nedelja, 12. maj 2024

Tudi tako se zna pripetiti…

Grozljivo, zaspal sem! Pred kratkim sem s postelje, toliko, da sem kavo skuhal, pa sedaj, ob njej, matast, k zbujenosti silim. Tako, pač, je, kadar v eni noči skušal dve nadomestiti, in še del tretje…
 
Do zdaj bi, ko bi se pravočasno zbudil, imel že precej pokošenega, a kaj, ko sem sinoči telefon priklopil na polnilec, v dnevni, pa zvoki alarma niso uspeli dospeti do mene, do mojega zavedanja…
 
Zdaj bom skušal čim prej »priti k sebi«, upajoč, da bodo oblaki prekrivali dan, pa da bom zmogel, nekoliko kasneje, zastaviti delo, čeprav – zaenkrat ne kaže, na to, da bi bile okoliščine prizanesljive, pa da bi bilo moč na bregu, pod okriljem oblačne osenčenosti, kljubovati. A tudi tega sem vajen, tega, da mi okoliščine nikdar niso prizanašale, pa sem, kljub temu, do danes dospel…
 
Pred dnevi sem prejel neko »elektronsko« pisemce, nekako tako je začelo: »Bliža se petindvajseti maj, naš praznik, in bliža se naše srečanje, ki, običajno, traja do jutranjih ur…«
Pol stoletja, natanko pol stoletja, ko sem, v družbi nekdanjih sošolk in sošolcev, tisti »gaudeamus« pel…
 
Pošiljateljici sem odgovoril, da živim sto kilometrov izven »centra«, sam, da imam živali… da sem se, desetletje nazaj, izključil iz »javnega obstajanja« celo na področju, na katerem vse svoje obstajanje sebe izkazujem, pisanju… da se ne udeležujem raznih druženj…
V odgovor sem prejel besede njenega obžalovanja, ker sem postal »samotar«. Samotar?!
 
Ne, nisem nikakršen samotar, porojen sem kot socialno bitje, sila rad imam družbo in druženje, takrat, seveda, kadar – se imam s kom družiti! Ugotavljanje mojega »samotarstva« je enako, kot bi nekomu, ki, po načelu pij-malo-pij-dobro, zgolj dobro (po)pije, abstinenco očitali. Nisem samotar, je pa dejstvo, da si v ne-svojem okolju, v svinjaku, le sebi podobne dovoljujem. Pri čemer ni moja krivda v tem, da jih je tako malo…
 
Nekaj malega časa nazaj, danes, sem zasledil besede, s katerimi je prijatelj izlil svoja razmišljanja, čustvovanja, doživljana na stara leta. Iz vesolja si padel, tako sem ga skušal tolažiti, v istost in med iste, in vse življenje si skušal, sredi tega svinjaka, cvetlični vrt (iz)graditi. A to ne gre, vsa snovanja, vse želje, vsa prizadevanja, vse delo, ki si ga v to namenil, ti sam – vse to je končalo v blatu, kolikor ni požrto, je poteptano, zasvinjano, in edino, do česar si dospel, je poraz, na celi črti. Pri čemer si vsaj sebe, ne-istega njim, ohranil, in v sebi semena cvetličnega vrta, pa ti upanje, bolj jalovo, resda, ostaja, da bo nekega »jutri«, morda, drugače, boljše…
 
Ja, je vrag, kadar med »dobrimi«, »lepimi«, »poštenimi«, »ponosnimi«… ne smejo obstajati takšne zadeve, kakršne so Dobrota, Lepota, Poštenje, Čast! Le kaj rilec ve o tem, da je korito polno, in vamp, pa že, blaten v svojem blatu, »lepote življenja« opeva. Pardon, o njih kruli.

Ni komentarjev:

Objavite komentar