sreda, 14. avgust 2024

Kako pa bi drugače?!

Nekdo mi je, pred časom, ob branju mojega Vesolje, živeče umiranje, rokopisa, v katerem pojasnjujem »človeštvo«, »zameril«, zaradi tega, ker delam primerjave občih z (uradno prepoznanimi) živalmi, čeprav…
 
Kadar skušaš opredeliti značilnosti obravnavanega, takrat moraš isto primerjati z različnimi zadevami, tako s tistimi, od katerih se razlikuje, kakor s tistimi, s katerimi se enakosti pokažejo, pa…
 
Kadarkoli sem jih primerjal s človekom, so se izkazala ekstremna nasprotja (v mišljenju, čustvovanju, ravnanju, potemtakem, posledično, v samem načinu živetja), medtem ko – takrat, ko sem jih primerjal z (uradno prepoznanimi) živalmi, takrat so se, vedno in brez izjeme, izkazale enakosti, v zakonitostih, načinih, opredelitvah, potemtakem v vsem tistem, kar pogojuje podobe obstajanja, pa…
 
Če je NEprimerljivost tisto, kar o nasprotjih govori, o pripadnosti različnim podobam obstajanja, in ta neprimerljivost, dejansko, obstaja, kadar sočasno obravnavam človeka in človejaka, »sodobnega človeka«, potem mi ostane iskati primerljivost, in na njenih osnovah ugotavljati, posledično razvrščati. Ne glede na to, če je nekomu takšno početje neljubo, in mu je neljubo samo radi tega, ker – neveden, morda tudi nezmožen razumevanja, misli, da je (vsaj v primeru človeka in »človeštva«) zlato vse, kar se sveti…
 
Žal mi je, resnično mi je žal, da ne zmorem o drugačnih resnicah govoriti, o občih, in tega ne zmorem zaradi tega, ker jih ni, kajti tudi meni ni ljubo vedeti o tem, da planet, še več, človekov svet delim z živalmi, in, še krepko več, da taiste živali taisti svet, svet človekovih dosežkov, ne samo mažejo, otežkočajo, pač pa ga dobesedno ogrožajo, in to tako, da ne bo smel dolgo obstajati, v kolikor do sprememb, radikalnih ne pride, da, mi je žal, in bi raje videl, ko bi bila resnica drugačna, ampak… Dovolj jih je, krepko preveč, ki si z raznimi »vzgojami«, »izobraženostmi«, »socialnimi okolji«, in podobnimi bedastočami, razlagajo razlike med razumsko manjšino in nagonsko večino, krepko preveč, da bi se jim pridružil, v kvašenju neumnosti in, s tem, ohranjanju obstoječih stanj! Katerih se, iz stoletja v stoletja, lotevajo z raznimi ukrepi, ki pa se, vsi po vrsti, izkažejo kot jalovi, kajti – če ne poznaš dejstev, če ne poznaš resnice, če ne poznaš dejanskih vzrokov nečesa, in česarkoli, potem – lahko se lotevaš v nedogled, lahko si na vse kriplje prizadevaš, lahko se na glavo postaviš, a vse, kar boš dosegel, bo to, da boš (v »najboljšem« primeru) omogočal obstajanje konkretnega, mu, s tem, dopustil njegovo krepitev, posledično tudi močnejše, še bolj uničujoče delovanje!
Ne, bobu je treba bob reči, pravijo, potemtakem – nagonskost je žival, razumskost pa človek. In te razumskosti je, na konkretnem planetu, za droben, in še drobnejši ščep!

Ni komentarjev:

Objavite komentar