četrtek, 17. februar 2022

Učiteljica iz vesolja

V minulih dveh dneh sem doživel lepe, potemtakem prijetne trenutke. In – »udarili« so kot strela z jasnega, povsem nepričakovano. Vendar – po vrsti…
 
Pred enajstimi leti sem postal »idejni oče« nekega, tukajšnjega, festivala otroške poezije. In ta festival še obstaja, pomeni, da se bo, letos, že enajstič odvil.
Kdor je kadarkoli počel, nekaj podobnega, ta, morda, ve, koliko dela je s tem. In ga je, če počneš to in tako, kar in kakor počnem jaz, precej, in še več, kajti…
Porabil sem krepko več, kot znaša mesečni fond delovnih ur, za to, da sem:
-        Združeval prejete izdelke v okviru ene same, vsem skupne datoteke;
-        Oblikovno urejal zapise, katerih ni bilo malo, tistih, pač, ki, kaže, niti brati ne znajo, kaj šele da bi bili, »demokratični«, kakršni so, zmožni upoštevati navodila, opredeljena v samem natečaju;
-        Spočenjal sezname sodelujočih učencev in šol;
-        V treh, včasih tudi v četrtem in petem, krogih izbiral tiste najboljše, finaliste, vabljene na zaključno prireditev, in, med njimi, tudi prejemnike nagrad, v dveh starostno opredeljenih kategorijah…
Kakopak, pred tem je bilo potrebno tudi razpošiljati natečaj, po tem pa obvestilo o izbranih finalistih, pa, kakorkoli že, po nekih letih sem ugotovil, da oči, preprosto, ne zdržijo več, toliko sedenja in zretja v zaslon računalnika. Da bi bila zadeva še hujša – takoj, ko sem končal svoje delo tukaj, me je že čakala podobna, celo težja naloga, za podoben festival v Bosni. Da…

Spočetka so me zgolj vabili, na njihovo prireditev (pred tem sem bil na nekem festivalu v Crvenki, Srbija, tam sta me »odkrila« organizator festivala Zmajeve dečje igre, nekdaj največje tovrstne prireditve na Balkanu, iz Novega Sada, in organizator festivala Dečje carstvo, Banja Luka… tako, da sem začel »romati« tudi drugod), kot gosta, in nastopajočega, v kakšni šoli ter, predvsem, na osrednjem dogodku festivala, na zaključni prireditvi, kasneje pa sem bil zaprošen za pomoč, in sem tudi tu širil njih natečaj (kakopak v prevedeni podobi), prejemal odzive (prispevke učencev), pa, spet, izbiral ter, na koncu, izbrane tudi prevedel v srbski jezik…
Po nekaj letih takšnega početja, sem se soočil z dejstvom, da, enostavno, ne zmorem več. Vsaj toliko in vsega ne. Takrat sem tudi sprejel odločitev, da se umikam iz t. im. javnega življenja, pa sem se nehal udeleževati tudi tovrstnih prireditev, povsod, tudi tu. Kakorkoli že…
 
Leta nazaj sem prenehal hoditi na te festivale, in nekaj let kasneje sem pojasnil organizatorju iz Banja Luke, da ne gre več, ter prenehal izvajati podeljena mi opravila. In je možakar to, očitno, razumel tako, kot da se, v celoti, umikam s teh prireditev… potemtakem tudi s tukajšnje…
Res je, tudi o tem sem razmišljal, da bi se, in to predvsem zaradi omenjene težave z vidom (saj ne gre za to, da ne bi videl, pač pa – s preobremenjevanjem oči se porodijo določene težave, pa v izogib njim…), tudi tu odločil za prenehanje, vendar sem se, pred letošnjim letom, dogovoril z oblikovalcem zbornika (katerega izdamo vsako leto), da bo odslej on zbiral prejete (in oblikovane) prispevke, pa razne sezname delal, dočim bo meni ostal natečaj, pa izbiranje, pa končno obvestilo o izbranih, skratka – za neke dve tretjine mesečnega fonda ur…
 
