četrtek, 24. februar 2022

Res sem nemogoč!

Pogovor. Kaj je to? Če povsem preprosto zapišem, potem je pogovor eden od načinov komuniciranja. Potemtakem je način, s pomočjo katerega nekomu drugemu sporočam svoje mnenje, mu taisto pojasnim, da ga bo razumel, obenem poslušam njegova mnenja, o isti zadevi. Pogovor je, potemtakem, nek proces, v katerem jaz skušam prenesti neke svoje izkušnje, spoznanja, na drugega, da bo tudi on vedel isto, kar vem jaz, in ta drug povsem enako počne v odnosu do mene.
 
Kadar govoriš, pojasnjuješ, v vračilo pa prejemaš samo tiste »da« in »ne«, takrat, očitno, tistemu, na katerega »se obračaš«, ni mar za tvojo željo po komuniciranju. Še huje, ne samo, da mu ni mar, pač pa dobesedno siliš vanj, kljub temu, da si ugotovil, da se ne želi pogovarjat. Pomeni, da takrat tem svojim poskusom, svojemu govorjenju niti pogovor ne moreš reči (zanj sta potrebna vsaj dva), pač pa gre za povsem običajen »pogovor« (op. p. zadeva niti ni tako redka, nasprotno, in je zanimivo, pri njej, tudi to, na primer, da – pri terapiji, njena začetna faza zlahka poteka na opisan način, ker, absurd, oseba, ki se je sicer odločila, da se zdravi, ni pripravljena sodelovati – kljub svoji odločitvi, da se pusti zdraviti – in bi najraje videla, da bi jo pustil pri miru – s čemer, kakopak, zdravljenja ni moč izvajati!).
 
Kadar jaz nekomu »mečem« neke, svoje, trditve, on pa meni svoje, takrat, v bistvu, počenjava isto, kar počenjajo otroci, ko delajo kepe in se z njimi obmetavajo – »kepava« se, resda z besedami, a zgolj in samo to. Potemtakem tudi v takšnem primeru lahko, in to zelo uvidevno, govorim samo o »pogovoru«…
 
Imam navado pojasnjevati. Pravzaprav je to neke vrste potreba, kajti – če želim biti korekten, do sogovornika, potem je dobro, če mu nudim (vsaj) možnost, da bo razumel tisto, o čemer govorim. Ne nazadnje – namen pogovora je izmenjava mnenj, izkušenj, je obveščanje, seznanjanje, dočim je običajno »kepanje« z besedami samo – potrata časa. Tudi mojega.
Žal nimam sogovornikov, vsaj veliko ne, ki bi zmogli takisto. Pa da bi svoje trditve pospremili z razlago, da bi vsaj poskusili prepričati me o tem, da je njihovo mnenje pravilno, pa da bi ga tudi jaz (če ga kot pravilnega spoznam) upošteval.
Prevečkrat, pravzaprav redno, se mi dogaja to, da – ko sogovornika »stisnem v kot«, ko mu zmanjka nekih trditev, s katerimi bi svoj-prav skušal dokazati, obenem pa NI zmožen pojasniti izrečenega (pomeni, da sploh ne pozna tistega, o čemer govori, kajti – če zares vem, kako je potrebno speči kruh, potem ti bom, brez sleherne težave, to tudi pojasnil, pa ti bom povedal/zapisal recept, dal ti bom navodila, kakorkoli že, po mojem pojasnjevanju boš tudi ti vedel, kako je potrebno peči kruh, in če boš to vedenje tudi upošteval, ga boš tudi, uspešno, spekel!)… da se takrat, ta sogovornik, začuti ogroženega, in, obenem, krivdo za prekinitev pogovora (pardon, »pogovora«) pripiše meni. Pa izvem, kar tako, v sklopu, med ostalim, tudi sledeče:
 
1.      Ti se sploh ne zavedaš, da nisi normalen!
2.      S teboj se ne da pogovarjat!
3.      Se sploh zavedaš, kako malo je tistih, ki se lahko pogovarjajo s teboj?!
 
Gremo po vrsti, od točke do točke.
 
Ad 1) zelo, zelo težko bi našel nekoga, ki bi mi zmogel karkoli novega povedati o meni, in mojem življenju. In zlasti med temi, ki se niti samih sebe ne zavedajo (svojih izkazovanj, pomena izrečenih besed…), takšnega, zagotovo, ni.
Malodane vsi, s katerimi se »pogovarjam«, sodijo zgolj v povprečje, v tisto vsakdanjo običajnost, pa samo zato, ker so absolutna večina, ker so vsem-ostalim-enaki, sebe štejejo za normalne, in, logično – če so oni normalni, potem jaz, ki nisem kot oni, ne morem biti, normalen!
Kakopak, zavedam se tudi besed, katere uporabljam, v pogovoru ali zapisovanju, pa, obenem, zmorem tudi razločevati med njihovim pomenom, in zapisati tole: njihova »normalnost« ni nič drugega, kot stanje, kateremu jaz, in pravilno, pravim – običajnost! Obenem…
Ni težava v tem, da se jaz ne bi zavedal samega sebe, pač pa v tem, da moj sogovornik zelo težko razloži sledeče: povej, če nisem normalen (potemtakem sem neumen), kako, hudiča, zmorem početi veliko tistega, česar vi, normalni, niste, in nikoli ne boste, zmožni? Je potem, po tej »logiki«, potrebno biti nenormalen = neumen/nor, da odkriješ način izrabe vodne energije, pa da, na primer, ugotoviš način pretvorbe sile v električno energijo, pa da pogruntaš način, na katerega boš to energijo pripeljal v stanovanje…
Seveda SE ZAVEDAM; da nisem normalno-običajen, mejduš, že toliko časa živim, da bi moral biti obče BEBAST, da tega ne bi vedel!
 
