Danes
je tekel pogovor o »karmi«, in, medtem, ko mi je sogovornik pojasnjeval, da je
karma tisti »kar seješ, to žanješ«, sem mu jaz, brezuspešno, odvračal, da je
karma stanje, vezano na zadovoljstvo. In – poglejmo, koliko je resnice, na eni
ali drugi strani, obenem pa poglejmo, če je, ta »karma«, sploh možna, v podobah
realne, dejstvom ustrezne preslikave nekega živetja…
Najprej
– kaj je oz. kaj NAJ bi bila karma, in kako jo ugotavljajo?
Kar-seješ-to-žanješ
je zgolj in samo princip, načelo, nek napotek, ki NAJ bi govoril o tem, da je
tvoje živetveno stanje neposredno odvisno od tega, kako se izkazuješ (z dobrim
in/ali slabim), in kako si se, z istim, izkazoval v preteklosti. Z drugimi
besedami: karma JE POSLEDICA tega
kar-seješ-to-žanješ, pomeni, da – če prevladuje, v tvoji setvi, dobro,
bo tudi tvoja karma dobra, in obratno. Pa – ker pot do nekega cilja NI isto kot
sam cilj, potem karma NI in ne more biti kar-seješ-to-žanješ!
Nekateri
karmo opredeljujejo, v prispodobi, kakopak, kot »usodo«, čeprav se v takšnem
primeru (pa tudi sicer, med verujočimi, ki »vedo«, da jih je »bog« opredelil)
izkažeta dve problematičnosti.
Prva:
če te je »bog« opredelil, potem ti noben nasvet o tem, kako bi moral živeti,
nič ne pomaga, kajti – si že opredeljen (in mimo te opredelitve, generalno
gledano, ne moreš).
Druga:
če je tvoje izkazovanje posledica tvojih zavestnih odločitev, potem ni moč
govoriti o usodi, o tem, da ti je nekaj v naprej zapovedano, predpisano,
odmerjeno!
Potemtakem
je pojasnjevanje besede »karma« z besedo »usoda« bolj slabo, jalovo početje.
KAJ je »karma«?
Vsekakor to NI pot, po kateri si hodil (torej ni tisti kar-seješ-to-žanješ),
pač pa je neko konkretno stanje, v katerem si se znašel, in se v njem
nahajaš (morda tudi zaradi tistega kar-seješ-to-žanješ… čeprav bomo, v
nadaljevanju videli, da setev in žetev v NErazumskem svetu NIKOLI nista med seboj
skladni).
Nekateri
imajo, BOJDA, zmožnost ugotavljati »karmo«, torej stanja, v katerih se nahajajo
posamezniki, in nekateri imajo, BOJDA, zmožnost videti tudi »avro«, to je tisti
sijaj, ki naj bi dobesedno vse in vsakogar obkrožal… nekateri imajo, mimogrede,
tudi »zmožnost videti Marijo«, in vrag vedi kaj vse se jim tudi zna
prikazovati, kadar, mimo fatamorgane, blodijo prek tega Sveta…
Ko ta
nekdo ugotavlja karmo, nekega neznanega mu posameznika, takrat NE prešteva
tistih dobrih stvari, na eni strani, in slabih, na drugih, s katerimi se je ta,
proučevani, izkazoval, kajti to bi bilo, tudi teoretično – nemogoče! V živetju
se namreč dobesedno v vsakem trenutku izkazujemo z nekimi svojimi mislimi,
ravnanji, čutenji, ki vsi skupaj izpričujejo tudi o našem značaju, pa tudi o
tem, da – če smo dobri, in ne zgolj »dobri«, potem bi nam moralo tudi biti
dobro!
Kadar
ta nekdo ugotavlja stanje karme, takrat tudi ne sprašuje, tistega proučevanega,
naj mu sam pripoveduje o svojem živetju, ker…
Takole
povem: kadar neka trditev, neka teorija NIMA podlage v samem živetju, v praksi,
takrat je njena verodostojnost NIČNA, takrat lahko samo neumnost verjame, da je
nekaj zares drugače, kot se v praksi izkazuje (pa lahko celo zakon težnosti, pa
izpodrivnosti, pa ne vem česa ovrže, »vedoč«, da pa se le da, brez slehernega
pripomočka, hoditi po vodni gladini…).
