Previdnost
je mati preudarnosti, preudarnost pa je eno izmed zrn, iz katerih se zmore, v
kolikor vsa lepo vzklijejo, in do svojih cvetov dospejo, poroditi umnost, da ne
zapišem – modrost.
Preudarnost
je zadržanost, nasprotje zaletavosti. Preudarnost je dvom, nasprotje
prepričanosti. Preudarnost je potreba po ugotavljanju, nasprotje »vsevednosti«…
Zadržanost,
dvom in ugotavljanje – tri značilnosti, ki druga drugo porajajo, druga drugo
pogojujejo, druga drugo silijo v izkazovanje.
Kadar
dospem do dvoma (do katerega bi, praviloma, moral povsem zlahka dospeti,
predvsem takrat, kadar se prvič z nečim srečujem), takrat mi ta dvom
pripoveduje o tem, da nečesa, morda, ne poznam, potemtakem tudi ne morem
vedeti, kako se bo ta nekaj odzval, v srečanju z menoj, in kako se bom,
posledično, zaradi tega srečanja odzval tudi sam. Kadar dospem do dvoma, takrat
mi le-ta pripoveduje o tem, da se moram (na)učiti, o tistem, s čemer se
srečujem, potemtakem moram počasi, previdno kreniti na pot…
Na
vsakem koraku obstajajo težave. Nekatere so ponavljajoče se, standardne,
običajne, pa nas lahko o njih, o njihovi samoumevnosti, o načinih njihovega
izkazovanja, in (raz)reševanja, naučijo. Ni jih potrebno do obisti razumeti, ni
potrebno dospeti nekih globljih ozadij, do nekih vzrokov, za to, da se naučiš
vedeti o tem, da boš, na primer, kaznovan, v kolikor boš določene prepovedi
kršil, ali ne boš izpolnjeval nekih obveznosti, katere si samemu sebi na vrat
nakopal, s tem, ko si samostojno krenil v živetje. Veliko, če ne kar večina, pa
je tistih težav, pri katerih neko učenje prav nič ne pomaga, v kolikor ni njih
razumevanja, potemtakem – v kolikor ni umnosti, še prej preudarnosti, in
ostalih cvetov, ki so iz semen pognali, in še prej, na samem izhodišču – v
kolikor ni previdnosti.
Občost
je – butasta! O tem ne ugotavljam edini, in še zdaleč ne prvi. In pod občost
šteje vse povprečje, in tudi podpovprečje, potemtakem – 98 % celotne populacije
dvonogih-v-oblačila-odevajočih-se! Osemindevetdeset odstotkov, potemtakem –
skorajda vsi…
Redke
sem doslej spoznal, ki so se izkazovali z določenimi zadržki, pomisleki, dvomi…
v lastne zmožnosti. Izjemno redke! Vsi ostali vedo-da-vedo… in bi lahko bili,
posledično, od nekih selektorjev nekih športnih ekip, prek zdravnikov,
učiteljev, odvetnikov, raznih vodij in direktorjev, do odločevalcev, potemtakem
politikov. Kajti – »tistega, kar pa še ne vem, tisto se lahko naučim«… obenem
pa – zadošča jim, da na hodniku srečajo nekega direktorja, na primer, in že »vedo«
tisti svoj »kaj pa je to kej tazga«.
Ja,
lahko bi bili, in tudi so, prisotni na vseh družbenih področjih. In »znajo«,
kako ne bi, le – tega NE vedo, kaj to znanje zares je!
Javno
šolstvo (slava mu, toliko grešnega je že spočelo, da je čudno, to, da sploh še
obstaja!) je prilagojeno, s svojimi učnimi programi, s svojim »razumevanjem«
znanja, s svojo »zahtevnostjo« - povprečju, mentalni revščini! In v okviru tega
javnega šolstva, in družbe, Sveta nasploh, pojmujejo znanje kot
zmožnost-PONAVLJANJA-(na)učenega… in v okviru tega javnega šolstva zmore uspešno
dospeti do spričevala VSAKDO-ki-se-izkaže-z-zmožnostjo-PONAVLJANJA (tistega,
pač, kar sliši od »učitelja«, ali kar prebere v knjigi), pri čemer sploh NI
pomembno to, če – »naučeno« tudi RAZUME, če sploh ve, o čem »zna«!
Da,
tako kot v preostalem nagonskem svetu, tako je tudi med človejaki znanje
zmožnost ponavljanja, zmožnost prenašanja enega-in-istega iz generacije v
generacijo, pa nove generacije NIČESAR več NE vedo o vsebinskih vprašanjih (ki
so krepko pomembnejša od nekih vodo-instalaterskih opravil, katerih se zmore
VSAKDO naučiti), le z več podatki razpolagajo, o več podatkih »znajo«. In, bog
ne daj, da se, ob tem njihovem »znanju« okoliščine, družbene, spremenijo, kajti
– v hipu se bo izkazalo kot ne samo popolno NEznanje, pač pa predvsem kot
POPOLNO NERAZUMEVANJE vsebin, predmetov, s katerimi se celo poklicno ukvarjajo!
