Obči »vedo«,
da takrat, ko premagaš strah, izkažeš pogum. Jaz trdim drugače: takrat, ko
premagaš strah, izkažeš – svojo NEUMNOST!
Kaj je
to »premagati strah«? Glede na to, da se s strahom ne boriš z mečem v roki, da
bi ga spravil na kolena, in bi tebi, zmagovalcu, priznal svoj poraz, bi bilo
bolje, dejstvom ustreznejše, ko bi zapisovali, na primer, ODPRAVITI,
ZANEMARITI, ODMISLITI, POTLAČITI, NE
UPOŠTEVATI… strah.
Narava
nam je dala (z)možnost čustvovanj(a), in med temi (z)možnostmi so, kot temeljna
občutenja, občutenje veselja, na eni, in žalosti, na drugi strani, pa poguma,
na eni, in strahu, na drugi strani.
Narava ničesar
ne naredi brez vzroka, brez razloga, predvsem pa – v vsakem trenutku JE
KREPKO PAMETNEJŠA OD TEBE! Pa če se vrh Triglava povzpneš, ne samo, da na prste
stopiš, z Naravo se v ničemer, in zlasti
ne v zmožnostih, ne moreš primerjati. Si le njen delček, zelo neznaten delček,
pravzaprav celo – zanemarljiv!
Že sem
zapisoval o škodljivosti »vzgoje« po principu fantje(moški)-ne-jočejo, ali po
kateremkoli drugem, tovrstno BEDASTEM principu. »Vzgoje«, ki je neposredna
posledica NEUMNOSTI, pravzaprav, bolje, pravilneje rečeno, je IZKAZ(ovanje)
NEUMNOSTI, kajti vse, kar »ve«, neumnost, je dobesedno neumno (pustimo ob
strani to, da se neumnost zmore celo česa naučiti, denimo se/zidati hišo, ker …
ko bi bila zidava hiše, ves postopek istega, od začetka, pa do konca, stvar
neumnosti, ko bi neumnost morala dospeti do izdelave prvega zidaka, pa prve
malte, prvega betona – ljubo votlini, kdor jo ima… mimogrede: bojda je tudi z
ustreznim STROJEM moč delati, denimo, tlake, pomeni, da tudi stroj zna biti »pameten«,
kadar ga njegov izdelovalec naredi takega, da bo upošteval navodila = naučenost
= sprogramiranost).
Na
vsakem koraku, dobesedno, se srečujemo s sila različnimi zadevami, nekakšnimi
dejavniki. Tudi ta različnost ima svoj namen, ta različnost nam (pa tudi vsemu
ostalemu, kar obstaja) namreč – (po)pestri obstajanje, in nam ga, s tem, naredi
zanimivega, mu, s tem, celo neko vrednost nudi, omogoča. Poglej…
Ko bi
vsak dan preživel na dobesedno enak način, eno in isto jedel, in pil, se v eno
in isto oblačil, na enem in istem stolu sedel na enem in istem mestu, in zrl v
eno in isto sliko, na nekem enem in istem mestu na zidu… takrat bi ti dnevi
postali rutina, samodejnost, monotonost, nezanimivost – PRAZNINA! In bi živel
zgolj zato, da – živiš! Ja, zanimivo…
Večinski
»smisel« živetja je v tistem da čim-lepše-živim! Potemtakem, če odpišem
opredelitev, tisti čim-lepše, dobim skrajšano podobo: smisel živetja je
živetje! GROZLJIVO!!!
Ne boš
verjel, ampak – celo smisel nekega STOLA ni v tem, da je (čim-lepši, ali da se
čim-lepše-počuti) stol, pomeni, da smisla stola ne kaže iskati v njegovem
odnosu do sebe samega, pač pa – smisel stola je v tem, da omogoča sedenje!
Pomeni, da je njegov obstoj namenjen nečemu IZVEN njega, nekim drugim… kakor je
smisel srne, njenega obstoja, v tem, da »kosi« travo, »obrezuje« vršičke,
raznaša semena (in je, ne nazadnje, tudi obrok na krožniku neke druge danosti)…
medtem ko je »smisel« živetja občih, in občim – popoln NESMISEL! Kje, za vraga,
vidiš še eno samo zadevo, neko podobo živetja, tako butasto, da meni, da je sama sebi namenjena?!!!
Gremo
nazaj, ali naprej, vseeno!
Ko bi
mesec dni deževalo, nenehno, brez prekinitve, bi zapadel v neko malodušje. V
brezvoljnost. V nezadovoljstvo. Pa komaj pričakaš prve sončne žarke…Ko bi
nenehno zrl tisto eno-in-isto-sliko, z enega-in-istega-stola-mesta, bi, prav
tako, zapadel v malodušje. Zato se odpraviš na izlet…
Ja,
obči, dejstvo, potrebujejo neke zunanje dejavnike, nekaj izven sebe, kar jim
omogoča, da »bogatijo« svoj obstoj…
Kaj pa
strah? O njem ničesar več?!
