ponedeljek, 27. maj 2024

Takrat, kadar nekaj zastavim…

… takrat mi je najljubše, če zmorem zastavljeno opravilo, delo, do konca izpeljati, preden se k drugemu podam.
Žal mi takšne priložnosti niso bile pogostokrat dane, ne, kot nekakšen luksuz bolj izjemoma, še zlasti v letih, ko sem najprej šefoval, in, kasneje, tudi direktoroval, pa tudi sicer…
Denimo na področju, na katerem se malodane vse svoje obstajanje izkazujem, na področju pisanja – nisem med tistimi, ki morajo letni dopust vzeti, da (raz)mislijo, in tudi ne med onimi, ki imajo težave z odsotnostjo navdiha! Moje misli letijo s hitrostjo strel, marsikdaj pa moram že začeto pisanje na hitro koncipirati, da lahko »ujamem« neko drugo, ki se skorajda istočasno začne porajati.
 
Zjutraj sem najprej čakal, da sem poštarja dočakal – iz Srbije pričakujem neko antologijo, v katero so me djali – nato pa sem se, krog pol osme, podal h košnji. Najraje pokosim del za delom, tako, kakor si sledijo, pa ob terasi tudi njeno brežino, danes pa si nisem, namenoma, dovolil sistematičnosti. Upoštevaje vremensko napoved, po kateri naj bi bil, od jutri naprej, vsak dan v preostalem tednu z dežinkami krašen, sem se osredotočil na površine, na katerih se igrava Mala in jaz, ter, kakopak, tudi na dostope do njih, kajti…
 
Malo moje, milo, drago, minuli petek, in tudi takrat, ko sva se poslavljala, sem ti dejal, da se bova prihodnjič, ko boš znova doma, igrala TUDI na Malem bregu, in sedaj si, domnevam, že toliko velika, da veš, o tem, da tvoj tata stoji za svojimi besedami, pa – kadar nekaj rečem, kadar nekaj obljubim, tako tudi mislim, in temu primerno tudi ravnam. Seveda, tudi (pri) meni se zmore »višja sila« prikazati, a kljub temu – Sonkec moj lepi, zlati, vse najine igralne površine, na Velikem in Malem, neučakano pričakujejo tvojo razigranost, tvoj smeh. Pa ne samo one, kakopak. In, mimogrede – nabiram, pazim na to, jagode, med katerimi sedaj gozdne prevladujejo. Resda jih ni na vagone, a domnevam, da ti bodo, morda prav radi tega, toliko bolj v slast. Upam, da zdrave zdržijo do tvojega prihoda.
 
Časovno gledano – več kot pol dneva je še pred menoj, pa bi, teoretično vsaj, lahko, morda, celo vse pokosil, ampak…
Poprej je sonce božalo, kasneje začelo dobesedno biti prek brega. Moje kosti so starejšega datuma izdelave, pa se po nekaj urah med njimi utrujenost nabere. Po določenem času, ko sem v gumijastih škornjih, me začnejo nožni prsti tako peči, da – dokler zdržim, zdržim, ko pa ne zmorem več, takrat pa – živela revolucija, dol s škornji!
 
P.S.
Da ne bi neka brihtna buča ugotavljala o tem, da k neki revoluciji pozivam… precejkrat sem že izustil, in zapisal, da revolucija, nobena, ne zmore nadomestiti tistega, česar ni uspelo narediti evoluciji…
 
Ja, zdaj pa bom, od jutri naprej, tudi jaz z upanji v nebesa zrl, in ob verjetni odsotnosti dežink tudi (še) kaj (po)kosil. V nasprotnem pa tisti sila priročen »enkrat drugekrati«.
 
P.P.S.
Sodobni, jezični, pardon, jezikoslovni »strokovnjaki«, dovolite, da miniaturen slovarček slovensko-slovenskega jezika pripišem, in mu, domišljavec, tudi lastne besedne tvorbe dodam (če sme vsak butec v jezik posegati, čemu ne bi smel tudi jaz, zlasti, ker vse pogosteje priznavam, da sem bedak?!) in to naredim radi tega, ker mi računalniški program (ki je tudi po vaših »zaslugah« takšen, kakršen je) besede z rdečim podčrtava:
 
-          djali, star(insk)a podoba besede dali;
-          drugekrati, star(insk)a podoba besede drugič
(namenoma, vsaj tu in tam, za one neke brezkoreninske – bentiš, zopet moja skovanka – silne »poznavalce« jezika, uporabljam arhaične izraze, da imajo vsaj možnost videti kako ter iz česa nek jezik, novodoben, seveda, nastaja, op. p.);
-          šefovati, po principu direktorovati, je beseda za tisti biti-šef
(nikarte nasprotovati temu šefu, mrgoli jih, dandanes, ob slednjem piskru, prepričanem, da je radi tega »nobel«, op. p.);
-          nikarte, star(insk)a podoba besede nikar;
-          dežinka, po principu snežinka, deževna kaplja;
-          Sonkec (ali tudi Sonko), izpeljanka iz besede sonce, v mojem primeru (pa ne edina) uporabljana namesto občih, dokaj osladnih, pišk, l(j)ubic, princesk…
 
P.P.P.S.
Zdaj pa zares zapis zaključim.

Ni komentarjev:

Objavite komentar