Rad
obravnavam TOZADEVNO ljudske izreke, ki so ljudski natanko toliko, kolikor je
ljudska ugotovitev delovanja gravitacije, svetlobne hitrosti in okroglosti
planeta. Izreke, na katere se občost silno rada sklicuje, takrat, kadar posameznik
želi nekim drugim sporočati o svoji umnosti, čeprav – sporoča o nasprotju, o
lastni NEumnosti. Takrat namreč, kadar nečesa ne razumeš, obenem pa to
nerazumljeno uporabljaš za dokazovanje svojega vedenja (znanja), takrat ti tudi
ponavljanje nekih, pa naj bodo še tako umne, besed ne pomaga!
Čemu
trdim, da izreki, ki vsebujejo umnost, niso ljudski? Preprosto – ker občost ne
premore (raz)umnosti, tudi ne zmore dospeti do (raz)umnih ugotovitev, in kadar
občost uporablja besede, katerih pomena ne razume, takrat se izkazuje tako, da –
govori eno, s svojim početjem pa se izkazuje na popolnoma nasproten način. In
menim, da mi je to trditev doslej že velikokrat uspelo dokazati (pri
obravnavanju tako izrekov, kakor tudi pri obravnavanju določenih pojmovanj, in
izkazovanj, iz teh pojmovanj izhajajočih), pa se pogumno lotim tudi dokazovanja
tega, da izrek, uporabljen v podobi naslova sestavka, še zdaleč – za občost NE
drži!
Najprej
ugotovimo, KAJ predstavlja (sleherni) izrek!
V prvi
vrsti izrek govori o nekem(ih) spoznanju(ih), torej ugotavlja (neka) objektivna
dejstva, dejstva mimo katerih živetje kot tako NE more (pomeni, da si
se ob določenih ravnanjih primoran soočiti tudi s posledicami teh ravnanj). In
kdor sam NE zmore dospeti do ugotavljanja teh objektivnih stanj, temu ne ostane
drugega, kot da veruje v izkušnje drugih.
Kakopak,
priporočljivo je ne samo verovati, pač pa tudi z lastnim izkazovanjem
upoštevati izkušnje (potemtakem se na njih temelju tudi ravnati), v nasprotnem
primeru moraš z lastno glavo »spoznavati«, da je »zid trd« in – če si obsojen
na takšno spoznavanje (če ti že doživeto, čeprav s strani nekih drugih, ne pride
do živega, potem očitno ne razpolagaš z umsko zmožnostjo, in potem boš v stanju
glava-v-zidu ugotovil zgolj svojo bolečo glavo, in trdnost zidu, nikakor pa ne
boš dospel do vzroka tega, da si se z glavo v zid zaletel… popolnoma ISTO kot pri ponavljanju »zgodovine«!).
Pomeni,
če poenostavim, da je izrek v prvi vrsti ugotovitev (postavitev) nekega pravila.
V drugi
vrsti (in posledično) je izrek napotek
v pravilno ravnanje, kajti če sem že ugotovil neka objektivna stanja
(nekaj, kar obstaja, kot neizogibnost katero moram upoštevati, v kolikor želim
uspešno živeti napram temu ugotovljenemu), potem je dobro, če to ugotovitev
tudi upoštevam (se ugotovitvi primerno izkazujem), da samemu sebi ne bi težav
povzročal. Vendar…
Že
velikokrat sem zapisoval o pogoltnosti, o nezaustavljivi lakoti po
imeti-še-več, zapisoval sem o zavisti (izkazovani do tistega, ki ima-več-od-»mene«),
tu in tam sem zapisoval tudi o kompleksih, o psihičnih stanjih potemtakem,
nastalih tudi zaradi omenjene pogoltnosti in zavisti, o stanjih, ki o
NEzdravosti, psihe govorijo… potemtakem govorijo o DVOJNI TEŽAVI občestva, kajti – kot da ni dovolj, da si
nagonsko (NErazumsko) bitje, pač pa potrebuješ še (psihično) okvarjenost poleg
tega!
Mimogrede:
ne velja povsod tisti klin-se-s-klinom-zbija, tako se tudi generalne možganske nezmožnosti NE da »(i)zbiti« z dodajanjem teh
nezmožnosti (s psihičnimi okvarami), pač pa se stanje (že v izhodišču
katastrofalno) samo še poslabša (kolikor je, pač, vsaj v teoriji, moč
govoriti o tem, da obstaja tudi neumnost, ki je večja od – popolne neumnosti)!
O čem govori naslovni izrek?
