četrtek, 24. februar 2022

Preprosta resnica

Uvodoma, tako, mimogrede: vsaka resnica je povsem preprosta zadeva, zlahka razumljiva, takrat, seveda, kadar imaš zmožnost razumevati, kadar zmoreš izkazovati se z razumom!
 
Takole zapišem: kadar si rojen kot NAGONSKO ( = NERAZUMSKO) bitje, takrat – nimaš zmožnosti  razumevanja. Če nimaš zmožnosti razumevanja, potem tudi razumevati, razumeti NE moreš!
 
Verjamem, da se zdi trditev čudna, celo nesprejemljiva, ampak – če nimam zmožnosti za nekaj, karkoli, potem se s tem nečim tudi izkazovati ne morem! Če nimam zmožnosti za letenje, ne morem leteti… za dihanje pod vodo, ne morem dihati pod vodo… za skočiti sto metrov v daljino, ne morem skočiti sto metrov v daljino…
 
Vse, s čemer se izkazujejo nagonska bitja, je – posledica (ne)naučenosti! Pomeni, da gre za izkaze nekega dela, pa časa, namenjenega temu delu (učenju), pomeni, da za to, da se nečesa naučim, načeloma (in kadar gre za preproste, čutilom dostopne zadeve), potrebujem samo pamet, pridnost in delo. Ničesar več!
V Indiji sloni znajo prevzemati vloge nekakšnih bagerjev, viličarjev, znajo (po navodilih vodičev, seveda) učinkovito, koristno, kakovostno delati.
Konj, ki bo redno vlekel voz po eni in isti poti, se nauči (brez navodil vodiča) opravljati to pot samostojno. ZNA, čeprav...
Denimo, da je vodič zaspal, med vožnjo, in denimo, da je hotel, ta, vodič, še nekam drugam zaviti, preden bi se, po isti poti, podal, na primer, domov, in je celo konju govoril, o tej svoji nameri… a kaj pomaga, to, da mu je govoril, da mu je povedal, kam bi šel, ko pa je zaspal, in ko konju – ni mogel preprečiti tega, da bi delal po svoji naučenosti… ko konj, preprosto, ni razumel tistega, kar mu je vodič govoril?!
 
Seveda gledajo svet. Seveda ga tudi »vidijo«, po svoje, kakopak, dejstvom neustreznega. Tudi pojmujejo, po svoje, to, kar »vidijo«, si razlagajo, se medsebojno strinjajo, glede teh, njihovih, ugotovitev, pa tudi »razumejo«, po svoje, kakopak, a kaj, ko pa dejansko – VIDIJO SAMO POVRŠJE (posledice/izkazovanja), NE PA TUDI GLOBINE (vsebine/vzrokov), pa ker dospevajo samo do posledic, in še zdaleč NE tudi do vzrokov, takrat »vedo«, tako, kot »vedo«: oblast-pokvari, denar-pokvari, orožje-pokvari, priložnost-pokvari, politik-pokvari… obenem pa NE VEDO, da ONI pokvarijo »oblast«, da je njim DENAR CILJ, ne zgolj (plačilno) sredstvo, da oni uporabljajo orožje, in le-to ne odloča o tej uporabi, da oni izkoristijo sleherno priložnost, medtem ko je priložnost samo nek čas, pa neke okoliščine, znotraj tega časa, da politik ničesar, sam od sebe, ne pokvari, pač pa zgolj sledi neki svoji zasnovanosti (mimo katere, preprosto, ne more), in da so mu oni DALI PRAVICO do tega, da se sme, še naprej, izkazovati!
 
Ja, zapisal sem, da, na primer, niso zmožni ugotavljati značajev! Značaj nekoga je sila zlahka ugotovljiva zadeva, za njegovo ugotovitev potrebuješ samo nekaj časa poslušati, tisto, kar dotični govori, pa pogledati moraš, malček nazaj, v njegovo živetje, da vidiš, kako in s čem se je izkazoval, in – evo ti, vse, kar potrebuješ za ugotavljanje značaja! In še zdaleč ti ni treba čakati na to, da se bo dotični izkaz(ov)al s svojimi nečednimi deli, pa da boš NA OSNOVI TEH DEL ugotavljal, kakšen je po značaju (pomisli, znova, na pojasnilo različnih vzrokov, za tisto stanje ne-posodi-mi-denarja!!!)…
Je pa res, da so prikrajšani, še dodatno, pri ocenjevanju, ugotavljanju značajev, kajti – ne samo, da so nerazumski, pač pa – kako jim bo tuje, nesprejemljivo, nenormalno, obsodbe vredno nekaj, s čemer se tudi sami izkazujejo?! Pa če sami »lezejo v riti«, če so sami hinavci, če sami pljuvajo po tistih, ki so jim še »včeraj« kruha dajali, če njih same priložnosti kot nepoštene izkažejo… kako bi jim bilo, vse to, in še marsikaj drugega, nekaj zavračanja vrednega?!
 
Že tisočletja obstajajo neke, obče »resnice«. Trdovratne. Kljub vsem izobraževalnim poskusom (pomeni, da je učenje neproduktivna zadeva, jalova, ali, morda, pomeni to, da so – učenci nezmožni do spo/znanj dospeti?!). Že tisočletja se ravnajo popolnoma enako, v okvirih svoje nagonskosti. Že tisočletja jim nič, in nihče, nekih povsem preprostih dejstev – ne more dopovedati, in s tem delovati na njih spreminjanje. Potemtakem, če ti ni moč dopovedati, če ne dojemaš, potem si nedojemljiv! To je pa popolnoma isto, kot če zapišem - nezmožen razumevati!

Ni komentarjev:

Objavite komentar