sobota, 17. avgust 2024

Ne, Mala, midva pa ne bova…

Zanimivo, kako vzori vlečejo in – bolj kot je tumpasto, bolj je občosti všečno, posnemanja vredno…
 
Leta nazaj… v enem najbolj neumno izkazujočem se državnem okolju je bilo (za)slišati tisti jo-jo(men), in videti krivljenje prstov ter mlatenje z rokama po zraku in… jo-jo je zapopadel podobe pandemije, neke vrste telovadno-glasbene aktivnosti…
 
Nekoliko kasneje je bilo, iz istega vira, slišati tisti »gi' mi fajv«, in tudi to je »zažgalo«, pa še kako, saj danes ni opice, na širnem tem planetu, ki ne bi »petke dajala«…
 
Pa roko je bilo videti, položeno na levo stran prsnega koša, ob spremljanju državne himne… in je danes vse več malčkov, odraslih, kakopak, ki takisto svojo »vdanost« in »zavzetost« izkazujejo…
 
In se nekim »strokovnjakom« zazdi neustrezna uporaba besede propaganda (bojda jih spominja ne neke neprave čase)… pa že vsa goveda tega sveta o reklamiranju mukajo, niti tega vedoč, kaj pomenita besedi reklamacija in reklamiranje…
 
Dalo bi se še naštevati, kako da ne, ko pa je amerikn-vej-of-lajf itak in itak postal vodilo slehernega bebca, goltavega, obenem sila slabovidnega, takšnega, ki le ščep tistih bogato-uspešnih, ali pa uspešno-bogatih vidi, meneč, da bi tudi njemu nekaj podobnega šlo…
 
Tudi z Malo se pregovarjava, glede tega. Dobro, ne po vprašanju jo-jo(men-a), zaenkrat vsaj, kajti sama do tega še ni segla, dočim sem jaz samo enkrat jo-jo-jal, v neki pesmi in povsem iz sprdavanja… tudi ne po vprašanju desnice, na levo položene, kajti tudi o državnih simbolih ničesar, k sreči, zaenkrat še ne ve, dočim jaz ene same vredne države ne vidim, da bi njene simbole častil, jim celo srčno vdanost izkazoval… o kupovanju pojma nima, dlje kot do izraženih želja ni dospela, pa ne more niti o pozitivni, niti o negativni kritiki vedeti, dočim sem jaz, po vprašanju pravopisa, in po mnenju marsikoga, napačen, upoštevanja nevreden… parlamentarizirava pa glede te »petke«, vražje – jaz jo skušam iztrgati opičjim šapam, in navadam, ona pa odrašča tudi v okolju, v katerem z izkazovanjem butavosti o nekem domnevnem svojem biti-in, biti-v-korak-s-časom, celo o neki svoji, kako daleč je od resnične, »finosti« blebečejo, medtem ko ji jaz skušam to »petko« nadomestiti z besedami, kakršne so, denimo, fino, dobro, odlično, enkratno, izjemno, čestitam, bravo…
 
Kakorkoli že – večinoma popusti, tu in tam pa se skuša celo z neko jezico zoperstavljati, meni, ko ji, preprosto, povem, da jaz »petke« ne dajem, pa naj je od mene tudi pričakuje ne, lahko pa ji na mnoštvo drugih načinov izpovem, da sem zadovoljen z nekim njenim izkazom, da se takšnega izkaza veselim, da me z njim navduši…
 
Zanimivo, kako se ima obča nič-posebnost za »nekaj posebnega«, obenem pa posnema dobesedno vsako bedarijo, katero vidi ali sliši! In zadošča, na primer, en bebo, ki bo javno izustil besedo tajkun, pa bo taisto besedo poslušati na vsakem koraku, pri čemer… sploh ne vedo kdo ali kaj so bili, tajkuni, nekoč, na Kitajskem… niti tega ne vedo, če si nek posameznik, katerega skušajo ožigosati s slabšalnim pomenom te besede, takšno obravnavo zasluži, še več – beda, mentalna, nagonska, niti tega se ne zaveda, da bi tudi sami, ko bi jim priložnost nanesla, kakopak, v trenutku, in z veseljem, postali tajkuni, kajti – ne moti jih bogastvo kot tako, ne, moti jih to, da ni v njihovih šapah!
 
In je zanimivo tudi to, kako so »zvesti« in »predani« neki »svoji« tradiciji, neki (neobstoječi) svojskosti, domnevani različnosti od vseh ostalih, in kako imajo »radi«, silno, »svoj« jezik, pa kako ga »spoštujejo«… bentiš, kaj ko bi kar na celi črti, tudi po slovničnih vprašanjih, posnemali »porodničarje demokracije«, pa – imam kolo, nimam kolo, dal sem kolo, kupil bom kolo, stojim pri kolo, peljal se bom s kolo?! Blagor jeziku, in vsemu ostalemu, vsaj malo vrednemu, pod »budnim varstvom« idiotov! Pa tako lep jezik, bojda, »imamo«, da mu ni para, na vsem planetu…
 
Starejših nisem vzgajal v to, da bi bili podobni, kaj šele enaki, vsem ostalim, nasprotno – misli, razmišljaj, neguj, jačaj, varuj svojo svojskost, katero, za razliko od njih, premoreš! In tudi pri Mali skušam enako učinkovati, čeprav, upoštevaje dejstva, nisem najbolj prepričan v uspešnost takšnega mojega početja. Kakorkoli že…
 
Ne, Sonko, tata ti ne bo »dal petke«, ti bo pa ponudil roko, besedo, nasmeh, objem, celo stisk do kosti segajoč, poljub, nekaj, pač, s čemer bo tvoje veselje podelil. Ne da bi tebe in sebe uvrščal – med papagajske opice. Jih je že tako krepko preveč!

Ni komentarjev:

Objavite komentar