Čemu sem vse to pojasnjeval? Zaradi uvodoma omenjenega presenečenja, izkazanega v podobi pisemca, sila kratkega, neke učiteljice, ki je izrazila upanje, da ne bom (v nasprotju od nekih govoric) zapustil festivala, da me sicer pozna samo prek (moje) pisane besede, a sem, po njenem mnenju, nenadomestljiv. In mi je, v primeru, če preneham s sodelovanjem, zaželela srečo, povsod in na vsakem koraku…
Te učiteljice nikoli nisem srečal, nikoli se z njo nisem pogovarjal, niti s pomočjo telefona, edina komunikacija, med nama, je bil njen formalen dopis, s katerim mi je, kot priloge, posredovala prispevke učencev, in moje, prav tako formalno, potrdilo (imam to »grdo« navado, da odgovarjam praviloma na vsak prejet dopis) o prejemu poslanega. Nič več.
Kakopak sem ji odgovoril. Da nihče ni nenadomestljiv, da je vprašanje le to – kako bo nadomeščen. Obenem sem skušal uganiti, iz katerega vira so govorice dospele do nje, ker – če jaz, sam, ne vem, da od nečesa odhajam, potem bi rad vedel vsaj to – kdo pa ve, da tako počnem?!
Včeraj sem dobil pojasnilo, in ponovno izraženo mojo-nenadomestljivost… zvedela je iz »bosanskih logov« (da, tudi »njeni« učenci, očitno, sodelujejo na tamkajšnjem, banjaluškem festivalu)… pa sem ji pojasnil, celotno zgodbo, tako kot sem jo pojasnil tu, v tem zapisu…
 
Ta učiteljica zagotovo ne izvira s podtriglavskih gričev in dolin! Ne vem, lahko da so njeni praprapredniki dospeli z juga Afrike (od tam se je Človek podal na potep prek Sveta), lahko, da so padli z nekega Marsa, a zagotovo sva v nekem sorodstvu, četudi daljnem, kajti oba sva – popolno nasprotje te, večinske občosti! Občosti, ki »ve«:
 
-          Kaj pa je to kaj takega, kar ti opravljaš?!
-          To bi, v končni fazi, zmogel vsakdo!
-          V Sloveniji mrgoli pesnikov, ni vrag, da se ne bi kakšen našel…
 
Vem, sila »domišljav« sem, vsaj za tiste, ki ne ločijo med samozavestjo in domišljavostjo (»odliko« teh, ki vse »vedo« in »znajo«, a se jim zalomi vsak poskus, da bi te svoje sposobnosti izkazali), pa se, prav radi tega, pri odgovoru na prvo trditev obrnem, s priprošnjo, na srbskega pesnika Jovana Jovanovića Zmaja, ki je nekako takole zapisal; »Kad se gleda, sve je lako, kad se radi – nije tako!«
V odgovor na drugo, trditev, zapišem le tisto, kar sem imel priložnost spoznavati, in spoznati, v minulih šestinšestdesetih letih: ta »vsakdo«, ki niti preproste, prebavljive vloge za sprejem na delovno mesto ne zna napisati, ta »vsakdo«, ki niti o tistem, kar tozadevno prebere, ne ve, kaj je bral?!
V odgovor na tretjo pa bi, kot to sicer že počnem, jaz, domišljavec, samo tiste navednice, narekovaje dodal, k besedi pesnikov…
 
Slej ko prej me več ne bo,
slej ko prej me noč vzame,
tisti »kaj« in pa »kako«
sta za druge, in ne zame…
 
Bodo že razreševali,
ne nazadnje – prav vse mine,
meni skalo težko dali,
da ne planem iz globine…
 
Ampak… ja, priznam, lisjak,
zase ogenj načrtujem,
pa da z vetrom šinem v zrak,
tja, v čistejše odpotujem…

Ni komentarjev:

Objavite komentar