Ad 2) Ta točka je tudi popolnoma enostavna, ker…
Če se z menoj ne da pogovarjati, potem – povej, KAJ pa sva počela maloprej, nekih pet minut?! Če sva se »pogovarjala«, potem se, očitno, z menoj da pogovarjati. O tem, ČEMU se pa tudi pogovorila nisva, o tem pa je na tebi, da razmisliš, kajti – ti si prekinil pogovor, ti si sprejel odločitev, da se ne bova več pogovarjala… jaz sem, še vedno, tu, in – pripravljen na najin »pogovor«!
Začetna faza terapije je pravi »užitek« = GROZLJIVOST! Sogovornik je povsem nepripravljen sodelovati (se pogovarjati), ti mu MORAŠ sporočati določena mnenja (ne ostane ti drugega, kot da mu govoriš), in v najboljšem primeru poslušaš, vsake kvatre, samo tista »da« in/ali »ne«. Zdaj pa takole: če obravnava, tistega dne, traja nekih deset ur, in poteka intenzivno, brez premora, pa ko seštejem vse da-je in ne-je, ugotovim, da jih je za nekih, morda, deset minut, potem – očitno jaz govorim devet ur in petdeset minut! Vmes samo za toliko časa prekinem govor, da grem na stranišče, odtočit, da si prižgem cigareto, da srknem požirek kave, ali nečesa drugega. Pa naj bo tega (čeprav ni) za pol ure, pomeni – še vedno, ob vseh »prekinitvah«, ob vsem mojem NEpogovarjanju, se izkažem s skorajda devetimi urami in pol govorjenja, potemtakem…
Potemtakem sem, očitno, zmožen, govoriti, pogovarjati se, pojasnjevati, klicati k sodelovanju, potemtakem – če mi zdravljena oseba ne zbeži, stran, ker bi ugotovila, da se z menoj ne da pogovarjat, kaj ko bi tudi ti, sogovornik – sledil njenemu primeru? Mislim, po vprašanju zdravljenja, seveda.
 
Ad 3) Tega, koliko (potencialnih) sogovornikov, ali zgolj, večinoma, »sogovornikov« imam, se zavedam, še kako. Ne nazadnje, če se zavedam samega sebe, potem se bom zavedal tudi tistega, iz česar sem »sestavljen«, in »sestavljen« sem tudi iz pogovorov, komuniciranja! Obenem…
Sogovornik, ki je izrekel trditev, konkretno, ima, po svoje, in deloma, celo prav, le da jaz bolje poznam stanje (sebe, svoje okoliščine), kot ga pozna on. Pa mu, in to zlahka, lahko celo dopolnim njegovo trditev, in povem:
Tistih, s katerimi se jaz »pogovarjam«, je zelo malo. Med njimi si tudi ti. Tistih, ki se zmorejo pogovarjati (zapisano brez navednic!) z menoj, pa je še krepko manj, še manj, kot ima roka prstov! In med njimi – tebe ni.
Itak sva že pri prvi trditvi ugotovila, sogovornik predvsem, da jaz nisem tak-kot-je-on-kakršna-je-večina, da, potemtakem, nisem normalen, pa – če je z njim vse-v-redu, potem z menoj ne more biti, ker – bog ne daj, da bi neumnost dospela do tega, da bi se kdaj o sami sebi povprašala, da bi vzroke nekih izkazovanj iskala znotraj sebe, v svoji NEzmožnosti!
 
Kadar zapisujem, in to, kaže, rad počnem, takrat, bi si upal trditi, nizam neke sklope besed. Kar precej se jih znajde, zapisanih, pomeni, da nimam težav z njimi, pomeni – je, morda, zapisovanje ( = pisana beseda) kaj drugega kot pogovor ( = izrečena beseda)?! Pa če ga zmorem zapisovati… če z njim zmorem deset ur vztrajati (in to početi dan za dnem, če je treba tudi celo leto)… če zmorem s teboj »pogovarjati« se samo PET MINUT, potem – čemu bi bil samo pri tebi nezmožen pogovora?! Obenem pa – kaj pa, če je s teboj nekaj narobe, glede na to, da stroj in papir zdržita moja »nakladanja«, glede na to, da jih zdrži tudi proces terapije in, ne nazadnje, zdravljena oseba?!

Ni komentarjev:

Objavite komentar