Do kod
sega odpuščanje? Samo do odpustljivega, do napake, do nehotene povzročitve
slabega, nič dlje.
V kolikor
oproščam namerno, konstantno povzročanje slabega, v takšnem primeru mi slabo ne
more biti nesprejemljivo, nasprotno, sodi v moj vsakdan, kot nekaj običajnega
in dopustnega. In ne samo to, celo prispevam k njegovemu ohranjanju, podpiram
ga in spodbujam, pomagam mu rasti. In če to počnem, takrat tudi o sebi dobrem
ne smem govoriti.
V svetu
nagonov obstajajo dvojna merila, medtem ko delitev na prav in ne-prav, neko
ugotavljanje dobrega in slabega temelji na osebnem pridu, pa zmore isto
dejanje, kadar ga do drugega izkazujem, biti povsem »normalno«, potemtakem
ne-slabo, kadar je povzročeno »meni«, takrat pa ga kot nekaj slabega vidim.
Da temu
ni tako? Res?! Ko čakam, v nabito polni čakalnici, in se pripeti, da nekdo »preskoči«
vrsto, takrat zlahka ugotovim, da se kaj takega ne bi smelo dogajati, da ni
prav(ično), ko vrsto preskočim sam, takrat pa si to celo kot nek oseben uspeh
razlagam… če zgolj preprost, banalen, in vsem poznan primer navedem. In takšnih
primerov bi se nešteto dalo najti.
V svetu
razuma, v svetu načel, so merila poenotena, in v neodvisnosti od povzročitelja
določenega dejanja, zgolj na osnovi dejanja samega, opredeljujejo prav in
ne-prav, pa je popolnoma vseeno to, ali »jaz« nekomu nekaj povzročim, ali ta
nekdo »meni«, po povzročenem ugotavljam (ne)sprejemljivost narejenega. In ni
nekih olajševalnih okoliščin, takrat, kadar se narejeno kot slabo izkazuje, pa
vedno to slabo obsojaš in zavračaš, po potrebi tudi kaznuješ, na kakršenkoli že
način.
Največji
greh je, kadar storjenega greha ne čutiš. In v takšnem primeru niti obstajati
ne bi smel.
V svetu
hinavščine, dvoličnosti, nenačelnosti, nemoralnosti… obstajajo neki odpustki,
obstajajo neke spovedi in spovednice, obstaja dobesedno trgovanje med slabimi
in s slabim, pa se zmoreš celo greha znebiti, se »očistiti«, v kolikor se po
zakonih trgovanja ravnaš. In takšno trgovanje ni usmerjeno v odpravljanje
slabega, nasprotno, usmerjeno je v lajšanje, v omogočanje nadaljnjega početja
istega, saj si, očiščen, osvobojen starih grehov, zlahka smem nove dovoliti…
V
takšnem svetu govoriti o neki »duši«, ki naj bi celo vredna bila, in z nekimi »nebesi«,
na koncu, nagrajena, v takšnem svetu je govoriti o »duši«, o »srcu«, o vesti, o
vsem izhajajočem, od dobrote in poštenosti naprej, pa vse do zavedanja samega
sebe – neprimernost, neumnost, najgrše možno laganje!
»V
vsakomur je nekaj dobrega«, eden najbolj običajnih načinov iskanja opravičil.
Za tiste, kakopak, ki teh opravičil, ki oproščanja niso vredni, in si ga ne
zaslužijo! Tudi v požaru, v potresu, v izbruhu vulkana… je nekaj dobrega,
objektivno, dejansko dobrega, pa teh stvari nihče na tak način ne doživlja, jih
raje nikoli ne bi spoznal! Tam pa, kjer se slab s slabim izkazuje, kaj je tam,
kaj je v takšnem dobrega?! In koliko je tega »dobrega«, da se izkazovati ne
zmore?!
Ni
tožnika, ki bi me zmogel huje obtoževati, za nekaj slabega, kar sem storil, kot
se zmorem obtoževati sam! Ni sodnika, ki bi me mogel huje kaznovati, za taisto,
kot se kaznujem sam! Predvsem pa – ni nekega duhovnika, ki bi zmogel za čistost-moje-duše
skrbeti, s tem, da bi umazanijo z nje spiral, kajti samemu sebi nikoli ne
zmorem ne pozabiti, ne oprostiti vsega tistega, kar sem kadarkoli, komurkoli
slabega naredil, pa čeprav me pri narejenem ni vodila želja, pač pa se je kot
neka napaka, nehotena, izkazalo! Tako da…
Da,
samo do napak sega odpuščanje, pri čemer le-to tudi pri napakah ne zmore
ustrezno učinkovati, tam, kjer dejansko obstajajo »duša«, »srce«, vest, načela,
moralnost! In kdor se ne zaveda lastnega početja, kdor ni zmožen (ne)pravilnost
istega ugotavljati, ta ne bi smel v svetu človeka obstajati!
Ni komentarjev:
Objavite komentar