Danes
sem objavil zapis »Prikaz nerazumskosti«, pa bi lahko celo prejel očitek, češ:
»Tudi
ti kupuješ cenej(š)e, tudi ti podpiraš izkoriščanje, tudi ti govoriš proti
izkoriščanju, tudi ti si dvoličen, nagonski!«
Prav,
denimo, da doživim, tak očitek. In nanj, povsem pošteno, odgovorim, takole:
1. DA, kupujem cenej(š)e. DEJSTVO!
2. DA, podpiram izkoriščanje. DOMNEVNO!
3. Da, govorim proti izkoriščanju. DEJSTVO!
4. DA, izkazujem se (tebi) z
dvoličnostjo. DOMNEVNO!
5. NE, nisem in ne morem biti
nagonski, ker, veš – ni, NE obstaja, nek nagonski, ki bi se zmogel izkazovati s
takšnim zapisovanjem (in razmišljanjem, s katerim se izkazujem, znotraj
zapisovanega), s kakršnim se izkazujem jaz! DEJSTVO!
In –
pojdimo naprej…
Že
ničkolikokrat sem zapisal, da dokler
NE POZNAŠ VZROKOV nekega izkazovanja (ravnanja, obnašanja(), do takrat JE NEUMNOST OPREDELJEVATI SE o
tem izkazovanju (izrekati neko mnenje, sodbo o njem). In nadaljujem, v
podobi dvogovora:
Če vidim nekoga, ki je potreben
pomoči, in mu pomagam, sem dober?
Da, si.
Dobro, čeprav, veš – nekomu lahko »pomagam«
zgolj zaradi SVOJE PRERAČUNLJIVOSTI, ker pričakujem, da bom, zaradi te, svoje, »pomoči«
dospel do nečesa VEČ, kot zgolj do občutka zadovoljstva, ker sem nekomu
pomagal, ampak, prav, reciva, da SEM DOBER (ker pomagam). Kaj pa, če vidim
nekoga, ki je pomoči potreben, in mu NE pomagam?! Sem takrat SLAB?
Da, si!
Tudi takrat, recimo, če tega,
pomoči potrebnega, vidim skozi okno zapora, skozi rešetke, pa mi zapor,
rešetke, ječar preprečujejo, da bi svojo voljo izkazal, in da bi pomagal,
taistemu?!
Ne,
takrat pa NISI SLAB.
Dobro, sva že bliže končni
ugotovitvi, ampak – povej, si prebral zgodbo Figurice?
Sem.
Si prebral
tudi tole, kar navajam: »Če ti rečem,
trideset, še nekaj centov manj. Saj veš, da znam z denarjem. Spomin me pa tudi
še služi.«
Sem.
Ti
je kaj, iz tega stavka, »padlo v oči«?
Kaj, na primer?
Recimo
tisti »…veš, da ZNAM Z DENARJEM…«?
Ja, sem
prebral.
Obstaja možnost, da si to, da nekdo
ZNA-Z-DENARJEM razlagaš tako, da IMA
denar?
Ja,
seveda.
Dobro, praviloma tudi je tako, da
ta, ki »zna z denarjem«, denar ima, ker, veš – ko bi ta, ki kupuje poceni
kupec, imel težave z denarjem, ko denarja NE bi imel, bi tako tudi povedal. In
bi dejal »ne morem/smem kupovati po višji ceni«. Se strinjaš?
Ja.
Pomeni, da ta, ki je kupil poceni
kipec, ima-denar in bi lahko tudi po višji ceni kupil kipec, in s tem POMAGAL
proizvajalcu, da bi le-ta dospel do nekega pravičnejšega, manj
izkoriščevalskega plačila?
Ja, bi
lahko.
Potem se lahko strinjava tudi v
tem, da je, temu kupcu kipca, pomembnejši
NJEGOV DENAR, kot pa položaj/stiska nekega proizvajalca?
Ja.
Potem se lahko strinjava tudi v
tem, da se, ta kupec, IZKAZUJE S
HINAVŠČINO, KER GOVORI (se TOZADEVNO zavzema) ENO, DELA PA DRUGO! In, poglej…
Tudi jaz »znam z denarjem«,
pravzaprav MORAM ZNATI, pa ne z denarjem, pač pa – zaradi pokojnine, s kakršno
razpolagam, MORAM ZNATI S SVOJIMI ŽELJAMI, moram jih znati bodisi brzdati,
bodisi ODPRAVITI, v celoti, in NIMAM DRUGE MOŽNOSTI, kot je ta, da – kupujem CENEJ(Š)E!
Ker, veš, letos me čakajo še drva, pa mojo staro Astrid bom moral na servis
peljati, podaljšati veljavnost prometnega dovoljenja, in zavarovanja, obenem pa…
uh, koliko je še tistega, čemur se ne morem izogniti, a predstavlja določen
strošek. Obenem pa – ko sem še imel neko zmožnost, tovrstno, sem (in to
krepko prej, preden je začel krožiti slogan »kupuj slovensko«) kupoval
IZKLJUČNO v Merkatorju, ker… je bil v tukajšnji lasti, ker je prodajal zvečine
tukajšnje proizvode/pridelke… pa četudi SEM VEDEL, da bi v nekih drugih
trgovinah ceneje »skozi prišel«!
Potemtakem,
poskusim, še enkrat, odgovoriti na »prejet« očitek:
1. DA, kupujem cenej(š)e, ker – NIMAM DRUGE
IZBIRE/MOŽNOSTI!
2. DA, NA POSREDEN NAČIN in proti
svoji volji podpiram izkoriščanje, ker – NIMAM DRUGE IZBIRE/MOŽNOSTI (razen, da
krepnem, ob čemer moram upoštevati tudi to, da imam določene obveznosti, do
nekih »mojih«)!
3. DA, govorim proti izkoriščanju, in
predvsem proti tistim, ki druge brez težave izkoriščajo, zase pa terjajo
pravico ( = OBČOST, POVPREČNOST, »NORMALNOST«)!
4. NE, NISEM dvoličen, čeprav se ti
tako zdi, ker se ne ravnam po svojih željah, pač pa v okviru dejanskosti (prek
teh okvirjev, kakor nihče drug, tudi jaz nisem zmožen iti)!
Glede
svoje morebitne nagonskosti sem pa že na začetku odgovoril.
In,
tako, mimogrede: v zapisu, ki služi kot izhodišče tega, NISEM zapisal tega, da
je kupec dvoličen, pa čeprav se z dvoličnostjo izkazuje. To pa je velika
razlika, prevelika, da bi jo, tako, zlahka, poenostavljal, zanemaril!
Ni komentarjev:
Objavite komentar