Tudi za
(večino vsaj) uradno prepoznane živali velja, da so – socialna bitja. Ne
nazadnje, živijo v skupinah, družijo se, vendar… da bi ugotavljal dejanska
stanja, takrat NE smeš presojati na temelju POSLEDIC (nekega druženja,
življenja v skupnosti, denimo), pač pa NA TEMELJU VZROKOV (nekih konkretnih
stanj)!!! In jaz trdim, da so razlage o »socialnih bitjih« znotraj nagonskega
sveta – NAPAČNE! Čemu?! Preprosto…
Kadar
ŽIVIŠ ZA SKUPNOST, takrat so ti INTERESI te SKUPNOSTI NA PRVEM MESTU, in jim
LASTNE INTERESE PODREJAŠ… da bi šele posledično, v neki naknadni fazi, prek
izpolnitve interesov skupnosti tudi do lastnih dospel.
Da bi
zmogel slediti interesom skupnosti, moraš najprej VEDETI o tem, kaj interesi
skupnosti dejansko so! In sleherna skupnost si želi čim bolj umirjenega svojega
obstajanja, ki pa je, znotraj pestrosti širnega sveta možno izključno takrat,
kadar – čim bolj umirjeno tudi preostale skupnosti, potemtakem tisti »ne naši«,
obstajajo. Pomeni, da je umirjeno, neogroženo obstajanje neke posamične
(prostorsko, časovno in tudi sicer omejene) skupnosti možno IZKLJUČNO ZNOTRAJ
umirjenega obstajanja CELOTE! V nadaljevanju to pomeni, da mi ne mora biti mar
samo za interese neke »moje« skupine (»naroda«, države, česarkoli že), pač pa
si moram prizadevati za SOŽITJE VSEH IN VSAKOGAR! Potemtakem tudi za interese
vseh in vsakogar!
Če grem
še korak dlje, zapišem – ne samo upoštevati, pač pa tudi kot NUJNE (ne samo
dopustne) MORAM POJMOVATI VSE RAZLIČNOSTI, ki z menoj vred (so)tvorijo celoto,
Svet kot tak! Da, temu se pravi etičnost, moralnost, to je tisto stanje, o
katerem vsi blebetajo, dejansko pa le pri peščici obstaja.
Čemu
obstajajo skupnosti, pri uradno prepoznanih živalih, denimo?! Zato, da bi se
živali družile… ali, morda, zgolj zaradi tega, da bi sleherna, in slednja,
posamičnost – dospevala do uresničitve LASTNIH interesov?! Izključno zaradi
tega, zaradi doseganja LASTNIH interesov, kajti... znotraj skupnosti SEBI
zagotavlja lažje dospevanje do hrane, večjo (vsaj tozadevno) varnost, obenem pa
zmore zgolj v krogu druženja poskrbeti za eno temeljnih Naravnih zakonitosti,
oziroma teženj, za razplod, za ohranitev vrst(e). SAMO ZARADI TEGA, kajti…
KO bi
bilo živali druženje, njeno »socialno življenje«, na PRVEM mestu, KO brez tega »socialnega
življenja« zaradi svoje zasnovanosti ne bi zmogla (pre)živeti, potem… bi se
dogajalo to, da se, ob nekem levjem napadu, čreda bivolov razbeži na vse možne
konce in kraje (in se izključno v IZJEMNIH primerih, kadar, na nek način, pač,
spoznajo/začutijo ogroženost LASTNIH interesov, združijo v obrambi… in to počno
le toliko časa, dokler niso sami neposredno izpostavljeni tistemu
obstati-ali-preminuti)… bi se, ti bivoli, ob nekem »solišču« merili, med seboj,
v močeh (da bi najprej SAMI do soli dospeli), ali pa bi, morda, v interesu
skupnosti svoje interese pozabili, in prostor šibkejšim odstopili… bi se bojevali
med seboj, kadar bi si pravico do razploda iskali, ali skušali ohranjati
(izboljšati) lastno razporeditev znotraj obstoječe hierarhične lestvice?! NE,
ne bi se takšne stvari dogajale, kajti uvidevnost (upoštevanje želja, interesov
drugega in podrejanje lastnih interesov tem interesom drugega) se ne kaže v
nastavljanju rogov, pač pa v koraku-v-nazaj, v popuščanju, celo v odstopanju od
tistega »meni«, »za mene«, »moje«!
