Pred
dvema dnevoma sem slišal »Tebi se vidi, da si hodil na filozofsko, preveč na
široko opisuješ«.
Ta, ki
mi je to rekel, je zastavil brati moje Vesolje, živeče umiranje. Besedilo, dolgo
nekih sto dvajset strani, besedilo, v katerem dejansko na široko pojasnjujem,
besedilo, v katerem zapisujem tri spoznanja, katerih, doslej vsaj, še nisem
zasledil, v nobeni strokovni literaturi (znanosti), spoznanje o tem KDO ali KAJ
je človejak, spoznanje o tem, da nima, ta človejak, enovite zavesti (potemtakem
tudi ne more imeti enovitega, celovitega zavedanja), in spoznanje o
neprimernosti vseh vzgojno-izobraževalnih metod, s katerimi že tisočletja
skušajo doseči vsebinske spremembe, pri omenjenih človejakih, in to počno
zaman, ker, pač, ni vzgoje, ni izobraževanja, ki bi pri njih pripeljala/o do
nekih trajnih in dejanskih sprememb…
Uvodoma
zapisan stavek zveni dokaj preprosto. Sestavljen je iz dveh trditev, tudi
preprostih. Celo povsem razumljiv je, mar ne, in izkazuje razumevanje, čeprav –
obe trditvi sta napačni! Potemtakem tudi razumevanja ni, kajti…
Dajmo
najprej prvo trditev, tisti »tebi se vidi, da si hodil na filozofsko«. To
trditev je moč dopolniti z ko-tako-na-široko-razlagaš ( = nakladaš, »filozofiraš«).
Moč je tako razumeti, čemu ne, tudi občost vse »razume« na glavo obrnjeno ( =
NE razume). Poglej…
NI šole,
ni sredstva, načina, ki bi nekoga lahko naučil/a misliti, razumevati! Ni,
nikoli ne bo! Zmožnost razumevanja je naravna danost, pomeni, da je pogojena s
samo zasnovanostjo, in, kolikor mi je znano, noben zunanji dejavnik te
zasnovanosti ne more spreminjati, spremeniti. Potemtakem…
NI PRAV
to, da »ker si hodil na filozofsko, zato tako razmišljaš«, pač pa JE prav ta »ker
tako razmišljam, zato sem izbral študij filozofije« (op. p. filozofija je edina
veda, v okviru katere ti nudijo spoznavanje različnih, celo med seboj
izključujočih se mišljenj, izkazovanih skozi čase, različnih pojasnjevanj, in
pojasnil tudi tistega, čemur pravimo človeštvo… in, žal, vseh po vrsti
NAPAČNIH)!
Kaj je
narobe z drugim delom zapisanega stavka? S tistim »preveč na široko opisuješ«?
Takole pojasnim, oziroma vsaj poskusim pojasniti…
Nedavno
sem zapisoval o pravici do izražanja, in sem navedel primer psa… ki s svojimi
izkazovanji tudi »izraža svoja mnenja«, govori o tem, kako se v določenih
okoliščinah počuti, kako obravnava, dojema te okoliščine…
Kakopak,
vsakomur, ki ima psa, ali ga pri nekem drugem opazuje, je zadeva razumljiva,
docela, povsem! Vidiš, ampak jaz trdim, da mu je razumljiv, če sploh, samo
neznaten delček tega psa, ker – že to mu ni razumljivo, da z dresuro, s tem, ko
psa dela v poslušno stvar (objekt), dobesedno zatira, ubija njegovo voljo po
tem, kako bi se izkazoval, njegovo POTREBO po tem, da se na različne načine
izkazuje, pa – ker ima tudi (ali celo, kakor želiš) pes psiho, tudi tega psa
spravljaš v določeno stisko…
Takrat,
ko sem opisoval psa, sem – opisoval samo njega? Sem, morda, pojasnjeval tudi o
nečem drugem? Poglej…
Res je,
ko delam primerjave, se podam tudi na pot po vesolju, ali le prek planeta, pa
hodim v vse svetove, ki obstajajo: v svet tvari, snovi ali materije, pa v svet
rastlin, v svet živali, v svet človejakov in v svet Človeka. Čemu?
Ko
obravnavam neko posamično žival, katerokoli, pa skušam ugotoviti tudi
značilnosti živalskega sveta, kot takega, takrat mi ne ostane drugega, kot da
se podam obravnavat tudi neke druge živali, in – več kot jih bom obravnaval
(kakopak, pod pogojem, da to ne počnem s človejaško butasto betico!), bolj bom
poznal neke načine izkazovanja znotraj živalskega sveta. Super, ampak…
Ko bom
zašel tudi v svet materije, pa v svet rastlin… in bom tudi tam ugotovil, da se
različne posamičnosti, vsebine izkazujejo na določene načine, in da so ti
načini izkazovanja ISTI kot v svetu živali… pa ko bom dospel še do sveta
človejakov, ter (sprva resda zgrožen, a kljub temu) ugotovil, da ISTI načini
veljajo tudi pri njih, takrat…
Takrat sem
dospel do nekih PRINCIPOV IZKAZOVANJA, do nekih TOKOKROGOV, do KROGOV »PONAVLJAJOČE
SE ZGODOVINE« (ja, »zgodovina se ponavlja« tako pri materiji, kakor pri
rastlinah, živalih, človejakih – vse naštete podobe bivanja SO IZKLJUČNO ODVISNE
OD OKOLIŠČIN; in se okoliščinam prilagajajo… dočim samo Človek spreminja
okoliščine, jih sebi prilagaja), do tistega, čemur preprosto pravimo NARAVNE ZAKONITOSTI!!!!!!
