Težave
z boleznijo so v tem, da je le-ta vedno prisotna, tudi takrat, kadar je »speča«,
»umirjena«, takrat torej, kadar se povsem vklopi v neko dogajanje, v neke
okoliščine, in svoje prisotnosti, takrat, ne izdaja, vsaj ne prek razglasne
postaje. Kakopak, v kolikor zmoreš ugotavljati skorajda zanemarljive odtenke,
takrat lahko ugotoviš tudi to, na primer, da si pogovor zastavil z povsem drugo
»podobo«, kot je tista, ki se pojavi tekom pogovora. In je težava v tem, da –
bolezni nikoli ne kaže zaupati!
Tudi
takrat, ko je bitje, po svoji naravni zasnovanosti, pravi biser, tudi takrat
moraš vse, česar ne vidiš, sprejemati z zadržkom! In je lahko to bitje
dobesedno plemenito, dobro, srčno, uvidevno, iskreno, moralno… a je bolezen
njegovo popolno nasprotje. In je to nedvomno ugotoviti takrat, kadar se bolezen
prebudi, prevzame pobudo…
Seveda
so tudi v okviru bolezni različne podobe, od zmerne, do skrajnih, in tudi, če
te mika, da bi zmerni vse verjel, ji ne smeš, ker – ta zmernost zlahka, in ne
da bi se tega sploh zavedala, prehaja iz ene skrajnosti v drugo…
Za
tovrstne bolezni je značilno to, da je prizadeto predvsem čutenje, in zlasti, v
okviru istega, sočustvovanje. Pomeni, da tudi takrat, ko prizadene, obolelo
bitje ostane povsem neprizadeto, mu, preprosto, ni mar. Da, skrajne podobe,
tiste najbolj negativne, si nihče ne želi spoznati, ker je povsem prazna
(čustvujoče), hladna, pravzaprav ledena, brez slehernih zadržkov, in povsem
nagonsko delujoča – gre proti tistemu, do česar želi dospeti, pri čemer se ne
ozira dobesedno na nič, in še najmanj na moralnost…
Tam,
kjer se neka oseba ni zmožna zavedati same sebe, kot celote, tam je nekaj
narobe. In narobe je tudi pri občestvu, ki se sklicuje, denimo, na svojo
načelnost, obenem pa se z nenačelnostjo izkazuje, in ima, ob tem, dvojna merila
– ena zase, druga za vse ostale. Tam pa, kjer je prisotna tudi bolezen, tam pa
je ta narobe še za odtenek večji, pri čemer se tudi obolela oseba zna
izkazovati »moralno«, je »pridna«, tako, kot so »moralni« in »pridni« obči,
katerih tudi prilika ne bo naredila za tatove, če bo, ob tej priliki, stal nek
policaj, ali bo neka, katerakoli, »palica« pretila, da bo nepridnost kaznovala.
Ja, strah (pred posledicami) zna krepko bolje delovati na »pridnost«, kot to
zmore, pri nagonskih nasploh, in tudi pri obolelih, početi neka, na primer,
vzgoja.
Tam
torej, kjer ni zavedanja samega sebe, tam tudi neka vest ne more pretirano
delovati, potemtakem ni nikakršnih zadržkov za to, da ne bi deloval na sebi
lažji, četudi družbeno nesprejemljiv način, samo da dospeš do želenega. In med
te lažje načine sodi tudi laž. Najpogostejša dobrina na tem, sicer tako
iskrenem in poštenem, svetu…
Ni komentarjev:
Objavite komentar