Zastavim
z (na prvi pogled) neobičajnim uvodom…
Vse je
relativno, je dejal Ajnštajn, in je njegova teorija relativnosti ( = vse se
spreminja, ničesar ni absolutnega, dokončnega) ena izmed zadev, s katerimi se
je proslavil. In je tudi ta, torej Ajnštajnova teorija, povsem relativna, vsaj
po vprašanju njenega »lastništva«, kajti – ni razumsko delujočega bitja, ki bi
zadeve (katerekoli) razumevalo v njih neobstoječih, absolutnih podobah, obenem
pa…
Obenem
pa je taisto teorijo relativnosti (z drugačnimi besedami, resda, a, vsebinsko
gledano, enako) že skorajda dva tisoč petsto let pred Ajnštajnom postavil
Heraklit, ko je dejal, da dvakrat ni moč stopiti v isto reko ( = vse se
spreminja, in se spreminja v slehernem trenutku). Potemtakem…
Potemtakem,
če je VSE relativno, čemu ne bi bilo relativno tudi ugotavljanje smiselnosti
in nesmiselnosti, oziroma, drugače povedano – čemu v nesmiselnem ne bi bilo moč
smiselnosti najti?!
Nismo
ga(jo) jemali resno, pravzaprav ga(jo) sploh poslušali nismo več, kajti vsa
leta je govoril(a) same nesmisle, in so nas ti nesmisli utrudili… takšne besede
je moč slišati v mnogih primerih, v okviru katerih se izkaže tisto, čemur bi
lahko rekli nenadno (in ekstremno) poslabšanje psihičnega stanja neke(ga)
posameznice(ka), poslabšanje, ki se zmore izkazovati tako z agresivnostjo
(obolele osebe) napram sebi, ali z agresivnostjo navzven (napram nekim drugim),
ali pa – s popolnim »sesutjem sistema« (s tistim stanjem, torej, za katerega je
v občestvu moč slišati »zmešalo se mu/ji je«, »znorel/a je«), čeprav…
Čeprav
bi bilo moč S POSLUŠANJEM (in
razumevanjem) teh »nesmislov« omenjena (in marsikdaj nepopravljiva) stanja – preprečiti!
Res je,
kadar gre za psihično obolelost, takrat se obolela oseba izkazuje (tudi) z
nesmiselnimi izjavami (mnenji, stališči), ki so lahko (kar zadeva razporeditve
stavčnih členov) povsem lepo urejene (oblikovane), a vsebina, o kateri
sporočajo, NE ustreza objektivnim, realnim stanjem. Prav, in nič hudega, glede
tega, takšna, pač, je značilnost psihične obolelosti, še več – z nesmisli se
redno in nenehno izkazuje tudi občost, vedno, kadar skuša »pojasnjevati«
vsebine, katerih NE razume, potemtakem…
Potemtakem
nesmisli niti niso tako neobičajna zadeva, potemtakem se poslušanju nesmislov
sploh ni moč izogniti, potemtakem – je a)
premalo (medsebojnega) poslušanja, b) premalo
(medsebojnega) upoštevanja (poslušati ni samo tisti »slišati«, po sistemu
v-eno-uho-not-skozi-drugo-ven, pač pa je poslušati PREDVSEM slišano-procesirati,
o slišanem RAZMISLITI) in c) krepko
premalo razumsko delujočih bitij, ki zmorejo (tudi) na podlagi
nesmiselnih izkazovanj – smiselnost ugotavljati! In slednje, kakopak,
pojasnim…
Edino
sredstvo, s pomočjo katerega lahko ugotavljaš določeno psihično stanje, je
BESEDA… edini način takšnega ugotavljanja, je POGOVOR (z obolelo osebo).
Zaenkrat se namreč (še) ne da, z neko čarobno lučko, posvetiti v možgane in v
njih misli brati, potemtakem lahko o tem, kaj se v teh možganih dogaja
(katere/kakšne misli, želje, namere… se oblikujejo in obstajajo) izvem izključno
od obolele osebe same! In upoštevaje dejstvo, da je besedno izražanje ( =
govor, pa naj bo v pisni ali ustni podobi) edina RELATIVNO zanesljiva oblika
medsebojnega komuniciranja (ne pozabi: človejaki besede = zapise »razumevajo«
popolnoma drugače od razumskih bitij!)… in upoštevaje dejstvo, da SLEHERNO
besedno izrekanje o nečem priča ( = nekaj izkazuje)… je moč govoriti o
resda »nesmiselnih« izjavah (mnenjih, »razumevanjih«, pojmovanjih), vendar prav te izjave A) govorijo o stanju
nekaj-je-narobe (z obolelo osebo) in B)
predstavljajo IZHODIŠČNE TOČKE terapevtskega delovanja, kar, z drugimi
besedami, pomeni, da naj bodo še tako (na prvi pogled in tudi sicer)
nesmiselne, imajo še kak pomen ( = smisel), in je le od zmožnosti ugotavljanja
( = razumevanja) odvisno to, če taisti smisel v njih najdeš!
Kakopak,
obstaja okoliščina, ki nekoliko otežkoča ugotavljanje psihične obolelosti, in
tudi o tej okoliščini sem že pisal, in zapisal to, da je sleherno nagonsko
bitje (človejak), potemtakem sleherni del povprečja, po umskih NEzmožnostih
enak psihično obolelemu razumskemu bitju, potemtakem se tudi obča
prepričanja izkazujejo v dvojni podobi (za nagonska bitja SO VODILA, dočim
so za razumsko zasnovana bitja VZROKI psihične obolelosti), kar pomeni tudi to…
Da je
najprej potrebno ugotoviti samo zasnovanost (posameznika/ce), in šele naknadno
nesmiselna izkazovanja (te/ga posameznice/ka) obravnavati kot bodisi »normalno«
(običajno) stanje, bodisi kot izkaz obolelosti (in obenem kot izhodiščne točke
njenega odpravljanja). V obeh primerih pa…
Odprava
NAPAČNEGA prepričanja (posledično tudi napačnega izkazovanja = ravnanja) vodi
bodisi v odpravo tekočih težav (težav sprotnega živetja) pri nagonskih bitjih,
bodisi v popolno ozdravitev (in ponovno vzpostavitev razumski zasnovanosti
primernega = ustreznega izkazovanja) razumsko zasnovane (a obolele) osebe.
Da,
tudi nesmiselno zmore biti smiselno, kakor zmore biti tudi obratno… v enem in
istem svetu, katerega si dve povsem nasprotujoči vrsti delita… pa, če je »dobrota
sirota« (zgolj en primer), potem govori o stanju, v katerem je biti-dober nesmisel(no),
ne glede na to, da je načeloma (in v svetu razuma) dobrota temeljno stanje
uspešnega sobivanja!
Ni komentarjev:
Objavite komentar