torek, 20. avgust 2024

Ugodja, na katerih temelji obča in dolgotrajna »partnerska ljubezen«…

Preden zapišem o teh ugodjih, vsaj o nekaj njih, moram tri zadeve izpostaviti, jih opredeliti…
 
Prva: kaj je tisti imeti-rad-nekoga-DRUGEGA?!
Preprosto – kadar imaš nekoga ZARES rad, takrat ga ne samo želiš, pač pa dobesedno potrebuješ GLEDATI ZADOVOLJNEGA! Takrat ti je zadovoljstvo tega drugega na PRVEM mestu, potemtakem pred tvojim zadovoljstvom… takrat do lastnega zadovoljstva dospevaš skozi zadovoljstvo tega drugega (s tem, ko drugega radostiš, porajaš tudi lastno radost)… takrat se ODPOVEDUJEŠ lastnim sanjam, lastnim upom, lastnim željam, da, tudi lastnim (celo objektivnim) potrebam, in to počneš zato, da bi zmogle živeti, obsta(ja)ti sanje, upi, želje, potrebe… tega drugega!
Ob tem pojasnilu sem dolžan pripis, kajti že slišim tisti »če tako živiš, potem sam ničesar nimaš od življenja…«
Hm, RES je, kadar tako živiš z enim od njih, nagonskih, NEuvidevnih, sebičnih, NEljubečih (vsaj zares ne) nikogar drugega, razen sebe, in lastnega ugodja, vendar – če imaš to srečo (izjemno REDKA je, glede na razmerje med človeštvom in »človeštvom«!), da živiš s (so)ČLOVEKOM, potem… potem bo ta, s katerim živiš, na popolnoma ENAK način tvojemu, imel rad tebe, pa se bosta drug za drugega (torej oba) odpovedovala, kar vaju bo povedlo do iskanja SKUPNIH rešitev, SKUPNIH načinov živetja! Potemtakem bosta ustvarjala neke kompromise, obema sprejemljive rešitve (nekaj tretjega, NE samo »mojega« in NE samo »tvojega«), potemtakem bosta, v teh rešitvah, OBA našla sebi zadovoljstvo, potemtakem – živela bosta kot MIDVA, kot SKUPNOST, kot ENOST… in ne zgolj kot seštevek nekih posamičnosti, ki »sobivajo« druga OB drugi, medtem ko skuša vsakdo SEBI najboljše uveljaviti!
In tudi to: o njihovi »ljubezni« sem že gromozansko poslušal, in slišal, vendar – lepo bi bilo, takrat bi jim tudi verjel, ko bi bila njih izkazovanja, njih ravnanja skladna njihovim besedam! NE more, objektivno NE zmore nagonsko bitje, temelječe na SEBIČNOSTI, zares imeti rado! Ima pa, kakopak, lahko, mnogokrat celo zlahka, »rado«, ne nazadnje – »ljubezen« obstaja pri vseh živalskih vrstah… tudi tam, kjer samica, po parjenju, pajka požre.
 
Druga: ali želiš s tistim, nečim ali nekom, katero/katerega imaš rad, preživeti čim več ali čim manj časa?!
Moja neumnost pravi, da je pravilen odgovor tisti čim-več, kajti – kako bi pojasnil to, da imam nekaj rad, obenem pa bi od taistega bežal, se mu odmikal?!
Nekateri »vedo«, da vsakdo potrebuje-čas-tudi-zase… hm, ko bi vedeli, ko bi poznali dejanski imeti-rad-drugega, takrat bi vedeli tudi to, da – govorijo neumnosti, kajti… v sklepanju kompromisov, v samo-odpovedovanju, na obeh straneh izkazovanemu, v takšnem primeru lahko VSE počneva skupaj, tako tisto, kar mene neposredno vleče (tebe pa POSREDNO, zaradi mojega zadovoljstva), kakor tisto, kar vleče tebe (enako pojasnilo kot poprej)… pa lahko danes gledava, skupaj, nogometno tekmo, a bova jutri mehiško nadaljevanko, in se boš danes ti odpovedala nadaljevanki, jutri pa se bom jaz tekmi, kajti – imava se rada, potrebujeva drug drugega gledati zadovoljnega, želiva biti skupaj!
Kaj pa običajno? Hm, veliko podvojenih TV sprejemnikov (očitno imam tekmo ali nadaljevanko raje od tebe, v nasprotnem bi bil raje s teboj, ob tebi!), veliko zadrževanja vsak-v-svojem-kotu, veliko raznih aktivnosti, v katerih »partnerja« vsak zase, ločeno od drugega, do SVOJEGA zadovoljstva dospevata… in obstajajo tudi moji in tvoji stroški, pa moje in tvoje delo/zadolžitev, pa moje in tvoje imetje… skratka – »imenitni« izkazi obstajanja neke »skupnosti«, zlasti takšne, v kateri NAJ bi imeli drug drugega radi!
 
