Obči »vedo«,
da »smo vsi enaki pred zakonom«. Jaz pa vem, da obči – ničesar ne vedo!
Pojasnim…
Kot
prvo, pa če se pri popolni malenkosti zaustavim – niti pred zakonom, niti pred
čemerkoli ali komerkoli drugem NISMO vsi enaki, ker, če ne drugače, se
razlikujemo že po zunanjosti, potemtakem – če se razlikujemo, potem ne moremo
biti enaki.
Kot
drugo – sodišče oziroma pravni postopek NE obravnava NAS, pač pa obravnava naša
RAVNANJA, v tem pa je gromozanska razlika. In ta ravnanja…
Da, ta
ravnanja pa so, NAČELOMA, enaka pred zakonom, kajti kraja je kraja, prevara
prevara, umor umor…
Čemu
smo zgolj NAČELOMA enaki, kaj to sploh pomeni?!
To
pomeni, da so naša ravnanja ENAKA (istim ravnanjem nekih drugih) v samem
njihovem izhodišču, tako, kot sem že maloprej zapisal – če ukradeš, se izkažeš
s krajo, potemtakem si kradljivec, tat, lopov. Vendar…
Tu, pri
tej ugotovitvi se ENAKOST NEHA, kajti od te ugotovitve (da si nekomu
nepooblaščeno nekaj vzel) dalje sodnik ugotavlja okoliščine tega tvojega
dejanja, pa, med ostalim, ugotavlja to, če si, na primer, ukradel iz
objektivne potrebe (za lačnega otroka si vlomil v pekarno, in odnesel štruco
kruha), ali je bila tvoja kraja, morda, izkaz tvojega običajnega početja (si
brez službe, in edini način, na katerega se preživljaš, je kraja), ali si bil,
morda, v krajo prisiljen (nekdo ti je pretil z nekim protiukrepom, v primeru,
če zanj ne boš ukradel), in verjetno obstaja še kopica nekih drugih možnih
razlogov/vzrokov, ki lahko do kraje pripeljejo...
Potem
sodišče ugotavlja tudi to, ali je ravnanje, s katerim si se izkazal, izjemoma
izpeljano (sicer ne kradeš, a iz nekih razlogov si se topot podal v krajo), ali
gre za tvojo običajno prakso, pa ugotavlja, v kakšnem stanju zavedanja si bil,
takrat, ko si kradel (trezen, pri polni zavesti, omamljen, nezrel in dovzeten
za delovanje neke problematične druščine…), pa če si, ob kraji, kogarkoli
ogrožal, kakšno škodo si povzročil, ob tem, da si ukradel, pa če si se v krajo
podal oborožen ali ne… skratka, skozi to ugotavljanje sodišče skuša spoznati
vse okoliščine, neposredno in posredno povezane s krajo, ker skuša na osnovi
takšnega ugotavljanja (in TVOJE ARGUMENTACIJE, razlaganja, pojasnjevanja)
dospeti do ugotovitve tega, kakšno težo nosi tvoje, konkretno ravnanje
(kraja), pa kakšna je verjetnost, da se boš znova vanjo podal, pa če je
obstajala možnost, da bi drugače rešil neko svojo težavo, pa… kup nekih zadev,
ki vse sodijo med tiste olajševalne in/ali oteževalne okoliščine, in šele
takrat, ko čim več tovrstnih podatkov dobi, sodišče izreka kazen, pri kateri pa
se že vidi to, da…
Kljub
temu, da so naša ravnanja, načeloma, pred sodiščem enaka, to dejansko niso, pa
zaradi te različnosti med njimi sodišče tudi izreka – drugačne, NEenake kazni,
celo do oprostitve zna priti, denimo v tistem primeru, v katerem si za štruco
kruha vlomil…
Kakopak,
v »pravnem redu« nagonskih bitij lahko pride do oprostitve, ali nekih bolj kot
ne formalnih kazni tudi takrat, kadar si nekak »osvoboditelj«, pa
ukradeš/uničiš/razprodaš tovarno, dve, ma, celo državo, vendar – v takšnem
primeru se ne kaže spraševati o tem KAKŠEN PRAVNI RED IMAMO (ker so zakoni za
vse enako napisani, in, kolikor mi je znano, so povsem zadostni za to, da
zlikovca lahko ustrezno kaznuješ), pač pa o tem KDO TA PRAVNI RED IZVAJA, ali
si ta, ki ga, zasluži biti na mestu tožnika in/ali sodnika!
Ni komentarjev:
Objavite komentar