sobota, 25. julij 2015

Al "pa nemška" al "pa južna"...


... svejt vrti se stalna kužna!

Obstajajo (iz)reki, katere sila radi izrekamo, jih tu in tam celo celo skušamo živeti, pa še to najraje v podobi izkazovanja določene okvare, bodisi okvare posameznika (ki je "drugačen") v odnosu do "običajnih", ali pa okvare kot posledice vplivanja določene osebnostne ne/vrline na siceršnjo (povsem) "naravno" logiko...

Do kave se mi je zataknil nek nemški, ki sem si ga drznil takole prevesti: Jutri, jutri, danes ne, leni rado govore. In me je zamikalo, da malo na temo "pridnosti" (za)pišem.
Bojda smo izjemno pridni, pod Alpami. Dobro, stvari pojmujemo na različne načine, čemu ne bi tudi te pridnosti. Z različnih zornih kotov tudi nanjo gledamo, pa je vsak samemu sebi že v osnovi (najbolj) priden, pa je pridnost rada tudi takrat, kadar se v porednosti ne izkazuje, in je moč govoriti celo o takšnem stanju, žal bolj "tu in tam", v katerem je pridnost nek dejanski odnos do stvarnosti, in ne le odziv na obljubljeno plačilo, oziroma "klic narave" v smislu pričakovane (na)hranitve nikdar nasičene pogoltnosti... 

Narava, mislim, tisti njen del, ki (na njeno srečo še) ni okužen s človekovo pametjo, se izjemno neumno obnaša, bi se dalo sklepati. V njej namreč ti, naši izreki, prav nič ne veljajo, nasprotno, red, ki ga je vzpostavila, rado prav o nasprotnem govori. In se čudijo, raznorazni osebki, tisti, ki "znajo" živeti po naravni logičnosti, nam, (raz)umnim, češ "itak ne bom v večna lovišča nosil, čemu bi potreboval več, kot dejansko potrebujem, in čemu bi mi bilo temeljno vodilo delo, ko pa skozi počitek zase več naredim"... in poiščejo, ti osebki, načine, s katerimi zadovoljijo to, kar jim je v nalogo zadovoljevanja dano, nato pa se butnejo v neko senco, pa v njej počivajo, se igrajo, ali pa zgolj meditirajo...

Pridnost kot "vrlina". 
Težavo imam, veliko: tudi jaz sem živ, pa tudi jaz se "sučem" med ljudmi (drznem si trditi, da so me delovne poti peljale po bistveno bolj pestrih smereh, kot so tiste, po katerih se običajnost premika... da sem z bistveno večjega števila raznoraznih delovnih zadolžitev, od tistih najnižjih, do tistih najvišjih, smel ugotavljati življenje... da sem, zahvaljujoč različnim zadevam, s katerimi sem se ukvarjal, utegnil spoznati bistveno večji krog ljudi, kot so krogi, ki so običajnim dani v spoznavo... da sem, malček bolj, resda, a vseeno, na povsem drugačne načine usposobljen tako za prepoznavo, kot za ugotavljanje, pa bi si stežka upal trditi, da bolj napačno ugotavljam, kot ugotavljajo običajni...), in "gledam" življenje, celo to si drznem, da - ugotavljam! Pa bi me stežka prepričal, kdorkoli, da je z mojimi očmi nekaj narobe, razen tako, da bi mi neke objektivnejše podobe predočil, pa bi, pred njimi, moral kloniti v lastnem mnenju...
Če razpolagaš z "vrlino", potem ta vrlina izkazuje tebe samega, tvoj način dojemanja in izvajanja življenja/sveta. Pa če si priden, si priden v vseh ozirih, in si priden vedno... ker je pridnost zaveza, ki si jo samemu sebi zadal (resda to zavezo podzavestno hraniš, a kljub temu), in ta zadeva ni odvisna od tistega "ČE mi bodo DOBRO PLAČALI", pač pa drugače kot pridno - ne znam!

V vojski je veljalo: najprej naredi, potem pa toži! V življenju, siceršnjem, je resnica daleč od tega.
Tožimo najraje kar povprek, čez vse, kar nam ne prija. In ker je malo stvari, ki nam zares prijajo, je malo priložnosti za ne-toženje. Kajti - vselej nam dajo "nižje zadolžitve", kot bi jih morali imeti, da bi našim zmožnostim ustrezale (in se, denimo, na direktorska mesta prijavi sto, dvesto, tristo kandidatov... torej celo več, kot se jih je prijavilo na mesto "predsednika države"... in so vsi ti že v osnovi, že zaradi tega, ker SO ŽIVI, za ta mesta tudi primerni, pa čeprav ene same minute in nikoli niso opravljali kateregakoli odgovornejšega dela, da bi vsaj vedeli, kaj bi jim bilo početi, ko bi bili izbrani!!!!), vselej bi lahko bila plača višja, ker je ta, ki jo prejemam, sramotna (obenem pa vemo, da me nikoli ne morejo tako slabo plačati, kot sem - slabo - zmožen z ne-delom vračati), pa še moje pameti nihče ne upošteva, ko se trudim povedati kako bi moralo biti, da bi bilo boljše (resnici na ljubo: iz samega delovnega procesa znajo priti izjemno uporabna spoznanja, in kaže določena opozorila tudi upoštevati, a so takšna opozorila, napram celotni masi opozoril, tako maloštevilna, da bi jih ne smeli šteti kot "obvezo-slehernika-da-pametuje", pač pa izključno kot "obvezo-poznavalca-da-pripomore")...

Kakorkoli, jaz o pridnosti, pa zaidem k preostalim našim lepotam... Ne bom razvlačil, zdajle, me kava še čaka, meter vstran!
Če je pridnost "odnos" do prevzete obveznosti, potem - pozdrav (pre)redkim! Če je pridnost nek dril, po katerem naj bi v nenehno mašenje predmetne goltavosti svoje življenje razvlačil, potem - je utemeljena, o tem tudi stroka govori, kajti slehernik mora zapolniti praznino, ki jo v sebi nosi, in, če ne gre drugače, potem tudi materialno prav pride. Lev je pač lev, in zna biti lev, pa mu levjost zadošča, človek pa je človek, in mu je griva odpadla, pa se mora z neko tujo okraševati. Hebat ga! In, mimogrede...

Če kaj "ubija" življenje, potem ga ubijajo - urniki. Razporeditve tega življenja, njegovo popredalčkanje... vendar: kdor ne zmore sanjavo, kdor ne zmore pestro, kdor ne zmore samoiniciativno, za tega je le bolje, da se zakoličenosti drži. In, bog ne daj, da bi poskusil drugače (ZARES poskusil, ne zgolj sebi/domnevno), kajti... baje na osnovi spremenjenih ravnanj celo evolucija spremembe izkazuje.

Ni komentarjev:

Objavite komentar