petek, 18. februar 2022

Uz pasuljče komad 'leba

Ta, ki jo objavljam nocoj, je poslednja v zastavljenem krogu objavljanja zvočnih zapisov mojih verzov, in razmišljanj. Morda je celo povsem poslednja, in novega kroga sploh ne bo, kajti…
 
Ne, ni težava v »studiu«. Sobico, v kateri sem prej preživljal večino svojih dni, in noči, in v njej tudi snemal, je zamenjala neka druga, sobica. In tudi v tej preživljam veliko časa, takrat, pač, kadar mi vremenske razmere ne omogočajo, da bi se k nekim drugim opravilom podal, in se jim predal…
Tudi »stimulativnih« dejavnikov, takšnih, ki »blagodejno« delujejo na snemanje, ni umanjkalo: še vedno imam dva psa, in dva mačka, sosede in hrup, s katerim so se izkazovali, so nadomestile kokoši, in njih oglašanja, še več – celo neka malčica se je pojavila, ki vse bolj hiti osvajat svet, pa je ne morem, kar tako, v kurnik zapret, da bi lahko v misu delal…
 
Uh, sem zapisal delal?! Se opravičujem, globoko, vsem delovnim, sem se zmotil. Ja, vem, ustvarjanje sploh ni delo, še več…
Sem že doživljal razne opredelitve, tega ustvarjanja. In sem slišal, da je neumen, kdor se z njim izkazuje, in da to počne, ker, očitno, nima česa pametnejšega za počet. In sem slišal, da je ustvarjanje povsem nepomembno, celo minister WC krtačka je vedel, da ima družba krepko več od proizvodnje straniščnih ščetk, kot od, na primer, bedastega pisanja, celo poezije! In da je nepotrebno, sem tudi zvedel, ker – bojda že imamo svoj jezik, in kulturo, kolikor jo sploh potrebujemo…
Ja, priznam svoj greh, sem celo pomislil, enkrat, da bi se v narodno zabavno podal. Tam je kultura, ki je cenjena, tam bi lahko trdil, da se z delom ukvarjam, ko bi, denimo…
 
Potoček, tečeš ob sekretu,
a moj si, najlepši na svetu,
že res, da drek se steka v teeee,
a pravi biser si za meeee…
 
Si predstavljaš?! Bentiš, meketanje že zagotovljeno, še malo mukanja bi dodal, pa riganja, rezgetanja, in bi celo do hita lahko dospel…
 
Ne, ne, ni težava glede studia, pač pa – računalnik! Sicer poznam tisto primerjavo pasjih let, z našimi, in domnevam, da je tudi s tehniko podobno, zlasti z računalniško, pa zlahka zapišem, da je ta moj kompanjon, s katerim se že dolgo družim, starček. Takšen, ali malo manj star, kot jaz. In ga je krepko prehitel čas. Je zaostal, za razvojem. Mislim, saj ni edini, na tem svetu, ampak – on odloča, v konkretni zadevi! Vse programe, s katerimi sem snemal, so že ne vem kolikokrat posodobili, postali so zahtevnejši, zmogljivejši, predvsem pa povsem neprimerljivi s strojem, ki stoji, natanko tak, kakršnega sem kupil. Pa ne »vleče« več, revež, čeprav…
 
Čeprav tudi, ko bi delovali, ti, posodobljeni programi, na njem, in z njim, ne bi pomagalo. Vhod, tisti, v katerega priključiš slušalke, in mikrofon, je izdihnil. Prav tako je podlegla, letom, žica, ki naj bi povezovala slušalke, in mikrofon, z računalnikom. Je hudič, dolgo je bilo, vse to, v uporabi, malodane vsak dan, pa se je moralo zgoditi, slej ko prej, da – ne zdrži več mene, mojega delovanja!
Da bi ga peljal na servis, ob vsem ostalem, bi bilo škoda denarja. Dokler vsaj zapisuje, in pomni, pa mi omogoča neko komuniciranje, prek spleta, bo šlo, kasneje pa…
 
