Uvodoma,
tako, mimogrede: vsaka resnica je povsem preprosta zadeva, zlahka razumljiva,
takrat, seveda, kadar imaš zmožnost razumevati, kadar zmoreš izkazovati se z
razumom!
Takole
zapišem: kadar si rojen kot NAGONSKO ( = NERAZUMSKO) bitje, takrat – nimaš zmožnosti razumevanja. Če nimaš zmožnosti
razumevanja, potem tudi razumevati, razumeti NE moreš!
Verjamem,
da se zdi trditev čudna, celo nesprejemljiva, ampak – če nimam zmožnosti za
nekaj, karkoli, potem se s tem nečim tudi izkazovati ne morem! Če nimam
zmožnosti za letenje, ne morem leteti… za dihanje pod vodo, ne morem dihati pod
vodo… za skočiti sto metrov v daljino, ne morem skočiti sto metrov v daljino…
Vse, s
čemer se izkazujejo nagonska bitja, je – posledica (ne)naučenosti!
Pomeni, da gre za izkaze nekega dela, pa časa, namenjenega temu delu (učenju),
pomeni, da za to, da se nečesa naučim, načeloma (in kadar gre za preproste,
čutilom dostopne zadeve), potrebujem samo pamet, pridnost in delo. Ničesar več!
V
Indiji sloni znajo prevzemati vloge nekakšnih bagerjev, viličarjev, znajo (po
navodilih vodičev, seveda) učinkovito, koristno, kakovostno delati.
Konj,
ki bo redno vlekel voz po eni in isti poti, se nauči (brez navodil vodiča)
opravljati to pot samostojno. ZNA, čeprav...
Denimo,
da je vodič zaspal, med vožnjo, in denimo, da je hotel, ta, vodič, še nekam
drugam zaviti, preden bi se, po isti poti, podal, na primer, domov, in je celo
konju govoril, o tej svoji nameri… a kaj pomaga, to, da mu je govoril, da mu je
povedal, kam bi šel, ko pa je zaspal, in ko konju – ni mogel preprečiti tega,
da bi delal po svoji naučenosti… ko konj, preprosto, ni razumel tistega, kar mu
je vodič govoril?!
Seveda
gledajo svet. Seveda ga tudi »vidijo«, po svoje, kakopak, dejstvom
neustreznega. Tudi pojmujejo, po svoje, to, kar »vidijo«, si razlagajo, se
medsebojno strinjajo, glede teh, njihovih, ugotovitev, pa tudi »razumejo«, po
svoje, kakopak, a kaj, ko pa dejansko – VIDIJO SAMO POVRŠJE (posledice/izkazovanja),
NE PA TUDI GLOBINE (vsebine/vzrokov), pa ker dospevajo samo do posledic, in še
zdaleč NE tudi do vzrokov, takrat »vedo«, tako, kot »vedo«: oblast-pokvari,
denar-pokvari, orožje-pokvari, priložnost-pokvari, politik-pokvari… obenem pa
NE VEDO, da ONI pokvarijo »oblast«, da je njim DENAR CILJ, ne zgolj (plačilno)
sredstvo, da oni uporabljajo orožje, in le-to ne odloča o tej uporabi, da oni
izkoristijo sleherno priložnost, medtem ko je priložnost samo nek čas, pa neke
okoliščine, znotraj tega časa, da politik ničesar, sam od sebe, ne pokvari, pač
pa zgolj sledi neki svoji zasnovanosti (mimo katere, preprosto, ne more), in da
so mu oni DALI PRAVICO do tega, da se sme, še naprej, izkazovati!
Ja,
zapisal sem, da, na primer, niso zmožni ugotavljati značajev! Značaj nekoga je
sila zlahka ugotovljiva zadeva, za njegovo ugotovitev potrebuješ samo nekaj
časa poslušati, tisto, kar dotični govori, pa pogledati moraš, malček nazaj, v
njegovo živetje, da vidiš, kako in s čem se je izkazoval, in – evo ti, vse, kar
potrebuješ za ugotavljanje značaja! In še zdaleč ti ni treba čakati na to, da
se bo dotični izkaz(ov)al s svojimi nečednimi deli, pa da boš NA OSNOVI TEH DEL
ugotavljal, kakšen je po značaju (pomisli, znova, na pojasnilo različnih
vzrokov, za tisto stanje ne-posodi-mi-denarja!!!)…
Je pa
res, da so prikrajšani, še dodatno, pri ocenjevanju, ugotavljanju značajev,
kajti – ne samo, da so nerazumski, pač pa – kako jim bo tuje, nesprejemljivo,
nenormalno, obsodbe vredno nekaj, s čemer se tudi sami izkazujejo?! Pa
če sami »lezejo v riti«, če so sami hinavci, če sami pljuvajo po tistih, ki so
jim še »včeraj« kruha dajali, če njih same priložnosti kot nepoštene izkažejo…
kako bi jim bilo, vse to, in še marsikaj drugega, nekaj zavračanja vrednega?!
Že
tisočletja obstajajo neke, obče »resnice«. Trdovratne. Kljub vsem
izobraževalnim poskusom (pomeni, da je učenje neproduktivna zadeva, jalova,
ali, morda, pomeni to, da so – učenci nezmožni do spo/znanj dospeti?!). Že
tisočletja se ravnajo popolnoma enako, v okvirih svoje nagonskosti. Že
tisočletja jim nič, in nihče, nekih povsem preprostih dejstev – ne more
dopovedati, in s tem delovati na njih spreminjanje. Potemtakem, če ti ni moč
dopovedati, če ne dojemaš, potem si nedojemljiv! To je pa popolnoma isto, kot
če zapišem - nezmožen razumevati!
Ni komentarjev:
Objavite komentar