nedelja, 13. oktober 2024

Nedeljskih nekaj besed, v razmislek zapisanih…

Nekoč je bil nek možakar navdušen, nad mojim, dokaj obsežnim, rokopisom, v katerem pojasnjujem »človeštvo« in človeka, in se, ob tem, lotevam marsičesa, od nekih prepričanj in običajev, prek vprašanj jezika in družbenih norm, pa do psihe, edino, kar ga je zmotilo, je bilo to, da sem človejake primerjal z živalmi, vendar…
 
Ko sem mu pojasnil, da je potrebno, pri vsakem ugotavljanju, primerjati tako z vsem ostalim, drugačnim (v nasprotnem ne dospeš do ugotovitve različnosti), kakor tudi znotraj enakega, potemtakem primerljivega (v nasprotnem ne dospeš do ugotovitve enakosti)… v kolikor želiš dospeti do možnosti razvrščanja, znotraj obstoječih delitev vsega obstoječega, delitev, v okviru katerih je sploh moč govoriti, denimo, o svetu tvarin, pa rastlin, živali, človeka, ali o posameznih rodovih, znotraj katerih so razvrščene vse podobe obstajanja, od kamnin oziroma mineralov, do vsega ostalega, ko sem mu to pojasnil, mu zadeva ni bila več moteča. In je zanimivo, ob tem, da ga niti slučajno niso zmotili »enačaji«, s katerimi sem o identičnih izkazovanjih pripovedoval, pri vseh nagonskih bitjih, torej tudi pri človejakih, čeprav – kako bi mu lahko bilo moteče nekaj, kar do podrobnosti pojasnim, pomeni, da tudi argumentiram, obenem pa izkažem s povsem praktičnimi primeri, ki so tudi njemu znani iz vsakdanjega življenja?!
 
Danes sem nekaj o »zastavah«, z vetrom nosečih, zapisoval, in tudi v tistem zapisu je moč najti določene značilnosti, ki niso prav nič kraseče, v bistvu jih v človekovem svetu, v svetu razuma, posledično tudi etičnosti, sploh biti ne bi smelo, a obstajajo, ker obstajajo tudi povsod drugod, kjer nagoni pogojujejo, usmerjajo, vodijo…
 
Nekaj povsem banalnih primerov tega, kako se vsebina, skozi čase, prav nič ne spreminja (zasnovanost je zadevščina trajne narave, nanjo ni moč vplivati, v smislu njenega spreminjanja), in se ne spreminja, taista vsebina, niti skozi na videz različne podobe okolja, ne, edino, kar se spreminja, so načini izkazovanja teh vsebin oziroma, z drugimi besedami – nekoč so davili, in s kočniki vratne žile predirali, potem je prišlo na vrsto kamenje, in palice, pa, kasneje, loki in puščice, kopja… da bi, doslej, dospeli tudi do atomske in vodikove bombe. In je, še vedno, najbolj prepričljiv »argument«, ki zmore najdlje neko stanje ohranjati, moč, sila, nasilje… v kakršnikoli svoji podobi, in niti slučajno ne samo v podobi vojaških spopadov.
 
Nagonska bitja so NE-suverena bitja! Sama po sebi, kot posamičnosti, niso zmožna odločati drugače, kot znotraj danih okoliščin. Da, res je, vsako govedo zmore samo odločati o tem, kateri šop trave mu bo pred drugim v vamp dospel, pa o tem, kdaj je čas, da se uleže, in prežvekuje, o marsičem sprotnem, tudi govedo ima pamet, in tudi ono sodi med »praktike« (kakor zmore del stroke NE-razumska dvonoga bitja poimenovati), vendar – dvomim, da ima to, vsako govedo, enake možnosti preživetja izven svoje črede, kot jih ima v čredi! In prav radi tega se tudi združuje v skupine, v črede, krdela, ne nazadnje – v države…
 
Nagonska bitja so bitja, ki morajo pripadati! Da ne bo nesporazuma, besede pripadnost v takšnem primeru NE kaže razumevati v podobi vdanosti, predanosti neki celoti, daleč od tega, pač pa zgolj v podobi NUJE po biti delček neke celote, in to izključno na temeljih lastnih interesov! Pomeni, če »prevedem«, da nekega dejanskega, človeškega sobivanja pri nagonskih bitjih ni, in ga ne more biti, pač pa je zgolj »sobivanje« v podobah drug-ob-drugem (nikakor drug za drugega, še manj drug skozi drugega… ne bom, tu, razlagal o obeh značilnostih dejanskega sobivanja, kajti kdor jih ni zmožen izkazovati, kdor niti potrebe po njiju ne občuti, ta tudi razumeti razlage ni zmožen).
 
