Narava,
sama po sebi, ni neumna, nasprotno, vse zakonitosti, po katerih se ravna in
izkazuje, so popolnoma logične…
V
Naravi ni prostora za deviantnosti, in deviantne, vsaj prostora, izkazanega v
neki skupnosti, ni! Vsako ekstremno odstopanje povzroči, slej kot prej,
izključitev iz skupine, osamitev…
Za
primer vzamem levje krdelo. In navedem nekaj primerov.
Vsak
član krdela, ki si prizadeva za večje pravice, kot mu pripadajo, na temelju
obstoječe hierarhične razporeditve, mora bodisi dokazati realne osnove za višji
(boljši) položaj (in to izkaže v boju), ali pa mora (če se ni voljan
prilagoditi veljavnim pravilom) – zapustiti krdelo, in si bodisi poiskati drugo,
bodisi o(b)stati odvisen izključno od lastnih (in realnih) zmožnosti, kot
samotar.
Vsak
član krdela, ki zaradi starosti, na primer, zaradi onemoglosti ni zmožen
sodelovati v »ustvarjanju družbenega dohodka«, v lovu, se bo, dokaj hitro,
znašel v stanju izločen-iz-krdela-in-samemu-sebi-(poginu)-prepuščen.
In
enako se bo zgodilo z vsakim članom, ki, čeprav v »rosnih letih«, ni zmožen
prispevati svojega (levjega, pač) deleža celoti, zaradi neke poškodbe, denimo.
Je to
kruto? Je to, morda, celo nehumano?! Je, obenem pa tudi – ni! Kakopak, pojasnim…
Obči
vse gledajo in vidijo črno-belo, s tega ali z nekega drugega zornega kota
(odvisno od tega, kako so sami vpleteni v nek primer), pomeni, da gledajo, da
dojemajo popolnoma subjektivno, in nerealno, »po svoje«, predvsem pa – njih ugotovitve
še zdaleč niso izkaz nekega kompleksnega, celovitega obvladovanja dejstev!
Banalen primer (njihovega NEzavedanja samega sebe) je, denimo, njihov
strah-pred-bogom, na eni strani, na drugi pa vsa nečedna početja, s katerimi
dobesedno prosijo za »božji odgovor«, za »božjo jezo«, za – kazen! Da, prav
zaradi njih je »bog« PRENEHAL biti moder in pravičen (kdor je pravičen, ta
Dobro nagrajuje, Slabo pa kaznuje)… in je postal »milosten«… prav zaradi njih
ima »bog« rad-vse-svoje-otroke, in je prenehal vedeti, taisti »bog«, da je
imeti-rad-nekoga stanje, v katerem izkazuješ svoj odnos do nekih (tebi
upoštevanja) vrednih vsebin, takšnih, kakršne kot pozitivne obravnavaš, pri
čemer sama neka sorodstvena povezava sploh ni pomembna (»tujca« imam lahko raje
kot »lastnega«, v kolikor si mojo naklonjenost zasluži, kakopak)!
Biti
human. KAJ je to?! KAKO se izkazuje?! KDO si zasluži humanega odnosa, ker ga je
vreden?!
Biti
human pomeni biti človečen (lahko tudi, glede na pogosto uporabo besede,
človeški) do nekoga, potemtakem to pomeni biti – absolutno nasprotje sebične, NEuvidevne,
NEnačelne, NEmoralne večine, izkazuje pa se tudi tako, da v DOBROBIT DRUGEGA NE
upoštevaš neki svojih, sebi lastnih, želja, prepričanj, celo potreb! Obenem pa…
Tako
kot si Slabo NE zasluži Dobrega… tako kot si smrad NE zasluži čistega zraka…
tako si NEhuman, NEuvideven, NEetičen… NE zasluži humanosti!!! Pa da ne bom,
slučajno, napak razumljen – to, da si ne zasluži humanosti, to še ne pomeni, da
si zasluži nek nekorekten odnos, denimo takšen, skozi katerega se nad nemočnim
izživljaš, ga trpinčiš! Ne, ne govorim o tem, pač pa zgolj in samo o tem, da si
nepopravljivost ne zasluži nikakršnih odpustkov, pač pa, povsem nasprotno,
izključitev iz celote, izločitev, osamitev!
»Strokovnjaki«
skušajo biti izjemno »humani«, pa bi, kot da so »bogovi«, skozi prste gledali,
in blažili kazni tistim, ki si jih zaslužijo, kaznovanje, morda, v določenih
primerih celo odpravili. »Lepo« od njih, od teh »strokovnjakov«, da jih žene »dobro
srce«, čeprav… ne vem, čemu se mi zdi, da dobrota s tem ni v povezavi, pač pa
je gonilna sila teh »strokovnjakov« njih BEBAVOST, ki niti predmeta, do
katerega naj bi se s humanostjo izkazovala, ni zmožna ugotoviti?!
Čemu
levje krdelo izloči neubogljive, oslabele, ranjene?! Ker želi biti kruto ali,
morda, radi tega, ker – si ne more privoščiti razumevanja takšnih stanj,
posledično sociale, kajti izbira lahko le med dvojim: ali bo izločilo
posameznika, ali pa bo, prav zaradi tega posameznika, celota ogrožena!
