Doživel
sem »razlage«, ki so mi skušale »pojasniti« to, da »raziskovanje TEMELJI na
verovanju« (lahko tudi na zaupanju, če ti je ta beseda ljubša).
Obstajata
dve podobi, vsaj tozadevno, verovanja.
Prva je
verovanje kot tako, potemtakem podoba (po)polnega in brezpogojnega
zaupanja.
Drugo
(in zgolj POGOJNO verovanje) je zavedanje
LASTNIH ZMOŽNOSTI in zavedanje OBJEKTIVNIH DEJSTEV, znotraj katerih
taiste lastne zmožnosti (denimo raziskovanja = ugotavljanja) izkazuješ, ter,
posledično – zaupanje v lastno vedenje in v lastno zmožnost!
Prva
oblika, torej verovanje kot tako, NIKAKOR
NE MORE BITI temelj raziskovanja, pač pa je prav nasprotno, kajti:
temeljna značilnost razuma je dvom v
obstoječe, konkretno dvom v (do)končnost spoznanj o obstoječem, in
razum verovanje (v do/končnost spo/znanj) ODKLANJA, zavrača! Ko se ne bi
tako izkazoval, potem bi vsa spoznanja obstala pri tistih prvotnih, torej pri
ugotovitvah o »ploščati Zemlji«, o »božji volji, ki o vsem, in tudi o
ozdravitvi, odloča«, o »Soncu, ki se okrog Zemlje vrti«… pri tistem, pač,
svet-je-tak-kakršnega-vidim!
KAJ je raziskovanje?
Domnevam,
da se strinjaš, če zapišem, da je raziskovanje ODKRIVANJE (ŠE) NEZNANEGA, bolje
- NEDOGNANEGA.
Kaj je PREDMET raziskovanja?
Lahko
je, ta predmet, in v neposredni podobi razumevanja, le neka posamičnost,
vendar MORA biti (obenem, sočasno) predmet raziskovanja tudi celota, znotraj
katere se ta posamičnost nahaja (in se kot taka izkazuje) in katero tudi
ta posamičnost (so)tvori, kajti – prav nič mi NE pomaga raziskovati
(ugotavljati) značilnosti nekega, na primer, vijaka, če pa NE vem niti tega,
ZAKAJ mora nek vijak (v neki konkretni celoti) obstajati, ČEMU je (v taisti
celoti) namenjen, KAKO se, z nekimi svojimi značilnostmi, izkazuje v odnosu do
celote, znotraj katere se nahaja, jo (so)tvori, KAKO se napram temu vijaku
izkazuje taista celota, oziroma drugače: če NE vem kaj vse (poleg tega vijaka)
sestavlja določeno celoto in kako se te vse posamičnosti med seboj
dopolnjujejo/izkazujejo/pogojujejo, potem
o tem vijaku ničesar pomembnega (vsebinsko gledano) NE vem!
Opomba:
pri »vijakih« in raznih mehanskih sklopih oziroma povsod tam, kjer zmorem
raziskovano (ugotavljano) vsebino ( = predmet raziskave) videti (ali z drugimi
čutnimi zaznavami spoznavati), je ugotavljanje lahko neposredno (lahko zaupaš
čutilom), dočim je povsod tam, kjer obstaja tisto NEVIDNO (očem in ostalim
čutilom NEDOSTOPNO) – in le-to obstaja pri vseh /naravnih/ zakonitostih,
torej povsod tam, kjer se nek delček
vsega obstoječega izkazuje na opredeljene mu načine (in na takšne,
opredeljene načine se izkazuje dobesedno VSE KAR OBSTAJA!) – tam ne zmorem do
ugotovitve ( = spoznanja resničnega = spoznanja objektivnih dejstev) dospeti
drugače kot na POSREDEN način (in s pomočjo VSEH štirih zmožnosti, ki SOTVORIJO
RAZUM = konkretno, praktično mišljenje + enovita zavest + kompleksno, celovito
mišljenje + abstraktno mišljenje)!
