Med
človejakom in človekom obstajajo nepremostljive razlike, v podobah popolnih
nasprotij, med seboj izključujočih se! Nagonska bitja ( = vse uradno prepoznane
in tudi uradno NEprepoznane živali alias človejaki oziroma »ljudje«) temeljijo
na boju za LASTEN obstanek, potemtakem na sebičnosti… dočim je za človeka
značilna uvidevnost, etičnost, ki je popolno nasprotje sebičnosti! Posledično
natanko takšne razlike obstajajo tudi med človejaškimi in človeškimi izkazovanji,
med njihovimi »dobroto«, »poštenostjo«, »moralnostjo«, »ljubeznijo«… in
človeškimi dobroto, poštenostjo, moralnostjo, ljubeznijo!
Znanost
(bolje bi bilo, ko bi uporabil navednice) tudi človejake (in nekatere druge,
uradno prepoznane živali) obravnava kot socialna bitja, vendar pri tem počne
NEDOPUSTNO NAPAKO, kajti…
NIKOLI
ne smeš presojati, ugotavljati izključno na temeljih čutnih zaznav (denimo na
temelju videnega = živetja v nekih skupinah, skupnostih), pač pa MORAŠ VEDNO
DOSPETI tudi do VZROKOV TAKŠNEGA (kateregakoli) IZKAZOVANJA, da bi zmogel,
posledično, dospeti do ugotovitve objektivnega, dejanskega, resničnega! Z
drugimi besedami: NI vsako obstajanje v okviru nekih skupnosti izkaz socialnega
živetja (socialnosti neke posamičnosti), kajti…
Tudi
levi so, po »znanosti«, socialna bitja, družijo se, živijo v krdelih, vendar –
trdim, da so samo »socialna« bitja, in se kot takšni izkazujejo zaradi LASTNIH
INTERESOV ( = sebičnost oziroma skreganost-s- socialnim), pomeni, da živijo v
skupnostih samo zaradi tega, da SEBI do boljšega dospevajo (do večje varnosti,
lažjega dospevanja do plena, vsaj v določenih primerih in v neki omejenosti
tudi do »porodniških in nekih drugih dopustov«), in NE zaradi tega, ker bi jim
skupnost »nekaj« pomenila, nekaj dovolj velikega in močnega, da bi bili ZANJO
(NE zase) pripravljeni živeti!
Na
temelju česa tako mislim?! Preprosto – kadar imaš nekoga rad, takrat živiš
tako, da skušaš temu NEKOMU čim bolj olajšati, olepšati NJEGOVO živetje (NE
svojega!), pomeni, da LASTNE interese PODREJAŠ interesom tega DRUGEGA, pomeni,
v levjem primeru, tudi to, da – se NE skušaš najprej SAM nažreti, pač pa vrstni
red pri žrtju (dospetje do sitosti) NAJPREJ omogočiš tistemu, katerega imaš
rad! In kadar SI, zares, socialno bitje… in kadar ti interesi skupnosti,
skupnost kot celota, zares nekaj pomeni(jo), takrat… takrat pač ne moreš
temeljiti na tistem občem kaj-bom-pa-jaz-od-tega-imel… pač pa »imaš« izključno
posledično – v dobroimetju SKUPNOSTI kanček tega dobrega in lepega tudi zase
najdeš! Kakopak so pri tem pomembne tudi OSNOVE, na katerih neka skupnost
obstaja, pa, v človekovem primeru, NE štejejo za pomembne neke PRIPADNOSTI
ČREDI (nekim prednikom, nekim »vrednostim«, nekemu ozemlju, sveti gori, jeziku,
barvi kože…), pač pa – PRIPADNOST dejanskim VREDNOTAM, nekim idealom (denimo
etičnosti, človečnosti, tvornosti, NE-sebičnosti…), in na takšni pripadnosti so
številne omejitve (meje, razmejitve, po katerih se BEBAVA dvonoga nagonskost
deli) NEPOMEMBNE, ODVEČNE, celo – ŠKODLJIVE in dejansko sobivanje OGROŽAJOČE!
Da,
NISI socialno bitje takrat, kadar živiš znotraj neke skupine in to počneš samo
zaradi tega, ker v tej skupini SEBI in ZASE koristi iščeš, pač pa SI socialno
bitje izključno takrat, kadar ti je sama potreba po soživetju vodilo, kadar v
doseganju interesov skupine tudi doseganje lastnih interesov iščeš in najdeš.
Takrat, pač, kadar se, denimo v neki skupini, imenovani družina, po doseganju
interesov POSTAVIŠ na ZADNJE mesto, in NE na prvega!
Boj-za-lasten-obstanek
NE more izpričevati drugega, kot sebičnost… sebičnost pa NE more govoriti o
neki uvidevnosti, ki je NUJNO potrebna, v podobi osnove, za sleherno DEJANSKO
dobroto, poštenost, moralnost, ljubezen… ki se NE izkazuje v tistem rad-imam-SEBE-in-»tebe«-toliko-kolikor-MENI-ugodja-povzročaš,
pač pa v tistem SKOZI-TVOJE-zadovoljstvo-zmorem-do-svojega-dospevati!
Ja, ni
zaman, desetletja nazaj, nek Kenedi izustil »Ne sprašuj, kaj lahko država
naredi zate, sprašuj (se), kaj lahko TI narediš za DRŽAVO«! Pardon, JE zaman
govoril, kajti svoje besede je naslavljal na skupine, katere so, v absolutni
večini, sestavljene iz nagonskih, sebičnih bitij, iz (četudi uradno
NEprepoznanih) živali!
NE,
nagonska bitja NISO (in nikoli NE bodo) socialna bitja, pač pa zgolj bitja, ki
so, v svoji oportunosti, v večnem iskanju SEBI interesov, zmožna tudi »sobivanja«,
po načelu drug-OB-drugem (nikakor drug-ZA-drugega), obenem pa se izkazujejo na
načine, da – najprej za lastno sitost poskrbijo, potem šele, ČE, v svoji »dobroti«,
presežke drugim prepustijo.
Takšna
so dejstva, takšna je resnica, in na tak način, da tozadevno eno skupnost
tvorijo med seboj popolnoma različna bitja, na tak način NIKOLI ne more priti
do neke konstantne, trajne prosperitete (najprej skupnosti kot celote, nato,
posledično, tudi prosperitete sleherne posamičnosti), pač pa se lahko, kot se
že tisočletja dogaja, "zgodovina" le ponavlja, se vrti potom svojega
elipsastega kroženja.
In –
DA, »bravo« javnemu šolstvu, ki s štancanjem »strokovnjakov« poskrbi predvsem
za to, da pot do ugotovitve resnic postane samo še težja, daljša, bolj negotova!
Ni komentarjev:
Objavite komentar