Najprej,
kakopak, o skromnosti. Nato govori o odnosu do nečesa (česarkoli), do tistega,
pač, s čemer razpolagaš. Govori tudi o zmožnostih. Predvsem pa govori (pa
čeprav NAJ bi bil ljudski) o – obči mentalni katastrofi! Pojasnim…
Izkazovanje
skromnosti
Bojda
je (tudi po občem mnenju) skromnost-lepa-čednost (grozljivo, kako malo te
čednosti obstaja!), predvsem pa zmore stanje biti-skromen izkazovati tudi zmožnost upoštevanja objektivnih dejstev,
potemtakem njih razumevanja, in, posledično, tudi izkazovanja tega
upoštevanja/razumevanja v praksi, v samem živetju.
Skromnost
je lahko posledica odločitve, lahko pa
zgolj posledica ugotovitve dejanskih stanj.
V prvem
primeru (običajno gre za, pri razumskih bitjih, samoumevnost) se zavedaš
tistega, kar OBJEKTIVNO potrebuješ za neko, relativno ugodno, uspešno živetje,
in se zavedaš tudi tega, da je imetje (lastnina) ne samo ugodje, pač pa – tudi obveznost,
skrb, breme (več kot imam nečesa, bolj bom moral za to skrbeti, več me bo
izkazovanje te skrbi stalo, več bom moral zaslužiti, večji del svojega živetja
bom moral nameniti izključno – skrbi za svoje imetje).
V
drugem primeru (tudi značilnem za razumska bitja) pa sicer zmoreš ugotoviti, da
bi-bilo-lepo-ko-bi-nekaj-imel (bi lahko še bolj izkazoval ugodnost, uspešnost
lastnega živetja), vendar ti takšna želja NE kvari razpoloženja (te ne bremeni,
te ne dela zagrenjenega), ker se zavedaš preprostega dejstva, ki ga lahko
zapišem na sledeč način: imam natanko toliko, kolikor sem, v danih okoliščinah,
zmožen imeti ( = na pošten način ustvariti, sebi dopustiti).
Potemtakem
zmorem zapisati, da je skromnost ne samo vrlina, pač pa je predvsem izkaz
zmožnosti razumevanja, tako razumevanja tistega, kar za lastno ugodno
živetje potrebujem ( = razumevanje objektivnih potreb), kakor razumevanja
lastnih zmožnosti in okoliščin živetja, predvsem pa razumevanja bistva (smotra, pomena) samega živetja (ki NIKAKOR ni v tem, da sem, da živim, da obstajam…
pač pa je izključno v tistem KAJ,
KAKO, KOLIKO zmorem /iz/ sebe vsemu ostalemu dati, celotnemu
obstoječemu prispevati – narava »me« namreč ni porodila zgolj zaradi tega, da
sem, da žrem in serjem!).
Koliko je
občost (na skromnost sklicujoča se) skromna, o tem lahko ugotoviš na vsakem
koraku, in zlasti takrat, ko slišiš tisti jaz-(mi)-revež(i)-in-tiste-barabe-ki-imajo-več-(od-mene/nas)!
Torej lahko ugotoviš takrat, kadar je (in to je vedno, pri občosti) tisti
imeti-manj-od-nekih-drugih (in NE objektivno imetje, v povezavi z objektivnimi
potrebami živetja) merilo »revščine« (in izhajajočega nezadovoljstva teh »revežev«).
Izkazovanje
odnosa-do-nečesa
Osebno
niti slučajno NE zavidam tistim, ki »imajo več in vse«, nasprotno – smilijo se
mi, kajti – takrat, kadar imaš vse, in krepko več, kot potrebuješ, takrat ti
imetje niti tistega zadovoljstva ne prinaša, ki se poraja ob samem spoznanju
tega, da imaš, kaj šele, da bi v taistem imetju nek smisel videl, da bi si s
tem imetjem dejansko živetje izboljšal, daleč od tega – več kot imaš, bolj te
žene lakota po imeti-še-več, bolj si suženj lastne neumnosti!
Zamisli
si otroka, ki ima veliko igrač, in jih sproti dobiva, ob malodane slednji
priložnosti – večina teh igrač leži, odstavljena, v nekem košu (ali v nekem
kotu), nabira prah, in otrok niti želje po tem, da bi se z njimi igral, ne
izkazuje! Pomeni, da so mu te igrače brez sleherne vrednosti! Zdaj pa
takole…
Ker je
slednji odnos do nečesa recipročna zadeva (v obe smeri izkazujoče se stanje,
tako v smeri lastnik-lastnina, kakor tudi obratno, v smeri lastnina-lastnik) in
ker naj bi imela SLEHERNA zadeva neko svojo UPORABNO vrednost (za njeno
zagotovitev je namreč izdelana), potem – če ne uporabljaš tistega, kar imaš,
potem si izničil uporabno vrednost tega neuporabljanega, potem – NISI VREDEN
tega, da imeto sploh imaš!