Tudi
papagaj se NAUČI, vsega tistega, kar vedo njegovi predniki, starša, učitelji.
Lahko se celo nauči »na pamet« ponoviti vse črke, zapisane v enciklopediji,
vendar je s tem konec njegovega »znanja«, in ene same besede, katero bo, v tem
svojem »znanju«, izrekel, NE bo razumel, kako bi šele razumel tisto, o čemer ta
beseda govori?!
Enako,
povsem enako je z njimi, z občimi! Z vso odgovornostjo trdim, da NE razumejo
besed, katere uporabljajo, vsakodnevno, v TOZADEVNO, svojem jeziku! NE poznajo,
pa radi tega tudi NE vedo o čem neke besede, neki pojmi govorijo! NE vedo, kako
se izkazujejo, potemtakem tudi opredeljujejo, pojasnjujejo, neke (tudi
značajske) značilnosti, neka čustvena stanja, in miselna, kako bi šele vedeli o
zadevah, kakršna so – družbeni odnosi, neko (dejansko, človeško, in NE
nagonsko, živalsko) sobivanje?!
Nevednost
neredko enačijo z neumnostjo, pa čeprav gre za dve silovito različni
kategoriji, ki v RAZUMSKEM svetu niti slučajno nista medsebojno pogojeni, kajti
– razumskemu bitju NI težko reči tistega »ne vem« (absurdno bi bilo pričakovati
nekakšno vsevednost posameznika, v Svetu neštetih dejstev, posledično tudi
informacij, podatkov)… dočim je med njimi, nagonskimi, NE-umnimi njihov »vem« -
povsem običajna zadeva!
Ja,
zahvaljujoč obči bebavosti in njenemu »poznavanju« stvari… posledično
zahvaljujoč javnemu šolstvu, in družbenim pojmovanjem (kako ne bi bilo, takšnih
družbenih pojmovanj, ko pa družbo v 98 % sestavljajo bebci?!)… danes mrgoli »znalcev«,
v bistvu povsem običajnih OBRTNIKOV, fizičnih delavcev, povsod, in se kažejo v
podobah uradnikov, vodij, direktorjev, »zdravnikov«, »učiteljev«, »pravnikov«,
ma, »strokovnjakov« nasploh, in predvsem »politikov«, da, ob tem, ne pozabim
tudi na »znanstvenike« in »umetnike«! In je, v okviru takšnega stanja,
DEJANSKEGA, eden največjih absurdov, sila tragičnih, (tudi) v tem, da – moraš za
nekega športnega selektorja izkazati krepko več sposobnosti, kot za delovno
mesto nekega uradnika, »zdravnika«, »učitelja«…
Biti
prepričan v lastne sposobnosti. S tem, načeloma, NI prav nič narobe, takrat,
kakopak, kadar je govora o SAMOZAVESTI, ki potrebuje VELIKO časa, VELIKO
uspešno opravljenih PREIZKUŠENJ, VELIKO spoznane prakse… takrat, pač, kadar si
prepričan v svoje DEJANSKO OBSTOJEČE SPOSOBNOSTI, medtem ko takrat, kadar nekih
sposobnosti sploh še NISI imel priložnosti izkazovati, da bi jih, na osnovi
izkazovanj, uspel ugotoviti… takrat, kadar se brez slehernega pomisleka, kaj
šele dvoma, smatraš za sposobnega za karkoli, ali celo za vse… takrat, kadar
tvoja prepričanost-vase temelji na NEOBSTOJEČIH sposobnostih… takrat pa je s
tem VSE NAROBE, kajti takrat se NE izkazuješ s samozavestjo, pač pa z
DOMIŠLJAVOSTJO, ki je eno od izkazovanj – NEUMNOSTI! In praksa, življenje samo,
najlepše govori o njenem obsegu!
In,
mimogrede: NEznanje je moč odpraviti (z učenjem in – obvezno – s preverjanjem
verodostojnosti, resnici ustreznosti naučenega), dočim je »znanje«, NE-umnost
kategorija, zoper katere ni uspešnega delovanja, kajti – z bebci, in z ostalimi
rogatimi, se ne kaže »bosti«, imajo preveč trde glave, obenem pa ne obstaja
mehčalec, ki bi jih, vsaj malo, omehčal…
In Svet
lepo, ter vse hitreje, drvi, »poznavalsko«, kakopak, in »strokovno« - lastnemu
koncu naproti. Že uspešnejše civilizacije so propadle, čemu ne bi tudi »civilizacija«
tako »pametne«, sebične, goltave nagonskosti?!
Ni komentarjev:
Objavite komentar