Obči imajo
DVOJNA merila, pa sebe, in svoja ravnanja, identična ravnanjem nekih
drugih, »vidijo« drugače, kot »vidijo« ravnanja teh drugih!
Obči zase
»vedo«, da so pravilni, da pravilno ravnajo (pomeni, da sami s seboj nimajo
nekih težav, v doseganju »notranjega miru« = zadovoljstva s samim seboj!),
čeprav »vedo«, obenem, tudi to, da ravnajo po sistemu tako-vsi-delajo, in
čeprav »vedo«, da ti vsi delajo narobe! Skratka – da bi nekdo temeljil na
tovrstnih (samo)izpovedih nekega povprečneža, pa da bi mu bila verodostojna,
oprijemljiva ocena takšnega, o njegovem, življenju, za kaj takega moraš biti
najmanj butast, da hujše, ustreznejše besede ne uporabim!
»Spremlja
ga dobra karma« bi se dalo prevesti NE s tistim kar-seješ-to-žanješ, ker taisti
princip velja tudi v primeru »slabe karme«, pač pa na način, da ugotoviš, da je
za konkretnega posameznika značilno tisto neko (in pri občih TOZADEVNO in
dejstvom povsem NEUSTREZNO) stanje »notranjega miru«, spokoja, nekega
zadovoljstva s samim seboj, potemtakem – če te spremlja dobra karma, potem si,
zanesljivo ZADOVOLJEN S SVOJIM ŽIVETJEM! In obratno, seveda.
Karma
oz. njen princip kar-seješ-to-žanješ bi se dalo obravnavati tudi skozi oči
nekega fizika, denimo Njutna, in njegovega zakona, ki govori o akciji in
reakciji: vsakokrat, ko na neko zadevo deluješ, se delovanje obrne tudi v
nasprotno smer, in pride do reakcije, do odziva, izkazanega s strani tistega,
na kar deluješ. In zadeva je, načeloma, na področju fizike, tudi ustrezna
dejstvom, je resnična, ampak – dvomim, da je resnična tudi izven fizike…
Navedem
dva primera, pravzaprav tri, ki govorijo o »karmi« in o tistem
kar-seješ-to-žanješ, pa sam presodi, koliko, če sploh, je moje pojasnjevanje
uspešno!
Vlada
neko obče prepričanje o tem, da »smo ljudje dobri«. Ja, tudi o tem sem že
pisal, a kljub temu. Zdaj pa takole…
Tam,
kjer prevladujejo dobri, tam tudi vedo, kaj je dobrota, tam se potrebujejo z
dobroto izkazovati, tam upoštevajo, cenijo, spoštujejo dobroto, s katero se
neki drugi izkazujejo, do njih ali kogarkoli drugega, tam je dobrota tako
prekrasno stanje, da – niti pod razno
NE more priti do ugotovitve, da JE DOBROTA SIROTA, kajti ta ugotovitev
govori o razočaranju nekoga, ki se je zares z dobroto izkazoval, in je bila, ta
dobrota, v svinjaku poteptana v blato! In kaj takega se NE more zgoditi tam,
kjer trditve (teorije) UPOŠTEVAJO DEJANSKA, praktična STANJA! Vendar…
Tudi
ti, ki imajo dvojna merila, ki samokritičnosti ne premorejo, ki so sami sebi
vedno oh in ah, tudi ti dospevajo do svojega »notranjega miru«, zadovoljstva,
pravzaprav ga nikoli, in z ničemer sploh NE ogrožajo… tako so zadovoljni s
samimi seboj… pomeni, da jih spremlja dobra karma, pomeni, da je njih setev
vsaj enakovredna žetvi, če ne celo boljša?!
Skupnost,
seštevek nekih posamičnosti, ki delijo prostor in čas. In tudi za to skupnost
naj bi veljal ta kar-seješ-to-žanješ, ampak…
REDKI
so, izjemno redki, ki NE hodijo v službe, pač pa HODIJO DELAT! In še med temi
redkimi so zvečine tisti, katere bodisi tekoči trak, bodisi neki normativi,
bodisi strogi šefi prisilijo v to, da dejansko dajo vse od sebe, čeprav…
Služba
te plačuje, za tisto, kar NAJ bi ti naredil, zanjo, za skupnost, pomeni, da ti
službi NIČESAR NE DAJEŠ, pač pa svoje delo, in marsikdaj, svojo prisotnost
PRODAJAŠ, ob čemer je tvoja »pridnost«, tvoja »moralnost«, tvoje »poštenje«
tako relativna stvar, da je, ko ne bi bilo tvojega strahu pred zate neljubimi
posledicami, sploh bilo ne bi!