Ne vem, morda pa celo dospem, do tega, da ga zamenjam. Enkrat. Sedaj odganjam misli, na takšno menjavo. Imam namreč »super« pokojnino, od katere trije živimo. In se vidi, pri njej, to, da sem več kot četrtino delovne dobe  preživel kot samozaposlen v kulturi. Ja. Pa da ne boš mislil…
Sem bil med tistimi redkimi, sila redkimi, ki smo redno plačevali državi, prispevke, in dajatve. Še več, ko sem poravnal, te obveznosti, mi je celo solidna plača neke čistilke ostala, tako da…
Je kaj čudnega, če ob raznih WC ministrih, pa raznih mnenjih, pa nasploh, ob cenjenosti takšnega nedela (pač pa zgolj ustvarjanja) ne praznujem praznikov, niti tistega, ki naj bi bil kulturi namenjen?! Čemu, za vraga, bi kot nekaj posebnega izpostavljal, in to celo slavil, nekaj, kar je nič posebnega, nepomembno, nepotrebno… v svetu bebcev!
 
Danes sem si omislil nove obroke, obročnega odplačevanja. Sicer imam še štiri od prej, in bom z njimi hladilnik in štedilnik poplačal, danes dogovorjeni pa so namenjeni za pralni stroj. Dosedanjemu, tudi že staremu, je dobesedno katapultiralo vrata, in popravilo te zadeve bi bilo v vrednosti dveh tretjin novega stroja. Resda skromnega, brez nekih posebnih programov, celo pameten ni (škoda, sem mislil, da bom, z njim, lahko igral šah!), ampak za tisto osnovno, čemur so namenjeni pralni stroji, bo, zagotovo zadoščal. Ko, kakopak, pokojnina uspešno prestane tudi ta preizkus.
 
Imam za vsaj dva dneva neprekinjenega poslušanja, teh, svojih posnetkov. Kakopak, nikogar ne bi na take muke postavljal, da bi ga silil poslušati jih. Daleč od tega, s tem sem že davno razčistil – pišem zase, zaradi tistega notranjega »klica«, zaradi potrebe po početi-nič-pametnega, če pa še kdo kaj zase, in sebi, najde, v tem mojem delu, pa toliko bolje. Itak…
 
Itak ne vidim, v svojem početju, tem in vseh ostalih, nekega smotra, smisla. Usmerjeno je v povsem drugačne smeri, od tistih, ki s seboj vlečejo ta pametne. In le nek bled, tako bled, da ga v splošni temi komajda vidim, s teleskopom, up obstaja, da pa…
Ne, ne, zavedam se, da sam nikoli ne bom doživel sprememb, na katerih potrebe opozarjam. Tudi dvomim, da bo prišlo, do njih, v stoletju, dveh, ampak – če sploh ne bo, če bo ostalo, kakršno je, in nadaljevalo z zastavljenim tempom, potem – ehehej, Egipt, da veš, da kmalu ne boš med redkimi, ki se bodo s puščavo ponašali! Dobro, morda pretiravam, morda bo, namesto peska, nek pragozd prerasel vse dosežke preteklosti, pa se bodo, v njem, spet zmogli počutiti povsem po domače…
 
Na dolgo sem se razpisal, kot da bi pisal v slovo nekemu – objavljanju zvočnih posnetkov?!
Namenoma sem pustil to, konkretno pesem, za zaključek. Imam navado, da ne skušam, in nikoli tega nisem počel, pisati le zato, da bi betice zabaval, ne, vselej skušam neko vsebino podajati, neka mnenja, morda celo ponuditi, nekomu, vsekakor ne občemu, izhodišče za razmislek, in popolnoma isto velja tudi za to, zaenkrat vsaj – poslednjo. Imej jo kot za neke vrste podpis, moj, pod vse doslej objavljene.



Ni komentarjev:

Objavite komentar