Kaj mi
pomaga (tozadevno) »vedeti vse o vijaku« (to, kakšen je, iz česa je narejen,
kje je nameščen), če pa niti tega ne vem, čemu služi (čemu je namenjen), kako
se izkazuje v različnih okoliščinah?! Nič, takšno »vedenje« mi prav nič ne
pomaga, nasprotno, na temelju takšnega »vedenja« se izkazuje tudi občost (torej
vsi ploščato-zemeljci), na temelju »vedenja« IZKLJUČNO o zunanjosti (v katero
tudi izkazovanja sodijo), obenem pa NEDOSPEVANJA do vzrokov, do vsebinskega, do
tistega torej, na kar zmorem delovati (kadar ga poznam, kadar o njem zares vem),
in zmorem delovati tako, da sebi najboljše rezultate (in trajno) zagotovim, da
spreminjam (uspešno, učinkovito, sebi v dobrobit) okoliščine lastnega živetja!
Na
kratko bi se to dalo zapisati takole: šele razumevanje (sleherne) posamičnosti
znotraj neke celote (in obratno), zmore zagotoviti tudi dejansko poznavanje,
tako posamičnosti, kakor tudi celote!
Zamisli
si, da je (izhodiščna) raziskovalna vsebina (neka posamičnost) v podobi gromozansko,
nepregledno velikega prostora, brez oken in vrat, prostora, ovitega v popolno
temo! Kar bi, drugače zapisano, pomenilo to, da o raziskovani vsebini
NIČESAR ne veš, da moraš ugotoviti celo to, KAKO boš do nje dospel, obenem pa
NE MOREŠ VEDETI niti tega, kaj boš v raziskovanju našel (takšno namreč JE
DEJANSKO IZHODIŠČNO stanje pri posrednem načinu ugotavljanja, takrat, kadar se
podaš v ugotavljanje izključno na temelju čutnih zaznav, in je uspeh
ugotavljanja neposredno odvisen IZKLJUČNO od tvoje zmožnosti logičnega =
razumskega delovanja)!
Vse,
kar (v izhodišču, ob zastavitvi raziskovanja) veš o predmetu ugotavljanja je
to, na kakšne načine se izkazuje. In veš, da raziskovano obstaja (ko ne bi
obstajalo, se ne bi izkazovalo). Nič več, in krepko premalo za postavljanje
verodostojnih ugotovitev!
Potemtakem
bi v sami izhodiščni fazi že zmogel, previdno, zadržano in z veliko mero
DVOMA, govoriti celo o nekih pravilih izkazovanja (taistega predmeta
raziskovanja), saj bi zmogel ugotoviti to, da se raziskovano v istih
okoliščinah VEDNO na enak način izkazuje (dočim se v spremenjenih okoliščinah
izkazuje z drugačnimi izkazovanji – in, spet, VEDNO enako - primernimi
spremenjenim okoliščinam)… vendar ti tovrstna ugotovitev (še) ne pomaga
razumevati obravnavano vsebino raziskave, saj niti tistega
ČEMU-se-tako-izkazuje, in tistega
KAKO-s-svojim-izkazovanjem-na-vse-ostalo-vpliva, NE VEŠ!
Vrnimo
se k tistemu nepregledno velikemu in v popolno temo ovitemu prostoru, v
katerem, tekom raziskovanja, naletiš na nek »vijak«, katerega NE moreš niti
otipati (ali ga s katerimkoli drugim načinom čutnega zaznavanja ugotavljati)!
Zgolj ugotoviš, da »nekaj obstaja« in obstaja v svoji (čutno) neotipljivi
podobi.