Kadar pripadaš, takrat moraš vedeti h komu in k čemu pripadaš. Moraš imeti, denimo, neko področje, katero pred sicer sebi enakimi, a k drugim pripadajočimi, varuješ, in ga, v primeru potrebe, skušaš tudi razširiti, povečati. In – kadar pripadaš, takrat morajo obstajati tudi določene oznake, te tvoje pripadnosti, da boš sam vedel, kdo vse k istemu pripada, in da bodo drugi vedeli o tvoji pripadnosti, pa…
Neko volčje krdelo, denimo… drgnejo s tacami po tleh, drgnejo se ob drevesa, grme, da svoje vonjave pustijo, s scalino označujejo meje svojega teritorija, točno vedo, da njihova pravica sega od velikega-votlega-hrasta pa vse do vrha griča, na katerem mlado bukovje raste, medtem ko… če si že toliko »razvit«, da ti je, ob ostalih zmožnostih čutil, vonj oslabel, takrat, zanesljivo, ne boš vohal kje-se-je-nek-tvoj-poscal, pač pa boš namestil ustrezne table, zgradil mejne prehode… medtem ko boš, namesto o votlem-hrastu, o svetem Triglavu govoril, pa o Trdinovem vrhu, Piranskem zalivu…
Absurd, a – vsi se »zavedajo«, da je planet en sam, da je »usoda« vseh odvisna od ravnanja slehernika, ki na tem planetu obstaja… vsi se »zavedajo«, da imajo prav oni pravico do nemotenega gibanja prek tega planeta (za razliko od nekih drugih, denimo, katerim smemo bodečo žico v preprečitev svobode gibanja, ene TEMELJNIH človekovih pravic, opredeljenih z ustrezno deklaracijo OZN-a, nameščati)… vsi se »zavedajo«, da smejo pričakovati to, da bodo na »tujem« sprejeti natanko takšni, kakršni so (medtem ko od nekih »drugih« pričakujejo, da se bodo »nam« prilagajali)… skratka, vsi se vsega »zavedajo«, le tega ne (pa še kakšne »malenkosti«), da – je tudi v živalskem svetu lahko v neko čredo/krdelo sprejeta posamičnost, v kolikor čreda/krdelo v njej neke koristi vidi, in v kolikor se ta posamičnost z zadostno pohlevnostjo, prilagodljivostjo izkaže…
 
Dvomim sicer v to, da obči pretirano časa namenjajo nekim dokumentarnim prikazom živetja v Naravi, a, če ne drugače, potem »vedo« o določenih zadevah iz nekih filmov, ne vem, o Tarzanu, Vinetuju, Rambu morda, pa…
Obstajajo različne oblike izkazovanja pripadnosti plemenu, in znotraj nekega plemena v svoje obraze in v telesa vrezujejo popolnoma drugačne oznake, kot znotraj nekega drugega, drugače neke kosti zatikajo skozi ušesa, ustnice, lica, pa zmorejo tudi znotraj vse-svetovnega plemena biti-in-znotraj-opičjih-modnih-trendov enako delovati neki »pirsingi«, neke tetovaže, in frizure, oblačenje, pa razni r.i.p.-i, ok-eji, »šurde«… prometni-znaki-slike-in-balončki ob cestah, celo dlan, položena na srčno stran, ob »izkazovanju časti« nekemu kosu potiskanega blaga, ali v-srca-donečemu napevu… Opice se rade zrejo v zrcalih, in kadar jih s seboj ne nosijo, jih najdejo v – drugih opicah.
 
Opicam je njihov teritorij svet. Celo tako svet, da so se pripravljene iti bojevati tudi tisoče kilometrov stran, da bi, preventivno, kakopak, zoper neko grožnjo nastopile. Pa čeprav se ta grožnja izkazuje predvsem v tistem biti-drugačen-od-nas, si že izmislijo ustrezne razloge, in razlage, od potrebe po uničenju neobstoječega orožja-za-množično-pobijanje, pa vse do blerovskih blodenj o nekih božjih besedah, ki v spanju napotke dajejo. In na tak način deluje ves nagonski svet, in je, v bistvu, krepko bolj »normalen« med uradno prepoznanimi živalmi… a verjetno samo zaradi tega, ker one še nimajo računalnikov, in televizijskih sprejemnikov, da bi na drugi strani Sveta videle »neposredne« grožnje njihovemu obstajanju.
 
Človek živi drugače, krepko drugače! Njemu so vodilo določene ideje, ideali, določene (in dejanske, NE materialne) vrednote, pa ne spoštuje, in časti, na podlagi neke svoje (neobstoječe) fizične pripadnosti, pač pa na temelju tega, koliko nekdo, če sploh, taiste ideale in vrednote pozna, upošteva, teži k njihovemu udejanjanju. In prav od človeka so prišle vse odprave nekih suženjstev (z izjemo novodobnega, »prefriganega« v svojih podobah, s tem večini v bistvu celo neprepoznavnega), nekih rasnih razlikovanj, spolnih, »kulturnih«, socialnih…
 
S tem v zvezi zapišem samo še sledeče: zaman je iti v volčje krdelo, in skušati, v njem, spremeniti načine izkazovanj! Ne bo šlo, vsaj ne v primeru, da temu krdelu dopustiš biti to, kar je, kar mora biti, da bo skladno s svojo naravno zasnovanostjo, volčje krdelo bo vedno volčje krdelo, in tiste minimalne razlike, do katerih utegne priti zavoljo spremenjenih okoliščin bivanja, ne bodo, v ničemer, in niti za malo, v podobah nekih sprememb delovale na samo vsebino… in je zaman takšne vsebinske spremembe pričakovati tudi pri človejakih, ne, edino, kar smeš pričakovati, in se kot takšno tudi izkazuje, je to, da bodo, še vedno, in v nedogled, ostali svoji zasnovanosti primerni, le da bodo namesto gorjač segali po puškah. Kakopak, tudi to, da se bodo, namesto pešačenja, vozili z avtomobili, da bodo, namesto z rokami, jedli s pomočjo pribora, celo to, da bodo, namesto s kostmi, s svojimi »votlinami«, »konjički«, opravami, celo s kipci, slikami in s »knjižnicami« o svoji pomembnosti govorili.

Ni komentarjev:

Objavite komentar