četrtek, 14. december 2023

Čemu zmore biti samo krepko težje?!

Za izhodišče zapišem dve trditvi.
Prva: znotraj lastnega obstajanja želiš »nekaj« narediti, se z »nečim« izkazati, predvsem samemu sebi, da lastne zmožnosti ugotoviš in predvsem njihove meje… obenem pa moraš, da bi ta »nekaj« izkazal, živeti in preživeti, pri čemer bi to rad dosegel na sebi svojstven način, potemtakem, če si človek – po človeško.
Druga: živiš sredi svinjaka, sredi prostora, katerega temeljno vodilo je dospeti do polnega korita, in ga, za seboj, praznega pustiti, obenem pa je za ta prostor značilno to, da so tla razrita in blatna ter prekrita z iztrebki.
 
Že to, da živiš in preživiš ti je, v takšnih razmerah, sila otežkočeno, kajti – kot prvo, nisi vajen biti v blatu in vsepovsod iztrebke puščati za seboj, nahajaš pa se v obojem, kar pomeni, da ti je bivanje že v osnovi sila težavno – moraš paziti na vsak svoj premik, da ne bi v blatu in v (tujih) iztrebkih končal, da bi ostal čist.
Kot drugo – nisi vajen, in se ne želiš navaditi tega, da bi, kot to počne vse krog tebe, drvel proti koritu, da bi se ob njem in zanj prerival, in še več – ne obstajaš zato, da bi se hranil, da bi iz korita zajemal, pač pa se hraniš zato, da (pre)živiš. Bistvena razlika!
Če hočeš, v takšnih razmerah, (pre)živeti, potem moraš vsaj do nekih ostankov v koritu dospeti, sicer si ne boš zagotovil niti najosnovnejših pogojev lastnega fizičnega obstanka… obenem pa, če želiš, sredi blata, iztrebkov in vseh, ki to blato in iztrebke porajajo, ostati čist, moraš v to dospevanje-do-ostankov-v-koritu vložiti krepko več truda, znanja, volje… kot je to potrebno tistim, ki samo žretje vidijo, in pri tem svojem žretju nikakršnih ovir, pomislekov ne poznajo.
 
Kot drugo pa – ves tisti »nekaj«, katerega želiš ustvariti oziroma izkazati, je vsem ostalim, s katerimi deliš svinjak, nekaj tujega, nezanimivega, celo nepotrebnega, pa se jim moraš malodane opravičevati, jim lastna ravnanja nenehno razlagati, da ti sploh dopustijo, povsem drugačnemu od njih, biti med njimi. In, kakopak, ves tisti »nekaj«, do katerega že dospeš, moraš znati (ob)varovati, pred ostalimi, da ti ga ne bi, stremeči v žretje, bodisi požrli, bodisi ga, v prerivanju za korito, poteptali.
Pri čemer še na eno »malenkost« ne gre pozabiti: ker si edini med vsemi drugačnimi (dokler, s časom, skozi življenje še nekih redkih ne spoznaš), moraš znati najprej samemu sebi svojo pravilnost, s tem tudi dopustnost, smiselnost razlagati, da bi, kasneje, dospel do potrebne mere samozavesti, s tem tudi do zavedanja o nepotrebnem razlaganju (opravičevanju) samega sebe napram vsem ostalim, kajti – ko bi vsi tako, kot ti, potem v svinjaku ne bi bilo ne prerivanja za korito, ne blata, ne iztrebkov vsepovsod obstoječih.
 
Svinjam je, v svinjaku, enostavno, povsem, običajno, samoumevno, kajti svinjak je samo odraz njih samih, potemtakem jim prerivanje za korito, blato in iztrebki niso prav nič motečega, nič takega, kar bi jih znalo pripeljati vsaj do pomisleka, če je tak način obstajanja zares pravilen.
 
Da, v drugačnih razmerah, v nekih okoliščinah živeti-izven-svinjaka, bi bilo človeku (pre)živetje nekaj povsem običajnega, nekaj, ob čemer ne bi do neštetih pomislekov dospeval, da bi mu voljo jemali, obenem pa bi se smel v celoti posvečati tistemu ustvariti/izkazati »nekaj«… in ta »nekaj« bi, ker bi vsi za nekim podobnim »nekaj« stremeli, celo krepko lažje ustvarjal, predvsem pa ga ne bi bilo potrebno nenehno braniti, zagovarjati, tako da…
 
Svet je, žal, svinjak, in absolutni večini so razmere znotraj tega svinjaka povsem nemoteče. Edino, kar jih moti, je to, da – so nekateri bolj pri koritu, kot »jaz«.
Vidiš, mene pa to moti, pa če dospem ali ne, do korita, me moti, kajti – ne živim, da čim več (po)žrem, pač pa hrano konzumiram radi tega, da sploh zmorem (pre)živeti. Ob tem pa še tisti »nekaj« iščem, da z njim predvsem samemu sebi smiselnost (lastnega) obstoja izkažem.

Ni komentarjev:

Objavite komentar