Najprej
moraš ugotoviti to, KAKO se ta nekaj-obstaja izkazuje, potem moraš ugotoviti,
ali je ta nekaj-obstaja edina posamičnost (v tem v temo ovitem prostoru), pa ,
ker NI (in NE more biti), moraš ugotoviti NAPRAM ČEMU (torej napram kateri/m
drugi/m posamičnosti/m) se izkazuje tako, kot se, potemtakem MORAŠ dospeti tudi
do teh drugih nekaj-obstaja, na osnovi česar (upoštevaje sočasno tako same
posamičnosti, kakor tudi celoto, katere te posamičnosti tvorijo) ugotoviš tisti
ZAKAJ se izkazuje tako kot se (in se v različnih okoliščinah RAZLIČNO
izkazuje), in šele na koncu, torej posledično, dospeš do ugotovitve tistega KAJ
je to, kar sem ugotovil (do tega, da zmoreš ugotoviti = razumeti posamičnost,
na katero si že na začetku raziskovanja naletel)!
In
ostani, sedaj, še malček v tem nepregledno velikem in v temo ovitem prostoru,
pa pomisli: kako, za vraga, bi lahko bil tako NEUMEN, da bi VEROVAL
(brezpogojno za/upal) v to, da bom našel tisto, kar iščem, ko pa niti tega NE vem – KAJ iščem!
Potemtakem LAHKO ZGOLJ UPAM v to, da bo posledica mojega raziskovanja neka
ugotovitev, pri čemer je povsem možno tudi to, da bo ta ugotovitev ( = rezultat
raziskovanja) v podobi ničesar-nisem-odkril
(potemtakem bom vsaj do spoznanja lastne nezmožnosti ugotavljanja predmeta
raziskovanja dospel, ali pa, v boljšem primeru, do spoznanja tega, da za
ugotavljanje predmeta raziskovanja potrebujem določene pripomočke)!
Da samo
verovanje (brezpogojno za/upanje) NE gre v korak z raziskovanjem, o tem priča
tudi dejstvo, ki govori o tem, da
ugotovitvi, do katere dospeš (tekom raziskovanja) NE smeš zaupati (in še zlasti NE brezpogojno), pač pa,
povsem nasprotno, jo moraš (predno dospeš do tega, da ji lahko zaupaš) v
ustreznem številu »vzorcev« najprej PREVERITI, jo bodisi (in namenoma) SKUŠATI
OVREČI (kot dejstvom neustrezno), oziroma jo skušati POTRDITI, in to lahko
narediš izključno tako, da samo ugotovitev ( = mnenje = teorijo) preneseš v
prakso, v konkretno obstoječe, v dejanskost… in jo (to ugotovitev)
preverjaš v RAZLIČNIH OKOLIŠČINAH »njenega« izkazovanja, pa šele takrat, ko ti
to preizkušanje izpove, da se ugotovljeno VEDNO ENAKO izkazuje (in tvoji
ugotovitvi primerno = ustrezno), in da se VEDNO skladno s tvojo ugotovitvijo
izkazuje tudi v drugačnih, spremenjenih okoliščinah… šele takrat si dospel do PRAVILA (ki o teh
izkazovanjih predmeta raziskave govori, posledično tudi o predmetu samem),
torej do opredmetenja ( = zapisa) neke – (NARAVNE) ZAKONITOSTI!
Po
drugi strani: v trenutku, ko ugotoviš ENO SAMO drugačno izkazovanje (od tistega
vedno-enako), takrat se moraš zavedati tega, da je tvoja ugotovitev NAPAČNA
(kajti praksa = samo izkazovanje NE more biti napačno, se izkazuje natanko
tako, kot se). Potemtakem…
Potemtakem
pravila temeljijo (sploh zmorejo obstajati) izključno na konstantah ( = stalnicah), potemtakem VSAKA IZJEMA ( =
drugačnost) onemogoča postavitev pravila, potemtakem – IZJEME NE POTRJUJEJO PRAVIL(A)!!!
