sobota, 18. julij 2015

Ko bi razum veljal za človeka...

... potem bi ta človek razumno ustvarjal/oblikoval/vodil svet, ki bi deloval v okvirih razuma, in bi bil, posledično - razumen. Pa bi se za razumnega izkazoval v vsem, in tudi v (človeškem) so-bivanju.

Ko bi bil človek razumen, bi razumel/sprevidel/dojel, da različni ljudje na različne načine živijo, da imajo neke svoje različne navade/želje/potrebe, in bi mu bilo razumno to, da bi znal PRAVICE, katere zase in sebi vidi, videti tudi za te druge, drugačne.
Ker pa človek meni, da se MOJ (čeprav še vedno "človeški", pomeni od-vseh-ljudi) svet vrti izključno okrog MOJIH želja/pričakovanj/zmožnosti, prihaja do tega, da se različni "MOJ-svetovi" med seboj ne znajo niti toliko dogovoriti, da bi drug drugemu dopustili to pravico, da - obstajajo (obstajajo pa že, itak, pomeni, da je njihov obstoj OBJEKTIVNO DEJSTVO, dejstvo, katerega človek, ker NI razumno bitje, ne zmore ne za pravilnega priznati, in ga še manj zmore upoštevati)... in bi (ko bi zmogel RAZUMNO DELOVATI) hitel sestavljati neko "sestavljanko", znotraj katere bi malo "mojega" ohranil (in nekoliko več taistega "mojega" odmislil, prenehal izkazovati), in bi v to sestavljanko vključil tudi malo "tvojega", in malo "njegovega" (obenem pa bi, kakor sem "jaz" pri sebi, pri tistem "moje" naredil, "ti" veliko "tvojega" in "on" veliko "njegovega odmislil, prenehal izsiljevati)... pa bi naredil svet, v katerem bi vsakdo sebe našel (in za sebe ter sebi), obenem pa ne bi pričakoval/terjal, da mora vse biti po "moje"/"tvoje"/"njegovo"... vendar...

Za takšen svet, za razumen svet, je potrebna osnova, potrebna je zmožnost "biti razumen"... in glede te "zmožnosti" še vedno obstaja začudenost (in jo je, roko na srce, vedno več in več), ki se sprašuje o tem, kako je možno (in v nasprotju s samo LOGIKO), da se - razumno bitje nerazumno izkazuje. In...

Ker nekaj takšnega NI možno (voda je mokra, ne glede na to, kam jo dam!... in "me" zmoči, če v stik z njo pridem... torej me ne o/suši, ker tega ne zmore), obstaja (na zapisano začudenje) en sam možen odgovor: človek ni EN, človeka sta - DVA!!!!

Ni komentarjev:

Objavite komentar