petek, 22. december 2023

Še furmana bi preglasil…

Ko bi včeraj zapisoval… od trenutka, ko sem Malo pustil v dolini, cel dan so me spremljale kletvice, in to težke kletvice, od dna želodca, in vse do vratu, je pa razjeda zijala, široka, globoka, predvsem pa vražje žgoča razjeda. Še najbolj gobčen furman bi se skril pred menoj, od sramu, ko bi moje preklinjanje slišal…
 
Noč, kakopak, znova neprespana. Sem poskušal, a mi niti za trenutek ni uspelo spati. Ja, ko bi včeraj zapisoval, in ko bi besede zmogle več kot zmorejo, bi se današnji v krepko čistejše jutro zbudil, krepko manj človeka nevrednega bi bilo na planetu. Tako pa – beseda kot beseda, pretežno ne(u)slišana, večinoma nemočna, praviloma celo bolj obsojana, kot so obsojana izkazovanja, o katerih govori…
 
Pred iztekom dneva sem vzel iz zmrzovalnika meso, tisto, katero sta mi svakinja in brat prinesla, malodane do konca se je že odtajalo. Štedilnik sem zagnal, pred malo več kot pol ure, in ko popijem kavo, v jutranji tišini, se bom podal v kuhinjo, da čebulo in meso razrežem, in da v veliki posodi zastavim s kuhanjem golaža. Medtem, ko bom kuhal, bom tudi spodnje prostore pospravil. Je Mala skorajda povsod pustila sledi svojega risarskega ustvarjanja, s kredami, obenem pa – ko skače z dvorišča v kuhinjo, se nabere, na tleh, pa jih bo treba dobro pomesti in pomiti.
 
Vse, kar sem uspel včeraj narediti, poleg tega, da sem posodo pomil, in za poln prtljažnik papirja na »otok« odpeljal, je bilo to, da sem stroj dvakrat pognal, in oprano obesil. In je vse, kar je nosila, in njena posteljnina, čisto. In čakajoče, nanjo…
 
Ko sem jo v minulih dneh poganjal, na gugalnici… zadeva je z vrvjo pritrjena na kovinsko ogrodje brajde, in ko se premika, ne vem, ali so krive temperature ali vlažna vrv, kakorkoli že, sliši se škripanje. In ko sem jo opozoril na to škripanje, je ugotovila, da »tata tudi škripa«, Škripa, dete, škripa, tvoj tata, sem ji pritrdil, in tudi škripnil bo, slej ko prej, in na srečo. Če že sveta ne moreš spremeniti… lahko vsaj zapustiš vse tisto, kar na njem s težavo gledaš. Bolje tako, kot postati del istega, in vračati, milo za drago, po možnosti celo obrestovano.
 
Pravkar sem pogledal skozi okno, in zagledal sledi dveh letal. Rada opazujeva, te sledi, in imava srečo, da nad tem krajem številne nebesne poti potekajo, pa – ko je jasno, čisto nebo, tudi po enajst »črt« hkrati preštejeva, marsikdaj tudi letala vidiva. In je vselej vesela, kadar sled ugleda pred menoj, in me opozori na to, da moj seštevek ni pravilen. Ja, če hoče, zna prešteti. In zna »brati«, zvezdica tatina, tudi razpoloženje, in poseči, da (o)lajša. Čista, mila, dobra dušica tatina. Ubogo moje bitjece, kaj vse jo še čaka…

Ni komentarjev:

Objavite komentar