Potemtakem
verovanje in raziskovanje nista najboljša prijatelja. Pravzaprav lahko zaupaš
šele na samem koncu raziskovanja, takrat, ko si že dospel do ugotovitve,
takrat, ko si ugotovitev že uspel s preizkusi-v-praksi (več kot je teh
preizkusov in v več različnih okoliščinah, znotraj katerih preizkušaš, bolje
je, trdnejše je spoznanje!) DOKAZATI in jo v podobi pravila (v podobi /naravne/
zakonitosti) izkazati, šele takrat ne samo da zaupaš ugotovljenemu, pač pa celo
VEŠ, da je ugotovitev skladna z dejanskim, da je pravilna! Vendar…
Občost
je prepričana v svojo vse-vednost, in v tisti vsi-vse-vemo, čeprav celo na sami
Zemlji obstaja NEPREGLEDNO število področij (celo neka konkretna, geografska,
se med njimi nahajajo), v katera sploh še segli nismo, kaj šele, da bi jih
začeli spoznavati… in je dejstvo, ki govori o tem, da je vse, kar obstaja, v
medsebojni povezavi, potemtakem vse posamičnosti medsebojno delujejo, se medsebojno
pogojujejo… obenem tudi NE poznamo vseh okoliščin, znotraj katerih se izkazuje
slednja (in vse) posamičnosti, posledično tudi celota (denimo: upoštevaje
dejstvo, da gre Zemlja po Lunini poti, še zdaleč NE vemo, KAJ se je pripetilo
Luni, v času njenega ugašanja, KAJ in KAKO se je pripetilo vsemu
na-Luni-živečemu /ne pozabi: tam, kjer je voda, tam tudi JE živetje, in na Luni
JE voda!)… potemtakem…
Se
raziskovanje ( = znanost) izkazuje na
povsem NASPROTEN način kot se izkazuje verovanje, in se (znanost)
izkazuje tako, da (za razliko od verovanja) NE pozna niti (po)polnega in
brezpogojnega zaupanja, niti NE pozna absolutnih (dokončnih) »resnic«, pač pa
celo v postavljene ugotovitve DVOMI (vedoč, da obstaja možnost, ob nadaljnjem, »globljem«
raziskovanju, novih spoznanj, potemtakem tudi potrebe po /najmanj/ dopolnitvi
obstoječih)!
Da, nek
kemik, ki se ukvarja z »znanostjo« in to počne na način, da med seboj meša že
poznane elemente, in, posledično, dospe do nekega rezultata, kakršnegakoli, tak
kemik si lahko dovoli to, da je NErazumsko zasnovan (posledično tudi NErazumsko
in v podobah verovanja izkazovan), a je vse, do česar bo s svojim »raziskovanjem«
dospel, bodisi posledica nekega SREČNEGA NAKLJUČJA (torej NE njegovega
razumevanja), bodisi nek popoln fiasko. Vendar tak kemik NIKOLI ne bo dospel do razumevanja, s kakršnim se izkazujejo razni
ajnštajni, in v okviru katerega dospevajo do (naravnih) zakonitosti! N I K O L
I!!!
Medklic:
za takšno »znanstveno« izkazovanje sploh ne potrebuješ biti »znanstvenik«,
dovolj je, da imaš ustrezen prostor, potrebne pripomočke in materiale, katere
boš mešal, pa – kar bo, pa bo!
Sicer
pa – kaj so hoteli dokazati, s »trkalnikom«? V kaj so VEROVALI, da bodo
dokazali (in so, očitno, verovali dokaj trdno, dovolj prepričljivo, da so
uspeli pridobiti dovolj investitorjev, oz. dovolj /in sploh ne majhno/ količino
sredstev, s katerimi so preizkus izpelj(ev)ali)?
V to,
da bodo DOKAZALI »veliki pok«!
Kaj pa
so zares dokazali? Tisto, kar prvenstveno sploh ni bil predmet ugotavljanja,
dokazali so še-manjši-nedeljivi-delec-od-atoma, dokazali so obstoj pentakvarka,
povsem SLUČAJNO tudi kvarka!
In,
mimogrede: »velikega poka« NIKOLI ne bodo mogli DOKAZATI, kvečjemu bodo lahko
dokazali princip, na katerem veliki-pok temelji! Naj jim vsi »bogovi« ob
tem pomaHajo!
Ni komentarjev:
Objavite komentar