nedelja, 26. maj 2024

»Ne sodi po sebi«…

Tako znajo povedati, v svoj bran, oni, tisti, pač, ki IZKLJUČNO po sebi »ugotavljajo« vse, cel svet… ob čemer niti sebe NE poznajo, kako bi šele o drugem vedeli.
 
Absurd, eden izmed gromozanskih absurdov, s katerimi se izkazujejo, kajti – kako, za vraga, boš ugotavljal drugače, kot »po sebi«?!
Tvoje zmožnosti ugotavljanja so V tebi, potemtakem so DEL TEBE. Okoliščine, s katerimi se srečuješ, jih živiš, so TVOJE, potemtakem tudi iz njih izhajajoče ugotovitve obstajajo V tebi, so DEL tvojega zavedanja, védenja, so DEL TEBE. Je pa res, da obstaja gromozanska razlika med ugotavljanjem dejstev in »ugotavljanjem dejstev«, med objektivnostjo, dejanskostjo ugotovljenega, in med subjektivnostjo, tistim njihovim »vedeti PO SVOJE«…
 
Ugotavljajo na temelju posledic, a je pravilno izključno ugotavljanje na temelju vzrokov. Ugotavljajo na temelju videnega, slišanega, okušenega… na temelju čutnih zaznav, potemtakem, a je pravilno izključno ugotavljanje na temelju vsebine, potemtakem tiste neke »notranjosti«, do katere čutne zaznave objektivno NISO zmožne dospeti!
 
Da, v izhodišču VSAKDO ugotavlja »po svoje«, ker ne zmore iz lastne kože, pa je prisiljen uporabljati tisto, s čemer razpolaga. Tudi Galileo je »po svoje« ugotavljal okroglost planeta, in to, da se vrti, pa da krog Sonca potuje, a ni ugotavljal samo s »pametjo«, pač pa z RAZUMOM (= sočasna zmožnost, sočasno delovanje »pameti« in abstraktnega mišljenja), in je bil njegov »po svoje« skladen z dejstvi! Vsa Narava namreč temelji, funkcionira po LOGIKI, in razum JE logika… potemtakem Narava in razum GOVORITA ISTI JEZIK, jezik logike, zaradi česar je razum, izključno razum, zmožen ugotavljati tudi takšne zadeve (ki so sicer čutnim zaznavam nedosegljive), kakršne so, denimo, gravitacija, pa družbene zakonitosti, zakonitosti delovanja celote kot take in sleherne posamičnosti v njej, ne nazadnje psihe, mišljenjskih značilnosti (ne/zmožnosti) in značilnosti (ne/zmožnosti) čustvovanj…
 
Za obči »po svoje« je značilno to, da vsakdo »ve«… da se ta »védenja« (o istih stvareh) med seboj razlikujejo… da so ta »védenja« daleč od dejstev, od dejanskega poznavanja… pa zmorejo, kadar se lotijo »urejanja« sveta, samo škodo povzročati, prav ničesar koristnega!
 
Veš kdaj je neko védenje dejansko, neko znanje resnično znanje? Takrat, in samo takrat, kadar ga zmoreš z (vsem, vsaj načeloma) poznanimi dejstvi argumentirati in predvsem takrat, kadar zmoreš tisto, kar veš – izkazati v praksi! Če trdim, da znam narediti stol, a mi ga nikakor ne uspe narediti, potem je z mojim védenjem nekaj hudo narobe, takrat se izkaže izključno kot domišljavost, neposredna posledica – neumnosti! In to velja za vsa področja, na katerih se silni »strokovnjaki« s svojimi jeziki izkazujejo, medtem ko do praktičnega izkazovanja lastnih zmožnosti sploh ne dospevajo, da bi vsaj poznavanje področja svojega delovanja izkazali! In takšni »strokovnjaki« že kar (pre)dolgo časa »krojijo« svet…
 
Šola, šolanje… do spričevala dospeš, če izkažeš zmožnost ponavljanja učenega. Nihče te ne povpraša o tem, če »naučeno« tudi razumeš, kaj šele, da bi moral razumevanje praktično izkazati (ne govorim o poklicnih šolah, ne vem, o nekem mizarstvu, kjer obstaja tudi praktični del pouka). V takšnem primeru, ko bi na temelju razumevanja priznavali izšolanost, verjemi – tudi (ali pa še) »danes«, v času vsakomur dostopnega šolanja, bi bila absolutna večina brez kakršnegakoli spričevala… z izjemo nekih dokazil, ki o zmožnosti opravljanja obrtnih, ročnih del pričajo.

Ni komentarjev:

Objavite komentar