nedelja, 13. oktober 2024

Kaj pa, ko bi drugače pogledal?!

Videl sem nek posnetek, na katerem pes oponaša gospodarja, pa – ko le-ta hodi, tudi pes hodi po dveh, ko gospodar sede, leže, roki iztegne v zrak, sede, leže in prednji taci dvigne tudi pes… pa še neke druge podobe naučenosti so prikazane.
Posnetek je opremljen s pripisom »kako pameten pes«…
 
Hm, kaj pa, ko bi drugače pogledal, tako, dejstvom ustrezneje, in predvsem upoštevaje to, da pamet = ne-um, potemtakem da pametnost = ne-umnost…
 
Da, res je, pamet ima zmožnost učenja (kako pametni so, na primer, ptičji mladiči, ki se naučijo starše posnemat, madonca!!!), potemtakem ima zmožnost PONAVLJANJA naučenega (le-ta zmožnost se izkazuje na vsakem koraku in nenehno!), ne nazadnje – o tej zmožnosti absolutna večina raznih diplom, celo doktoratov priča, vendar…
 
KO bi bila ta pamet, denimo konkretna, s posnetka, pasja, zares kaj vredna – mar se ne bi takrat pes povprašal »bentiš, le čemu bedaka iz sebe delam, ko pa so mi štiri dane zato, da po štirih hodim, in ko je povsem običajno zame, in za mojo vrsto, da ležem, sedem, hodim, skočim takrat, kadar mi to naročajo bodisi moja volja, bodisi neke objektivne potrebe, in ne posnemanja-naučena-opica, ki bi z mojo zdresiranostjo rada svoje zmožnosti izkazala?!«
 
Da, to so »praktiki« - kar se naučijo, to znajo delati, znotraj poznanih jim okoliščin, kakopak, in v okviru specifičnosti nekega telesnega ustroja.
Vidiš, Tesla pa ni bil pameten, hudo ni bil pameten – ne samo, da se ni hotel (na)učiti posnemati, pač pa je celo silne posnemovalce na laž postavil, v bistvu o njihovi NEumnosti izpričal… pa ne samo Tesla, seveda.

Ni komentarjev:

Objavite komentar