Kenedi
(če me spomin ne vara) je nekoč dejal tisti (velikokrat ponavljan, izpostavljan,
a dejansko malodane nikdar tudi upoštevan, izkazovan) »ne razmišljaj o tem, kaj
lahko skupnost naredi zate, pač pa o tem, kaj zmoreš TI NAREDITI ZA SKUPNOST«,
in tak način razmišljanja, tak način samega izkazovanja, živetja, je edino
DEJANSKO SOBIVANJE, med vsemi, kar jih je. In tak način je izrazito nasprotje »sobivanja«,
s kakršnim se izkazujejo VSA NAGONSKA bitja, potemtakem tudi človejaki, ko »sobivajo«
drug ob drugem (dokler jim znese, kakopak, dokler od tega sobivanja prejemajo
tisto, kar pričakujejo), namesto, da bi sobivali DRUG ZA DRUGEGA, da bi
izpolnitev, doseganje lastnih interesov iskali, in našli, SKOZI IZPOLNJEVANJE
INTERESOV DRUGIH!
Koliko
je političnih strank, znotraj človejaškega »sobivanja«?! Koliko je, potemtakem,
RAZLIČNIH interesov, različnih »védenj« o tem kaj je, in kaj ni prav?! Koliko
je tistih, ki se ne sučejo-z-vetrovi, pač pa se, skozi čas(e), z načelnostjo, z
NEspreminjanjem nekih svojih VREDNOT(enj) izkazujejo?! Slednjih je malo, zelo,
zelo malo, prekleto malo… medtem ko je »normalnih«, običajnih – kot listja!
Da,
najprej je potrebno vedeti o tem, kaj dejanski interes je. In je, ob tem,
potrebno vedeti tudi o tem, če je sploh moč do njegove uresničitve dospeti, ter
predvsem KAKO (sleherno NEetično dospevanje je namreč kratke živetvene dobe).
In se je, ne nazadnje, potrebno tudi ZAVEDATI tega, da – BREZ ZADOVOLJSTVA
CELOTE kot take (in ker živimo na omejenem prostoru, na planetu, katerega si
vsi delimo, je to naša dejanska celota!) tudi posamičnost, nobena (nek »narod«,
neka država) NE zmore dospeti do tistega, do česar si želi priti, do –
umirjenega, v zadovoljstvu, vsaj relativnem, načina obstajanja, pa…
Takrat,
kadar dejansko sobivaš, takrat, kadar SI DEJANSKO SOCIALNO BITJE, takrat
odpadejo številne stvari, od tistega kaj-bom-jaz-imel-od-tega, prek tistega
biti-mora-po-moje-da-bo-pravilno, do tistega »(po) moje«, »(po) naše«… takrat,
preprosto, tisti »jaz« postane malodane nepomembna zadeva, zadeva, za katero NE
skrbim sam, pač pa zanjo skrbi(jo) drug(i)… kakor tudi jaz skrbim za
njega/njih!
NE,
stremljenje k LASTNIM interesom zagotovo NE govori o socialnih bitjih, pač pa
izključno o SEBIČNIH, ki so v skupnosti, neki, zgolj zaradi tega, ker jim tako
ustreza (in dokler jim ustreza), medtem ko hitro postanejo ne-del taistega
druženja, takrat, kadar, denimo – namesto da bi (po)delili, ali celo (od)dali,
raje zase vzamejo (obdržijo)!
Ni komentarjev:
Objavite komentar