Da, že
slišim tisti ampak-pri-človeku-naj-bi-bilo-popolnoma-drugače, in tudi sicer
nisem nasprotnik sociale, pomoči, sem pa nasprotnik tega, da – pomoč prejema
pomoči nevreden! In teh ni malo, niti v vsakdanjih okoliščinah, raznih goljufov,
ki neupravičeno, na primer, prejemajo denarno podporo…
Metod
Trobec. O primeru sem že pisal, a ponovim, kajti gre za izjemen primer družbene
»strokovnosti«, posledično tudi za izkaz družbene »humanosti«!
Možakar
je več žensk ubil, in se z njimi ogreval (trupla je s/kuril v peči), družba pa
je »vedela«, da…
Je »humano«,
to, da takšnim kazni zmanjšaš (z dosmrtnega zapora ali celo smrtne kazni) na
največ dvajset let zapora… kajti taista družba je pri obravnavi Trobčevega
primera videla zgolj Trobca samega (in do njega hitela izkazovati svojo »humanost«),
NI pa videla njegovih žrtev, svojcev teh žrtev (oni si, očitno, humanosti ne
zaslužijo), kaj šele, da bi taista »strokovna« družba videla-v-čas, in
pomislila – bo, po dvajsetih letih, ko bo izpuščen, nadaljeval z isto prakso,
bo tudi takrat ubijal (potemtakem bi morala biti, ta »strokovna« družba, humana
tudi do morebitnih, potencialnih žrtev čez-dvajset-let izkazanih)?!
Da ne
omenim še neke »nepomembnosti«, do katere »strokovna« družba sploh dospela ni –
takšen, ki se izkaže tako, kot se je izkazal Trobec, NI normalen (mentalno je z
njim nekaj hudo narobe), pa NE sodi v zapor, pač pa v zaprt, strogo varovan
oddelek ustrezne zdravstvene ustanove, v kateri naj, v prvi vrsti, ugotovijo
VZROK te nenormalnosti, pa…
V
kolikor bi bil vzrok težka psihična bolezen… v takšnem primeru bi to bolezen
lahko celo odpravili, jo ozdravili, in bi Trobec, brez sleherne »prevzgoje«,
postal nek normalnež (vsaj v smislu običajnosti), in bi ga lahko, brez
slehernega strahu pred tem, da bo še moril, izpustili na prostost (po
ozdravitvi, seveda)…
V
kolikor bi njegovo dejstvovanje povzročila duševna bolezen (le-te so NEozdravljive!),
v takšnem primeru pa bi Trobec moral do konca življenja biti v ustrezni
ustanovi, in obravnavan kot bolnik, ne (vsaj v prvem planu ne) kot morilec!
Da, »strokovnjaki«
si prizadevajo (ko sem že omenil duševne bolezni) tudi za »humanost« v odnosu
do duševnih bolnikov, za »destigmatizacijo« duševnih bolezni, za enakopravno
vključevanje obolelih v celoto, v družbo, pa čeprav bi MORALI vedeti, ko bi
bili zares strokovni, da – oseba, ki se niti same sebe (kot celote) NI zmožna
zavedati, NE bi smela biti opravilno sposobna (čeprav, resnici na ljubo, se
samega sebe NE zaveda NOBENO NAGONSKO bitje, a ima, kljub temu, priznano
opravilno sposobnost in ima tudi volilno pravico!)… obenem pa bi MORALI vedeti
to, da so neljube značilnosti značajske narave pri obolelih osebah še krepko
bolj prisotne, kot pri nekem običajnem, »normalnem« nagonskem bitju, pa radi
tega še uspešneje drugim uničujejo življenja, kot pa to počne običajna nagonska
sebičnost! Pa ne samo to…
V
okolju, ki (žal le tozadevno) »časti« poštenost, etičnost, človečnost (stvari,
o katerih večina pojma NIMA!)… v takšnem okolju bi morali biti deviantni (po
teh vprašanjih) tudi izločeni, osamljeni, nadzorovani… posledično NE bi smeli
dospeti do nikakršnega delovanja, ki ustrezno (družbeno) odgovornost terja,
niti neki uradniki, ali vodstveni in vodilni delavci, ali učitelji… ne bi smeli
biti, pri nas pa – bolj si se izkazal z neko krajo, z lažjo, goljufijo, z NEmoralnostjo,
bolje boš napredoval, tudi v gospodarstvu in predvsem v – »politiki«!
KDO je,
potemtakem, tisti, ki si zasluži humanega odnosa, deviantni posamezniki ali
družba kot celota?! Koga je najprej potrebno zaščititi, tistega, ki Slabo
počenja (pred kaznijo) ali okolje pred taistim?!
Žal, v
normalnih razmerah tega NE bi smel zapisati, v obstoječih, katere »človeštvo«
poraja, pa celo MORAM: levje krdelo se bistveno umneje izkazuje, kot se
izkazuje »človeštvo«!
Da,
zavedam se tega – obstaja »malenkost« zaradi katere moje razmišljanje (ki
pravilno o pravilnem zapisuje) NE more biti obče sprejeto, ne more postati del
običajnosti, in tej »malenkosti« je moč reči »človeštvo«, absolutna večina
dvonogih-v-oblačila-odevajočih-se, katera se, tako in tako, ničesar zares ne
zaveda, obenem pa so ji dejanja, katera drugemu očita, povsem »normalna«,
sprejemljiva, neproblematična… takrat, kadar se sam z njimi izkazuješ!
»Malenkost«,
dobesedno prava »malenkost« - da bi dospel do dejanske človečne, humane družbe,
bi moral iz obstoječega »človeškega« sveta, kot deviantne – izločiti milijarde…
Ni komentarjev:
Objavite komentar