Ne vem,
če sem v vsej delovni dobi šel tridesetkrat na malico. Pa mi je pripadala, kako
da ne…
Ne vem,
če sem v vsej delovni dobi enkrat samkrat prebral časopis, na delovnem mestu
(pa sem ga kot vodja, in kasneje kot direktor, redno dobival na mizo, da bi iz
časopisa ugotovil določene, morebitne zadeve, ki bi se na samo poslovanje
nanašale)…
Ne vem,
če sem v vsej svoji delovni dobi enkrat toplo, vsaj mlačno kavo popil, pa sem
jih pil, vsakdan po tri, a zvečine hladne…
Ne vem,
če sem v vsej svoji delovni dobi enkrat samkrat žigosal kartico na sekundo, ma,
na minuto natančno, in sploh ne vem, če sem kadarkoli gledal tisti
aha-osem-ur-je-mimo-lahko-grem…
Čemu?
Ne, ne, nisem deloholik, samo – kadar prevzamem neko zadolžitev, neko
obveznost, potem mi ni vseeno za to, na kakšen način jo bom opravil, obenem pa –
raje si več na pleča naložim, kot da bi dospel v tisto mučno dolgočasenje, ko
gledaš, brez dela, skozi okno, in čakaš na trenutek, ko boš odšel z delovnega
mesta, ker – ker sem hodil delat, opravljat tisto, za kar sem se (najprej
samemu sebi, nato tudi ostalim) zavezal, obvezal, da bo opravljeno po najboljših
mojih močeh! Pa četudi sem te moči, marsikdaj, uporabljal tudi izven delovnega
časa, pa ob vikendih, celo z dopusta! Pomeni…
Pomeni,
da sem skupnosti dajal več, kot od nje dobival, kajti, za razliko od običajnih,
sem dajal svojo zavzetost, energijo, trud… nisem zgolj svoje
prisotnosti-na-delovnem-mestu prodajal (pa bi lahko, ko se mi ne bi tako, in
to, gabilo)! Ker – dobival sem natanko isto, kar dobivajo vsi, in vsakdo – vsaj
neko osnovno zdravstveno zavarovanje, pa vsaj neko možnost upokojitve, pa vsaj
neko infrastrukturo, od cest naprej, katero sem lahko, ali pa ne, souporabljal…
skratka – družba, skupnost mi je nudila krepko več, kot sem jaz njej
pridodajal, pa…
Ne, ne
morem govoriti o tem, da me spremlja dobra karma, ne glede na to, da sem se, za
razliko od občih, vselej na druge oziral, jih upošteval, se jim prilagajal,
prej nasprotno – ne najdem zadovoljstva, v svojem živetju, nekega trajnega,
kljub temu, da – sem krepko več, in bolje, sejal od teh, ki krepko več, in
bolje žanjejo od mene!
Nekdo
se boji teme, zaprtega prostora, boji se nekih plinov, morebitnih eksplozij,
udora zemlje… pa nima druge možnosti, če želi preživeti, kot da se, iz dneva v
dan, podaja v rudnik, in si, v njem, poišče kruh!
Je
zadovoljen, lahko govori o neki svoji dobri karmi, o notranjem miru, ko pa vsak
svoj dan preživi v strahu, v negotovosti, v želji, da bi drugače – ko bi mu
bilo dano?! Pa je lahko dober, dejansko priden delavec, in tudi sicer lahko
vse, kar je v njegovih močeh, naredi za skupnost, ampak – zanj ne velja tisti
kar-seješ-to-žanješ?!
Verovanje
je verovanje. Je popolno nasprotje znanosti, prave, kakopak, ne novodobne »znanosti«,
tozadevno enciklopedičnega »znanja« dejanskih foh-idiotov. Pri veri zadošča, da
veruješ, v neko misel, trditev, ki TI JE VŠEČNA, pa četudi se v celoti,
popolnoma RAZLIKUJE OD DEJANSKEGA ŽIVETJA, od prakse, od RESNICE! In – je potrebno,
za to, da veruješ v všečne ti pravljice kaj več, kot – neumnost?! Nezmožnost
spoznavanja, presojanja, ugotavljanja?!
Ni komentarjev:
Objavite komentar