sreda, 23. oktober 2024

Šola, ali predvsem »šola«?!

Nekritično povzemanje »znanj« in njihovo prenašanje je temeljna značilnost šolstva, značilnost, ki priča vsaj o sledečem…
 
Prvič, da šola ni nikakršno izobraževanje, pač pa samo bla-bla obrt, katero izvajajo običajni obrtniki, in se je podobni tudi učijo.
 
Drugič, da je izjemno malo pedagogov, tistih, ki zmorejo dvomiti, zavzemati kritičen odnos do učne snovi in le-to zmorejo tudi razlagati.
 
Tretjič – da je šolstvo v rokah nagonske pameti, katere največja zmožnost je iz-roda-v-rod-ponavljati. Odsotnost dvoma namreč priča o odsotnosti razuma!
 
Šola je v vsakem času prepričana v to, da je s svojimi »znanji« prijela-boga-za-brado, in ji niti do pomisleka o tem ne pomaga preprosto dejstvo, ki govori o tem, da je že nešteto šolskih »znanj« popadalo kot domine, ker so se kot neresnice izkazala. Še več, namesto, da bi bila šola spodbuda napredka, celo njegova osnova, se rada izkaže kot prepreka, o čemer govorijo mnogi primeri nekih »posebnih«, »od ostalih drugačnih«, pač, nekih razumsko osnovanih učečih se, ki zmorejo, zlahka, v okviru izobraževanja, doživljati težave, kajti – »učitelj je pameten«, »učitelj ve«, »učitelj resnico uči«… a kaj, ko ta »resnica« razumu ni logično dopustna, in kaj, ko pa tam, kjer logičnosti ni, tudi resnica ne more obstajati…
 
P.S.
V šolskem sistemu nisem prav nič manjših bebcev spoznaval, kot na kateremkoli drugem področju.

Ni komentarjev:

Objavite komentar