nedelja, 26. maj 2024

Pa, spet, nekaj novega vem…

Danes, niti pol ure nazaj, sem izvedel, da ne bi smel govoriti o zadevah, kakršna je, na primer, dobrota, in da tega ne bi smel zato, ker sem sam grd, ne-dober.
Avtor te ugotovitve je do nje dospel na temelju tega, da me je v zadnjih časih nekajkrat prosil za pomoč, a mu je nisem hotel izkazati. In mu je tudi ne nameravam, kajti…
 
Taisti osebi sem večkrat pomagal in prepričan sem, da takšne pomoči, kakršna je bila moja, drugod ni bil deležen. Tudi v to dvomim, da so mu vsi ostali, katere pozna, skupaj, pomagali toliko, kot sem mu jaz!
Pri tej svoji pomoči, izkazovani mu, ničesar nisem pričakoval (z izjemo zadovoljstva te osebe, nekoliko lažjega, lepšega mu živetja), kaj šele, da bi karkoli terjal v zameno. Kadar tako počneš, takrat trguješ, in NE pomagaš!
 
Kljub temu, da ničesar nisem pričakoval, mi je dotična oseba obljubljala, nemalo stvari, vedoč, da se ukvarjam tudi z ustvarjalnostjo. In jaz, ki vem, da ta oseba razpolaga z možnostmi takšne pomoči, sem celo verjel besedam, obljubam, se, butec, z zaupanjem kazal…
 
Kadar verjameš, kadar zaupaš, obenem kadar želiš nekaj realizirati… takrat se ti tudi upi porodijo, in na njih temeljih tudi neka načrtovanja, dobesedno »zagledaš«, »vidiš« neko bodočnost, v kateri bo smelo zaživeti tisto, za kar si prizadevaš, za kar se trudiš, kar si želiš v življenje spraviti.
In – kadar verjameš, kadar zaupaš, kadar bodočnost snuješ, in pričakuješ, obenem pa se izkaže, da so obljube LAŽ, da tisti, ki jih daje, v istem hipu, ko so izrečene, nanje dobesedno »pozabi«, takrat…
Brez upanja se le-to tudi sesuti ne more, in brez sesutja upanja ni razočaranja, ni grenkobe, ni bolečine, nastale predvsem na dveh ugotovitvah. Na ugotovitvi tega, da od načrtovanega ničesar ne bo. Na ugotovitvi tega, da si – verjel lažnivcu, mu zaupal, da si, potemtakem, navaden bebec!
 
Laži ne obravnavam v podobi odlike, nasprotno, mi smrdi, kakor mi smrdi tudi »značaj«, ki se z lažmi, z goljufijami, prevarami… izkazuje. Za takšne celo menim, da ne sodijo v neko skupnost, da ne bi smeli biti obravnavani kot enakovreden njen del, kajti – če sem enakovreden nekemu ničetu, neki sprijenosti, potem sem niče, in sprijen, tudi sam. Vsaj tako me je moč obravnavati, denimo v okvirih pravnega reda, pa čeprav skušam biti čimbolj izrazito nasprotje omenjenemu.
 
Bodi dober do dobrih, do slabih pa bodi slab le toliko, da jim – ne pomagaš, da še naprej uspevajo znotraj (tudi lastnega) slabega!
 
Ja, danes sem to izvedel, in priznam – v rani svoji mladosti so me tovrstna zavračanja, izkazovana mi s strani občestva, prizadela, kasneje sem se jih naučil drugače gledati, obravnavati. Da le nisem tak, kakršen si ti, pa sem povsem zadovoljen. Če me neprimerno, slabo, smrdljivo (oni namreč zase »vedo«, da so dobri, pošteni in nasploh… ma, pravi biseri svojega svinjaka!)… kot neprimernega, slabega, smrdljivega označuje, potem mi predvsem to sporoča, da me ne šteje za sebi enakega. In to mi zadošča.

Ni komentarjev:

Objavite komentar