sreda, 10. julij 2024

Še malo, pa jo bom onikal…

Danes so (bili) pogoji dela bistveno slabši, kot v minulih dneh. Že krog sedme je bilo tako soparno, da nisem potreboval pretirano migati, pa je znoj dobesedno lil z mene…
 
Ob pol devetih je sonce že leglo prek spodnjega dela, in enega samega površinskega metra ni bilo, ki ne bi bil obsijan. In malo za tem sem se, v bližini moje lepotičke, asimine, odločal o tem, ali naj nadaljujem, ali ne…
 
Je eno izmed štirih drevesc, katera sem posadil nekaj let nazaj. Dolgo so spala, in lani so se začela prebujati. Še najbolj prav ta, blizu katere sem stal, danes zjutraj – pomela si je oči, in vidno poskočila, vidno v odnosu do prejšnjih let. Letos je njen skok še opaznejši, pa, domnevam, da bo vse uspešneje nadaljevala, jo bom prihodnje leto že vikal, tako se bo potegnila, leto kasneje pa onikal, ko ji bom v krošnjo zrl, na njenem nebu nekem umeščeno…
 
Odločil sem, da se ne bom silil. Itak sem pokosil zgornji del Malega brega, in sta za košnjo ostali »le« še spodnji, četrta in peta terasa, s svojimi tremi nabrežinami, pa… kar bom jutri, in če bo šlo vse, bom jutri, če pa, slučajno, nekaj ostane… stanje sploh ni kritično, trava niti tretjine višine tiste, katero sem včeraj na strmini polegel, ne dosega, in bo, zlahka, počakala na nek drugič, na tisti enkrat že…
 
Pod svobodnim soncem… mora biti vroče! Pravzaprav, če sem popolnoma iskren, sploh ne vem, v praksi, kaj je to svoboda! In kaj je tisto, čemur pravice pravimo, kajti…
Obojega, zanesljivo, ni v begu, jaz pa sem (u)bežal, iz mesta, iz gneče, od bebavosti na slehernem koraku, sem, na svoj breg, da bi sploh dihati zmogel. In – kot bi se zaprl, v neko kletko, da bi v njej užival to svobodo, in pravice…
 
Kakšne pravice, za vraga, ko pa – bolj kot si pošten, bolj kot si iskren in prizadeven, bolj kot opozarjaš na nepravilnosti, na nesprejemljivosti kažeš, bolj te imajo v želodcih, bolj ti skušajo nagajati, te onemogočati, zagreniti ti življenje?! Sklicujoč se, kakopak, na svoje pravice, katerih sploh imeti ne bi smeli, ko bi, kakor bi morale, na odgovornosti temeljile! Kaj mi pomaga pravica do svobodne volje, pravica do lastnega mnenja in njegovega izkazovanja, ko pa sem zaradi taistega – kaznovan?! Ne s strani sodstva, »zgolj« s strani »življenja«?! Kaj mi vse to pomaga, ko pa je bolje, med nagonsko ničevostjo, biti potuhnjen, priliznjen, brez-lastnega-mnenja, nemoralen, sprijen… kot pa biti z enim samim obrazom?! Etičnim, kakopak. Če si baraba, ti je neprimerno lažje, boljše – do cilja se napotiš po običajnih poteh, steptanih, po katerih bi tudi vsi ostali, ko bi se jim priložnost izkazala, in več kot pobereš, na tem cilju, bolj si, med njimi, uspešen, »upoštevan«, »spoštovan«…
 
Ja, pod svobodnim soncem je vroče. Toplota se poraja z razkrajanjem, oni pa, s svojim pojmovanjem svobode, razkrajajo dobesedno vse, do česar dospejo. In vsaj ta učinek, neposredno zgolj, do mojega brega ne seže. Mi tudi siceršnjih prek trideset v senci zadošča.




Ni komentarjev:

Objavite komentar