Človek
(razumno bitje) namreč snuje predmete (katerekoli in vse) zaradi tega, da bi si
z njimi olajšal okoliščine živetja (da bi bili praktično uporabni, kar
so takrat, in samo takrat, kadar jih dejansko, objektivno potrebuješ), in NE
zato, da bi si nagonska pamet (v podobi srake, in njenega gnezda polnega
svetlečih predmetov) z imetjem taistih predmetov svojo »vrednost« zagotavljala
in/ali večala (mimogrede: uboga »vrednost«,
katero je zgolj v imetju nečesa moč prepoznavati)!
Potemtakem
– če že s tem, kar imam, NISEM zadovoljen, kako bi lahko bil zadovoljen s
tistim, kar si želim imeti (ko bi do taistega, kakopak, dospel), ko pa – me bo
nenehno gnala pogoltnost, in zavist, in bom nenehno hotel imeti tisti še-več!?
Izkazovanje
zmožnosti
Kadar
imam »malo«, takrat imam ta »malo« lahko zaradi dveh temeljnih vzrokov.
Prvi
(in sila redek) vzrok je tisti, da samemu sebi ne želim z imetjem kvariti
živetja (čemu bi moral čistiti deset sob, ko pa eno samo uporabljam; čemu
bi moral opremljati deset sob, ko pa raje eno opremim in razliko denarja v
nekaj sebi dejansko koristnega namenim…), da mi imetje (materialnega) v
bistvu ni nič več kot zgolj nek predpogoj nemotenega psiho-fizičnega obstajanja!
In se na osnovi takšnega RAZUMEVANJA zavestno (torej hote, namenoma) opredelim
za tak način živetja, da bom imel-le-tisto-in-toliko-kolikor-za-živetje-in-svoje-delovanje-zares-potrebujem!
Pomeni, da sem sicer zmožen imeti več (več ustvariti, več kupiti, več imeti… in
vse na pošten, etičen način, seveda!), a me živetje v ta imeti-več ne žene
(hote, namenoma skromno živim).
Drug
vzrok imeti-malo pa je večinski, in temelji na nezmožnosti po tem, da bi, v
nekih danih okoliščinah, dospel do imeti-več. Potemtakem je značilen za
tisto neskladje (tako značilno za občost), kateremu bi lahko rekli neskladje
med (prevelikimi, nerealnimi) željami (pričakovanji, zahtevami) in med
dejanskimi zmožnostmi za to, da si taiste želje (pričakovanja, zahteve) na
korekten način izpolnim (svojim »potrebam« zadostim).
Zanimivo,
pri občosti (in njeno popolno bebavost izkazujoče), je njeno izkazovanje, v
odnosu do tega imeti-več (torej bom govoril, v obeh primerih, o odnosu do ene
in iste zadeve, do imeti-več, obenem pa bom govoril tudi o DVEH popolnoma nasprotujočih se načinih
obravnavanja taistega imeti-več!), kajti…
Kadar
ima NEK DRUG več, kot imam sam, potem to NI pravično (in zmore ta nek drug biti
nepošten, baraba, lopov, grd)… kadar pa IMAM SAM več (od nekih drugih),
potem je tako EDINO pravilno, pošteno, in niti slučajno zaradi SVOJEGA
imeti-več nisem ne nepošten, ne baraba, lopov, grd.
Da,
nasploh je zanimivo (pa ne samo v obravnavanem primeru, pač pa generalno) kako
občost na temelju tako-je-kot-VIDIM (torej na temelju izkazovanj, zunanjosti,
forme, in na TEMELJU NEZMOŽNOSTI RAZUMEVANJA = NEUMNOSTI!) »ugotavlja« določena
(tudi značajska) stanja, pa je že več-imetje (četudi je na pošten način
pridobljeno) zlahka (za bebavo občost) izkaz neetičnosti imetnika (lastnika)!
In – čemu je tako? Preprosto…
Kadar
nisi zmožen drugačnih ravnanj, kadar nisi zmožen dopustiti (vsaj) domneve o
tem, da vsi niso takšni kot ti (pač pa je takšna »le« absolutna večina), potem »veš«
to, da – če sam nisi zmožen na pošten način (in v danih okoliščinah) ter na
temelju izključno lastnih zmožnosti dospeti do imetja, potem taistega ni zmožen
nihče (drug)!
Izkazovanje
obče mentalne katastrofe
Pri
pojasnjevanju tega izkazovanja bom sila kratek…
Kadar
NE razumeš niti besed, na katere se sklicuješ…
Kadar
taiste besede obravnavaš kot vodilo lastnega živetja, živiš (izkazuješ se) pa
popolnoma drugače, celo nasprotno…
Takrat
ne moreš biti drugega kot – delček svetovne bebavosti = mentalne katastrofe!
Amen!
Sicer
pa, za zaključek – ko bi se obči zavedali, s kakšno bebavostjo se izkazujejo
(pa naj to počno z lastnimi mnenji, ali z navedki, vseeno), bi bili tiho!
Ni komentarjev:
Objavite komentar