Najprej
– kadar presojaš, kadar ugotavljaš značilnosti posameznika, MORAŠ ugotavljati
tudi, če ne celo predvsem, takrat, kadar se ta posameznik nahaja v okoliščinah,
znotraj katerih se čuti, tako ali drugače, ogroženega (sit lev = prijazna
žival'ca, lačen = zver)! Lep primer za to trditev niso samo neki posamični
primeri, pač pa kar primeri skozi katere so se »ljudstva« kot celote
izkazovala, denimo v nekih predvojnih, medvojnih, povojnih časih…
Etično bitje nikoli ne bo svinjalo! Nikoli! Lahko te pošlje v tri materine,
te prekolne na vse možne načine, te nadere, celo udari (v odvisnosti od
izkazanih ravnanj, na katera se odzove), a svinjalo ne bo! Mu to onemogoča, mu
to prepoveduje – etičnost. Potemtakem…
Samo NEetična
bitja svinjajo! Seveda ne bom zapisal, da to nenehno počnejo, kajti za takšna
bitja tudi veljajo določene zapovedi in prepovedi, predvsem pa velja njihov
strah pred posledicami neprimernih ravnanj, vendar – ko napoči »ustrezna
priložnost«, takrat se pri njih izkaže tisti njihov cilj-opravičuje-sredstva
(taisto prepričanje bi se dalo tudi drugače, z drugimi besedami zapisati, s
tistima, na primer, občima, priložnost-dela-tatu in oblast-po/kvari).
Obstajata
dva razloga neetičnosti. Prvi je zasnovanost, drug pa bolezen.
Zasnovanost,
konkretno nagonska zasnovanost pogojuje tisti večen boj-za-(predvsem
lasten)obstanek. Nagonska bitja so oportuna, potemtakem so bitja, ki se
prilagajajo spremembam okoliščin, potemtakem, v odvisnosti od nekih, na primer
družbenih, smernic, opredelitev, izkazovanj… SPREMINJAJO svoja mnenja,
posledično tudi ravnanja. In to počno IZKLJUČNO zaradi njihovega glavnega
VODILA, zavoljo tistega SEBI-bolje-lažje-varneje. In kadar se izkazuješ kot
vselej zmožen spremeniti svoja izkazovanja, takrat se izkazuješ tudi z NEnačelnostjo,
potemtakem tudi z NEmoralnostjo, z NEetičnostjo! Problem je namreč, v tem, da
je eden izmed PREDPOGOJEV etičnosti prav – načelnost!
Kakopak,
oni vsi ZASE »vedo«, da so v-redu, pravilni in pošteni (zanimivo, takšna
spreminjanja vidijo samo pri drugih!!!), vendar – ob upoštevanju dejstva, da se
NE zavedajo (niti) samih sebe, v podobah zaokroženih celot, ni to njihovo »vedenje«
prav nič čudnega.
Bolezen,
psihična in/ali duševna, iz sicer razumsko zasnovanega bitja narediti bitje, ki
je popolnoma enako vsem ostalim, potemtakem absolutni večini (98%)! Izniči mu
razum, njegovo delovanje, učinkovanje, s tem mu, hkrati, izniči uvidevnost
(zmožnost sočustvovanja in upoštevanja istega v odnosu do drugih) in vzpostavi
sebičnost, in mu izniči tudi zmožnost slediti lastnim načelom, zmožnost
biti-načelen.
VSI
poskusi »sodobnega« šolstva, usmerjeni v »vzgajanje« empatije, uvidevnosti,
sočustvovanja, moralnosti… so, kot so bili tudi vsi poprejšnji – metanje denarja,
časa, upov in želja v NIČ! Čemu? Preprosto: nagonsko bitje zmore biti »pridno«,
»socializirano«, ne vem kakšen oh-in-ah izključno takrat, kadar 1. ga nekaj ali
nekdo v takšno izkazovanje (pri)sili, 2. kadar obstaja učinkovit sistem
ugotavljanja nepravilnosti in, posledično, učinkovito kaznovanje, 3. kadar
zaradi LASTNIH interesov sledi navodilom in drugače do želenega ne zmore
dospeti. Čim spustiš z vajeti, čim se začuti ogroženo (to čutenje zmore biti
povsem subjektivno, z dejstvi NEutemeljeno) … se bo izkazovalo skladno s svojo,
naravno opredelitvijo!
Kakopak
– pri ugotavljanju ne/etičnega ravnanja je potrebno »malo« več vedeti, od
običajnega »védenja«, in je priporočljivo poznati (in razumeti) VZROK nekega
ravnanja, OKOLIŠČINE, v katerih do ravnanja pride, poprejšnje IZKAZOVANJE
obravnavanega posameznika, ENKRATNOST ali, na drugi strani, konstantnost istega
ravnanja, pa, denimo…
Nekoga,
ki nima zaposlitve (a je nenehno skušal do nje dospeti), ki nima nekega vira,
na temelju katerega bi najosnovnejše potrebe miril, ki NE deluje v smeri neposrednega
doseganja LASTNEGA nekega (neposrednega) ugodja, nekoga, ki je poskušal vse, da
bi v okviru dovoljenega dospel do zmožnosti skrbeti-za-lastne-potrebe… taistega
NE bom štel za neetičnega, ga sploh kaznoval NE bom, v kolikor se je podal
ukrasti štruco kruha, da lačnega otroka nahrani, in pri kraji ni povzročal nepotrebne
škode, ali kogarkoli neposredno ogrožal. Medtem ko nekemu drugemu, ki, na
primer, ima, a hoče še več, ki nima objektivne potrebe po tem, da bi se z
neprimernimi ravnanji okoriščal, a ukrade, (iz)goljufa, si na kakršenkoli
nemoralen način koristi izpelje, NE bom skozi-prste-gledal.
To je
zgolj eden izmed primerov, banalnih, kajti nemoralnost, občo, je moč zaznavati
na vseh področjih njihovega drug-OB-drugem »sobivanja«, in v malodane
neomejenem obsegu, kot nekaj povsem »normalnega«, vsakdanjega, pa…
NOBENA
vzgoja, ali zgolj »vzgoja«, nobena šola, ali »šola« iz nagonskega bitja NE
zmore narediti razumsko, potemtakem tudi etično ne! In kakor čreda potrebuje
ograde, in pastirje, da povprek škode ne dela, takisto, v drugačnih podobah,
potrebuje »ljudstvo«, vsako in vsa. Še najbolje pa…
… bi
bilo, v duhu doseganja (dejansko) človečnega, etičnega sveta – imeti nekaj
nagonskih v podobah hišnih-ljubljenčkov, a vso ostalo nagonskost, ki celo
(so)odloča o človekovem svetu, ga (so)oblikuje (s tem, ko ga spotika, ruši,
razjeda)… vsej tej nagonskosti pa bi bilo potrebno omogočiti to, da se nekje
drugje, v nekem svojem, svoji zasnovanosti ustreznem svetu izkazuje, in ne v
človekovem!
Da,
samo neetična bitja svinjajo. In, na žalost, vendar je tako – NI opravičil za
ta svinjanja, kajti nobeno opravičilo, nobeno pojasnilo NE zmore odpraviti
posledic teh svinjanj!
Ni komentarjev:
Objavite komentar