Kakopak,
kadar se podajaš, tako, v širino, takrat ugotavljaš tudi izkazovanja ISTIH
vsebin znotraj RAZLIČNIH okoliščin, pa ugotavljaš, te vsebine, takrat, kadar so
lačne, in kadar so site, zdrave in bolne, kadar se počutijo varne in ogrožene…
in čim bolj boš šel v širino, bolj boš dospeval do DEJSTEV, do resničnostnih
stanj, do – RESNICE! Prav…
Torej –
s tem, ko ugotovim neko naravno zakonitost, s tem si odgovorim le na vprašanje KAKO se nekaj obnaša/izkazuje, a zgolj
s tem odgovorom nisem, in ne morem biti zadovoljen! Morda si že slišal tisto, da
»več kot ugotovim, spoznam, več neznanega se mi kaže«? Ja, to je princip
proučevanja, to je način, na katerega deluje znanost (za razliko od vere, za
razliko od občih prepričanj, ki »vedo«
še najbolje o tistem, o čemer ničesar ne vedo!)…
Ob ugotovljenem
namreč želim dospeti do pojasnila o tem, ZAKAJ pa se izkazuje tako, kot se?! Pomeni, da želim dospeti do
VZROKOV nekega izkazovanja, kajti – samo,
če bom dospel do vzroka, samo če bom razumel okoliščine, znotraj katerih se
nekaj izkazuje tako, kot se, imam tudi (vsaj) teoretične možnosti, da na to tudi
delujem, vplivam, spreminjam (očitno ti, ki skušajo z vrtci in s šolami
spremeniti nagonska bitja v razumska, niso, in nikoli ne bodo, dospeli do
vzrokov… morda radi tega, ker tudi med njimi prevladujejo nagonski?!)…
Potemtakem, če želim dospeti do vzroka, potem se – podam v globino, ampak…
Ja,
spet smo pri tistem »na široko«, kajti – verjel ali ne, do te globine se lahko
dokopljem izključno tako, da se, spet, v širino podam, pa preverjam vsak znan
mi dejavnik, njegovo morebitno vlogo, morebitno delovanje na proučevan predmet,
in si s tem, v bistvu, »nakopljem« neko »tavanje« po dolgem in povprek, ki zna
trajati, časovno gledano… pri meni je trajalo nekih dvajset let, preden se je,
v sekundi, zgodil tisti »evreka«, in je preblisk preblisnil! In, ja…
Takrat,
ko dospeš do tega, da si ugotovil neko (naravno) zakonitost, pa ko si ugotovil
tudi VZROK(E) nekih izkazovanj (povsem normalno je, da so ti vzroki = naravna
zasnovanost, ampak ugotoviti = preveriti = dokazati jih pa še vedno moraš),
takrat pa si dolžan (v želji, da do objektivnega, do resnice dospeš) znova
»zavihati rokave«, in se podati v iskanje nekih (priporočljivo je, da so znanstveno
ugotovljeni, kakopak, ali »vsaj« v praksi oz. vsakdanjem življenju dosegljivi, »govoreči«)
argumentov, s katerimi skušaš samemu sebi OVREČI (lastno) SPOZNANJE (ne
boš verjel, ali pa boš, ampak tudi pri psiho/terapiji zadeva na enak način
poteka: najprej se boriš proti napačnim prepričanjem = vzrokom obolelosti,
nato, ko do pravilnih privedeš, iste preverjaš, njih trdnost, pa jih »napadaš«,
da ugotoviš, če jih zmore zdravljena oseba ubraniti, kajti – če jih zmore,
ubraniti, argumentirati, pojasnjevati… potem so, zagotovo, NJENA prepričanja,
skladna z NJENIM pojmovanjem, razumevanjem dejstev!)!
Ja, in
tudi v tej fazi je priporočljivo, da ji daš dovolj časa na razpolago, pa da,
znova, kreneš na potep v širino, kajti – več kot boš posamičnih primerov
obravnaval, objektivnejša, dejstvom ustreznejša bodo tvoja spoznanja! Pa…
Pa – če
ne najdeš argumentov, s katerimi bi uspel ovreči spoznanje, do katerega si
dospel, še več, če ti vsi argumenti, katere si našel (četudi vsak zase,
posamič, in na svoj način), pritrjujejo, potem si pa lahko dejansko prepričan,
da si – pravilno ugotavljal in ugotovil!
Ej,
Alberto, bentiš si (bil) površen! Veš…
Pustiva
vesolje ob strani, dejansko ni realno, da bi obstajal samo ta prostor, katerega
»mi« z besedo vesolje »poznamo«, »razume(va)mo«, ampak, veš – tudi postopek
ugotavljanja dejstev je neskončen, ne samo – človejaška neumnost! Ker…
Ja,
tudi na ta del(ček) ne kaže pozabiti: ko enkrat dospeš do spoznanja, ko enkrat
dospeš do vzrokov, verjel ali ne, ampak – takrat se zna »zabava« naprej
odvijati! Spet v širino in v globino, pa morda ne »samo« dvajset let, kajti –
ni dovolj, to, da si nekaj ugotovil, zdaj, ko to poznaš, zdaj moraš najti tudi
način(e), kako boš (raz)reševal… da bo, enkrat, morda, in končno, svet dejansko
postal Svet Človeka, človeški, dejansko normalen, moralen, čustvujoč! Samo na
to pomisli…
Koliko
stoletij je trajalo (Galileo je le »nam« najbolj znan primer, sicer so pa isto
trdili že misleci pred njim!), da je Zemlja smela postati okrogla?!!!!! Zadeva,
s katero pa se jaz ukvarjam, je pa krepko bolj delikatna…
Ni komentarjev:
Objavite komentar