Tvegam.
Pravzaprav to počnem vse svoje življenje. Pravzaprav, če sem še bolj natančen,
je vse moje življenje, malodane od prvih trenutkov dalje, eno samo tveganje. V
okviru konkretnih okoliščin…
Enak(ost).
Beseda, ki NE govori o dejanskih stanjih! NI dveh enakih stvari, NE obstajata,
dve enaki stvari! Tudi, ko bi uporabil najzmogljivejše pripomočke, ne bi mogel
narediti dveh enakih stvari. Da, zmoreš pa narediti stvari, ki sta si, med
seboj, malodane v celoti podobni. Potemtakem – besedo enak uporabljam v
pogojnem smislu…
Imaš
lončka. Dva. Plastična, Neprosojna. V prvega nasuješ poper. V drugega naliješ
vodo.
Ko
gledaš, ta lončka, s strani, ugotavljaš, da sta enaka.
Ko
pogledaš v njuno notranjost, takrat ugotoviš:
V prvem
je poper. Poper JE SUH. SUHOST je drugačna od MOKROSTI. Ne samo drugačna, to, kar
je suho, je POPOLNO NASPROTJE tistega, kaj je mokro!
V
drugem lončku je voda. Voda je MOKRA, in MOKROST je drugačna od SUHOSTI (če
velja v obratni smeri, velja tudi v tej). Mokrost je popolno nasprotje suhosti.
To,
nasprotje, bi lahko zapisal tudi takole: poper
je NEmokro, in voda je NEsuho.
Naredim
korak dlje. Ne ugotavljam več ne samo lončkov, ne samo vsebine, pač pa
ugotavljam – OBOJE SKUPAJ, potemtakem ugotavljam
CELOTI. In kaj lahko ugotovim? Tole:
Ne
glede na to, da sta si posamičnosti navzven enaki, se po vsebini tako
razlikujeta, da sta si KOT CELOTI POPOLNOMA NASPROTNI, DRUGAČNI! Prvo opredeljuje suhost (NEmokrost),
drugo mokrost (NEsuhost).
Pomniš
tisto ni-vse-zlato-kar-se-sveti? To, in zgolj to je princip, po katerem tudi
tukaj ugotavljamo, pa – če je nek kos stekla (ki se tudi lahko sveti) popolno
nasprotje kosu zlata, potem…
Domnevajmo,
da sta telesi, človeški, takšna lončka. Zanemari malenkosti, v izgledu, pa
recimo, da sta ENAKA lončka.
V prvem
lončku je NAGONSKO ( = NErazumsko) bitje, v drugem pa razumsko. NEum(nost) in
um(nost).
Lončka
podobna, vsebini popolnoma nasprotujoči si, pa…
Kolikor pomnim učeno, s področja biologije, je temeljna delitev sveta na neživo naravo
(svet tvari, materije) in živo naravo.
Neživa
narava nima dodatnih delitev, na neke podsvetove, dočim je živa narava
razdeljena na…
Prva
delitev: svet rastlin, svet živali, svet človeka.
Druga
delitev: nagonski ( NErazumski) svet ( = svet rastlin in svet živali) in
razumski svet ( = svet človeka).
V prvem
lončku NI neživa narava. Nasprotno – še kako živa je, sicer ne bi mogla početi
bedarij, katere počenja, in ne bi mogla razkrajati sveta.
V prvem
lončku ni rastlina. Rastlina nima možganov, rastlina ne razpolaga s tisto
najosnovnejšo obliko (podobo), mišljenjsko, kateri stroka pravi praktično,
konkretno, neposredno vzročno-posledično mišljenje alias, po domače, pamet.
Vsebina prvega lončka premore, to, pamet.
Teoretično
ostaneta samo dve možnosti. Tista »na pogled«… ki zanemari preprosto dejstvo,
da je v prvem lončku NAGONSKO, NErazumsko bitje, in tista, ki zmore seči do
vsebine, pa opredeljevati na temelju izkazovanj, in predvsem mišljenjskih
zmožnosti (kot posledico naravne zasnovanosti, in kot okvir, znotraj katerega
neko bitje MORA ravnati, katerega NE more preseči).
Pri
tej, drugi možnosti ocenjevanje prvega lončka kot celote nastane ena
sama, »malenkostna« težava, kajti – lociranost razumskega (NEnagonskega) bitja
smo že prej opredelili, se nahaja – v DRUGEM lončku.
P.S.
Ko kupuješ jogurt, ga kupuješ po lončku, ali po tistem, kar piše, da je v njem? Ker, zanimivo - v enakih lončkih sta lahko tudi kefir, kislo mleko...
Ni komentarjev:
Objavite komentar