Na
travniku zagledaš čudovit cvet. Pohitiš proti njemu (pa ne, da bi ga trgal, le
zato, da bi ga, zbliza, gledal, opazoval), in v »zadnjem hipu« zagledaš
modrasa, ležečega dobesedno pod cvetom. In v istem trenutku se spremeni tako
tvoje čustvovanje (k cvetu si hitel vesel, zdaj občutiš strah), kakor tudi
tvoje ravnanje (se zaustaviš, zamenjaš smer, prej si hitel PROTI cvetu, zdaj se
umikaš STRAN od njega). Če si spremenil svoje ravnanje, potem je drugačen tudi
njegov namen (prej si hitel krepiti svoje zadovoljstvo, sedaj zagotavljaš svojo
varnost).
Občutek
(čustvovanje), katerega si doživel ob pogledu na modrasa, ti je, v enem samem
trenutku, POGUM izničil (prej si »strumno«, pogumno… hitel prek travnika in
sploh pomislil nisi na to, ali je pot prek njega varna… pa veš, da obstajajo
kače, in veš, načeloma, da so tudi na travnikih… bi se dalo reči, da si prej hitel NE pogumno, pač pa – NEUMNO
/glede na to, da NISI upošteval vseh možnih nevarnosti?!), in nadomestil ga
je strah!
Kakor
ti je Narava dala (z)možnosti veseliti-se in biti-žalosten zato, da se lahko na
različne dejavnike, na različne okoliščine različno odzivaš, da, v bistvu,
lahko, s čustvovanji, izpoveduješ, da ti ni vseeno, da ti ni vse enako
(potemtakem tudi ni monotono, samoumevno, nevredno), tako ti je dala tudi strah…
da te (po)svari, da te zavira, v tvojih ravnanjih, da ta ravnanja tudi
bodisi predrugači, bodisi v celoti odpravi! Zdaj pa takole…
Boš »premagal
strah«, ob pogledu na tistega modrasa, pa se lepo, mirno, podal naprej, k
cvetu, in tvegal, da te kača piči… ali pa boš, morda, počakal na to, da modras,
sam od sebe oddide… vzel neko dovolj dolgo palico, in ga vzpodbudil, da oddide…
ali pa, preprosto (da ne bi posegal v naravo), pozabil na konkreten cvet (vsaj
za nekaj časa) in odšel nekam drugam?
Karkoli
od naštetega boš naredil, v vsakem primeru boš, kot prvo, UPOŠTEVAL svoj strah,
neko opozorilo, katero ti sporoča o nevarnosti, in boš, s tem, samega sebe
obvaroval pred neljubimi, in nepotrebnimi, posledicami (nepremišljenega
ravnanja)!
Če boš
počakal, da modras sam oddide, boš počakal na DRUGAČNE OKOLIŠČINE. Če ga boš
odgnal, s palico, boš ustvaril DRUGAČNE OKOLIŠČINE. Če boš odšel drugam, pa se
boš podal v neke nove, in, spet, DRUGAČNE OKOLIŠČINE!
V vseh
teh primerih bo strah izginil, ker ne bo več imel razlogov za svoje
izkazovanje. In v vseh teh primerih NE BOŠ PREMAGAL STRAHU, pač pa boš SPREMENIL OKOLIŠČINE, in te,
spremenjene okoliščine, bodo »zaslužne« za to, da te ne bo več strah (tistega
modrasa)!
Strah
je zadeva, ki je pri UMNIH bitjih prisotna vse življenje! Nikoli namreč
ne veš, kaj te čaka prihodnjega dne, čez teden, mesec, vedno z nekim ZADRŽKOM (
= posledica občutka NEGOTOVOSTI = strah!) oblikuješ lastna ravnanja. Samo NEUMNOST
hodi brezglavo naprej, skozi zidove, da potem, čez čas, odmeva tisti njen
tega-nismo-vedeli!
Strah
te je lahko zase, še večkrat za neke druge, za tiste, pač, ki predstavljajo
sestavni del tebe samega, tvojega obstajanja. In tudi oni se podajajo v različne
situacije, v okviru katerih, dejansko, obstajajo številne nevarnosti. Je pa res…
Da
obstajajo tudi manični, bolezenski strahovi. Ti imajo povsem drugačne osnove,
in so, dejansko, škodljivi, ker – ne samo, da ne opozarjajo na neke objektivne
nevarnosti, pač pa »delajo iz muhe slona«, pa ne le zavirajo, pač pa docela
ONEMOGOČAJO neko običajno, pa recimo temu »normalno« živetje! A o teh strahovih
sem že pisal, morda kdaj spet bom, vendar jim tu, in zdaj, ne namenjam
prostora.
Zgolj,
za zaključek, v razmislek: tvoj otrok oddide na potepanje prek sveta. V
neznano. Sam, zgolj z nahrbtnikom. Povej, te bo strah, zanj, vse dokler se ne
vrne, ali boš »pogumen« oziroma, z drugimi besedami – ti bo vseeno zanj, za vse
tisto, s čemer se lahko sreča na svojem potepanju?! Da, tudi skrb (biti
zaskrbljen) je podoba strahu!
Ni komentarjev:
Objavite komentar