posledično, zaradi posiljene drže, vse boli, in da
uživa OB pletju! Čemu si to težko predstavljam? Preprosto – ker NI
logično, kajti…
Kadar
uživaš OB pletju, potem uživaš IZKLJUČNO takrat, kadar pleveš, in če hočeš
stalno uživati, potem – moraš imeti STALNO plevel na vrtu, potemtakem te plevel
NE moti (nasprotno, omogoča ti zadovoljstvo!), potemtakem – nimaš potrebe po
tem, da bi ga odstranjeval! Z drugimi besedami: NE uživaš OB (samem) PLETJU,
pač pa uživaš ob pogledu na oplet vrt (torej uživaš zaradi POSLEDICE
svojega dela, in NE zaradi dela samega). Mimogrede: le čemu bi bila razna
pršila (in ostali pripomočki, namenjeni zatiranju plevela) v množični uporabi,
če ne zaradi tega, ker NIHČE NE uživa ob tem, ko plevel odstranjuje, pač pa
uživa izključno takrat, ko ga je že odstranil (ko plevela NI)?! Še huje: s
pripomočki (ki, vsak in NEIZOGIBNO, neposredno vplivajo na naravna stanja…
zvečine pa ti pripomočki celo uničujejo/zastrupljajo!) si pomagajo k temu, da
jim je MANJ dela potrebnega (pomeni, da so zaradi svojega tega-NE-želim-delat
pripravljeni sebi živetje zastrupljat!!!), pa si ne morem predstavljati tega,
da bi nekdo užival ob delu na temelju svoje želje, da NE bi delal!
Vsakdo dela kar je zmožen delat
Zadevo,
nujno, razdelim na dva dela, pri čemer poudarim sledeče: sleherno razumsko
bitje SE ZAVEDA svojih zmožnosti, dočim sleherno nagonsko bitje svoje zmožnosti
precenjuje!
Prvi
del: fizično, izvajalsko delo.
Pri tej
vrsti dela zmožnosti ni težko ugotoviti, marsikatere so vidne že takoj, na
osnovi zgolj pogledati-morebitnega-izvajalca… pa, denimo, če je nekdo visok
meter trideset, potem le-tega (brez nekih posebnih preizkusov) ne bom ocenil
kot zmožnega zabijati-koš (pri košarki), pač pa bom, na osnovi nekega
običajnega, povprečnega stanja sklepal o njegovi NEzmožnosti (kakopak, med
preizkusi zmožnosti lahko ugotovim, da ima tak posameznik izjemen odriv, pa
zmore, kljub svoji nizki rasti, zabiti koš).
Kadar
delo obravnavaš
(tako, kot ga obravnava večina) zgolj v podobi IZVAJANJA nečesa, takrat je delo zate zgolj in samo to, kar je
delo za vsak stroj = ponavljanje nekih rutinskih (in naučenih)
postopkov, in nič več, čeprav…
Kadar
govorim o tem, da sem zmožen opravljati (neko) delo, takrat NAJ bi bil zmožen
tako ugotoviti vse potrebne materiale in pripomočke, katere za samo delo
uporabljam… takrat NAJ bi vedel o tem, kako se taisti materiali in pripomočki
obnašajo v različnih okoliščinah, kajti – če zmorem opravljati neko delo, če
delam zaradi tega, da bi določen uspeh (s svojim delom) dosegel, takrat skušam
ta uspeh ne samo zagotavljati, pač pa ga tudi ohranjati in večati… takrat NAJ
bi tudi zmogel presojati o smiselnosti (smotrnosti) svojega dela, saj mi prav
nič ne pomaga to, da »uspešno« delam in da v nekem skladišču kopičim rezultate
svojega dela (proizvode), ko pa teh rezultatov NIHČE NE POTREBUJE, jih ne želi
(in jih, potemtakem, delam za prazen nič, in je moje delo, posledično, vredno
praznega niča)! Potemtakem…
Potemtakem
zmorem o nekem stanju vsakdo-dela-kar-je-zmožen govoriti pogojno, potemtakem
celo samo fizično delo (njegovo opravljanje) NE govori o dejanski zmožnosti
opravljanja dela samega, pač pa govori o zmožnosti PONAVLJANJA NAUČENEGA.
In s takšno zmožnostjo ponavljanja-naučenega se tudi papagaji, opice…
izkazujejo – resda ne na vse načine, s katerimi se izkazujemo dvonogi, a je res
tudi to, da nimajo enakih teles/udov, kakršne imamo mi, in je res tudi to, da z
nami NE delijo sveta, pač pa v našem svetu zgolj so, zgolj obstajajo, in
zvečine primerov obstajajo kot »naši« OBJEKTI/predmeti, namenjeni bodisi v »našo«
zabavo, bodisi v neko drugo korist)!
Drugi
del: sleherno delo, pri katerem je potreben razmislek.
Neljub
mi je izraz »umsko delo«, kajti pri vsem, kar počneš, moraš na nekaj misliti (s
tem, ko »paziš« na to, da se s kladivom ne udariš po prstih, s tem tvoji
možgani izkazujejo proces mišljenja… četudi se ti tega ne zavedaš)… pa pod to, »umsko
delo«, sodi tako »učiteljsko« in povsem PAPAGAJSKO ponavljanje nekih naučenih
vsebin, kakor izdelava nekih elaboratov, denimo s področja ekonomije, v katerih
»strokovnjaki« zgolj izkazujejo svoj tako-smo-se-naučili-v-okviru-takšnih
okoliščin, NE izkazujejo pa tudi zmožnosti realnega predvidevanja posledic
LASTNEGA dela (pa imaš »doktorje ekonomskih znanosti«, ki »VEDO«, da bo
kmet BREZ kmetije uspešnejše kmetoval, kot kmet-s-kmetijo =
država-brez-lastne-proizvodnje, brez možnosti odločanja o zaposlovanju,
vrednosti proizvedenega, delitvi dobička…). Kakorkoli…
Tam,
kjer je delo ZGOLJ IZVAJANJE NAUČENEGA, tam o umskem delu v bistvu sploh NI moč
govoriti, potemtakem o njem ni moč govoriti pri absolutni večini dvonoge
populacije! In ker
je temu res tako, zaradi tega živimo stanje, v katerem je vse narobe (kako bi
bilo narobe, če bi res znal početi tisto, kar počneš, če bi res bil zmožen
početi to, kar počneš?!), zaradi tega še kako velja tisti »več babic (BOLJ) kilavo dete«!
Potemtakem:
kako lepo bi bilo, ko bi večina (če že ne vsakdo) delal izključno tisto, kar zares
HOČE delat (pa ne mislim ob tem na žretje, pitje, lenarjenje, pač pa izključno
na delo v podobah prispevanja lastnemu živetju in ŽIVETJU SKUPNOSTI), in kar je
zares ZMOŽEN delat!
Ni komentarjev:
Objavite komentar