Tretja: ko govorim o ugodjih, takrat ne mislim na neke banalne zadeve, denimo na sitost, odžejanost, na ugodje dišeče kave, ali hladnega piva, na poležavanje na kavču, pač pa…
 
Ugodja, ki držijo skupaj »skupnosti ljubečih se«…
 
NE BITI SAM, zlasti na stara leta.
V kolikor živiš sam, takrat vse obveznosti, vsi računi, vsa dela, vse skrbi… izključno nate »padejo«, potemtakem ti je krepko težje soočati se s težavami (kakor bi ti bilo, ko bi bile le-te razdeljene na dva), obenem pa – ko živiš sam, mejduš, še pogovarjati se nimaš s kom, če ti zdrsne in padeš, si od lastnih ne/moči odvisen… ja, zmore biti strašljivo stanje biti-sam, in tudi je, celo dovolj, pa da (tudi) na njem temeljijo »skupnosti ljubečih se«…
 
NEZMOŽNOST SUVERENEGA OBSTAJANJA.
Nagonski so, že po svoji zasnovanosti, ČREDNA bitja (NE socialna, kajti ne združujejo se radi potrebe po biti-s-sočlovekom, posledično zaradi želje po izboljševati-skupnost-ji-kakovostno-pridodajati-stremeti-k-interesom-skupnosti… pač pa se združujejo IZKLJUČNO zaradi doseganja LASTNIH interesov!) in v čredi je vsakemu posamezniku zagotovljena (vsaj tozadevno) večja varnost, lažje dospetje do hrane in zadovoljevanja vseh ostalih potreb (o njih sem, nekaj, v prejšnjem odstavku)… da, tudi na tem temeljijo »skupnosti ljubečih se«…
 
IMETJE.
Nekaj sva ustvarila, pa – če greva narazen, bova ta nekaj tudi (raz)delila, pri čemer je temeljno vprašanje, ali bo tisto, kar bo meni pripadlo, meni tudi zadoščalo, mi bo omogočilo neko, kolikor toliko vsaj, udobno, lagodno obstajanje?! V vsakem primeru pa – zdaj, ko sva skupaj (četudi »ljubeča se«) imam na voljo vsak meter v deset sobni hiši, pa vikend na morju, v hribih, na prekmurski ravnici… če greva narazen bo to (vsaj nekaj tega) odpadlo. In, da – tudi na tem temeljijo »skupnosti ljubečih se«…
 
NAVAJENOST.
Lahko bi zapisal tudi vdanost-v-»usodo«, lahko bi zapisal prepričanost v tisti tudi-drugje-ni-nič-bolje, a ne glede na to, kako to zapišem, ostaja dejstvo – s časom se navadiš na način svojega živetja, se z njim sprijazniš, celo »všeč« ti zmore postati, če ne drugače, takrat, ko pomisliš na vse predhodno zapisano, na tiste… BITI SAM… SAMOSTOJNO SE SOOČATI Z LASTNIM OBSTAJANJEM… IMETI DOLOČENO IMETJE. Itak in itak imam na razpolago določene »ventile«, ki mi, vsaj za malo, izboljšajo razpoloženje, mi, vsaj za malo, ter tu in tam, omogočajo UBEŽATI NEljubi mi vsakdanjosti… pa lahko gledam na svoj TV zaslon, v svojem nekem kotu… pa lahko imam nek svoj hobi, medtem ko ima partner nekega drugega, da lahko (v tem času) »zadiham«… pa grem v levo, ker mi je v levo všeč, medtem ko gre partner (iz enakega razloga) v desno… da, tudi navajenost je temelj njihovih »skupnosti ljubečih se«…
 
Tu bi lahko omenjal tudi strah pred odzivi okolja, v primeru ločitve, izgubo (ali vsaj številčno zmanjšanje) nekih »prijateljev«, vendar – karkoli bi omenjal, in omenil, vse, ampak dobesedno VSE izhaja iz tistega JAZ, MENI, ZAME, iz – sebičnosti! Neumne, nezmožne, celo same sebe NE-zavedajoče se!
 
Kadar imam NEKOGA rad… mejduš, da bom (vsaj) sodeloval pri pomivanju posode, pri kuhanju in vseh ostalih »njenih/njegovih« opravilih, da ga/jo bom skušal RAZBREMENITI, mu/ji omogočiti, da do VEČ časa, preživetega po njegovi/njeni volji preživi, mu/ji bom (vsaj) skušal (O)LAJŠATI obstajanje, po vprašanju skrbi, nalog, težav…
NE, nemogoče je, da me nagonski prepričajo o njihovi ljubezni, medtem ko me o »ljubezni« niti potrebujejo ne, jo bolje poznam, kot oni o njej »vedo«! In…
 
Lahko, da sem »preskočil« neko ugodje, na temelju katerega njihove »skupnosti ljubečih se« obstajajo, a vsaj o poglavitnih sem uspel zapisati.

Ni komentarjev:

Objavite komentar