četrtek, 17. marec 2022

»Nisem nor, da bi se sam s seboj pogovarjal«

Res je, tisti »nori« se pogovarjajo sami-s-seboj. Pravzaprav, če sem nekoliko bolj natančen, zapišem, da se radi pogovarjajo s svojimi blodnjami. In če sem povsem natančen, povem: pri teh, »norih«, se neke (njihove) blodnje pogovarjajo z drugimi (njihovimi) blodnjami!
Ti »nori« sploh – NE obstajajo, v podobi nekih subjektov! Vem, vem, vidiš jih, pa, potem – kako ne obstajajo? Preprosto: obstajajo neke lupine (neka telesa), in vse, kar obstaja, v teh lupinah, je zgolj nek – kup zmešnjav, nič več! Ti, »nori«, se ničesar ne zavedajo, ne sebe, ne ostalega! V bistvu so neke vrste kamenja – tudi kamen je, obstaja, a obstaja zgolj v podobi objekta, predmeta. O sebi ničesar ne ve, s seboj ni zmožen na noben način ravnati…
 
»Od genija do norca je samo en korak.«
Pa te, obče, trditve, njih prepričanja. Tako daleč so od dejanskih stanj…
Ne, ni res, pač pa je res to, da je – od stanja biti-NEumen do stanja biti-nor samo en korak! V bistvu je stanje biti-nor nekakšna »nadgradnja« stanja biti-NEumen! Pojasnim…
NEumnost (NErazumskost) si samo malček »po svoje« razlaga svet, in so spoznanja, o tem svetu, do katerih dospeva – daleč od dejanskih stanj, daleč od resnice (so zgolj neke zablode, blodnje). »Norost« pa si samo nek večji malček »po svoje« razlaga, potemtakem so tudi njene »razlage« - daleč od resnice (zgolj blodnje)!
NEumnost se zmore zavedati le svojega delčka, neke svoje podobe, v kateri se, znotraj konkretnih okoliščin, tisti hip nahaja, NE zaveda pa se vseh ostalih svojih drugih, drugačnih podob, s katerimi se izkazuje v nekih drugih, drugačnih okoliščinah. Potemtakem se NEumnost zaveda samo delčka sebe, in se NE zaveda sebe kot celote. In tudi »norost« se NE zaveda sebe (kot celote)!
Matematika, skupni imenovalci… zanimiva zadeva.
 
Ko zastavim z nekim delom, katerimkoli…
Najprej razmislim (razmišljam) o tistem, kar bom počel (da, z mislijo zastavim delo, ne s samim fizičnim pristopom), in – manjkrat, kot sem nekaj počel, več časa bom namenil razmišljanju o nameravanem početju.
Pri tem razmišljanju bom upošteval različne možnosti, za samo izvedbo, kakor tudi za uporabo, (od)delanega. Primerjal bom te možnosti, med seboj, izmenjaval bom različne misli, mnenja, potemtakem…
Kaj pa je pogovor drugega, kot – izmenjevanje misli, mnenj?! Potemtakem se takrat, ko razmišljam o nečem, pogovarjam, s svojimi mislimi, s samim seboj! Pogovarjam se z različnih zornih kotov, svojih, upoštevam različne prigovore, ugovore, pritrditve – svoje, skušam čim bolj vsestransko obdelati neko zadevo, za to, da bom imel kasneje, z njeno izdelavo, in uporabo, čim manj nejasnosti, preglavic, težav, da bom učinkovitejši!
 
S samim seboj se pogovarjam tudi takrat, ko »vidim« nek predmet, še preden si bom, morda, njegovo podobo narisal, v smislu nekega načrta, po katerem bom izdeloval, taisto stvar. In že v mislih, v tem pogovoru s podobo predmeta, ugotavljam, če mi ustreza njena oblika, njene dimenzije, celo njena barva. In ugotavljam, s pomočjo slike (»videnja«) tudi to, kako se bo, ta predmet, izkazoval v prostoru, kateremu je namenjen.
Ko ti nekaj pojasnjujem, ti lahko bolje pojasnim, takrat, ko ti, poleg besed, pokažem tudi neko sliko, pa da tudi vidiš, tisto, o čemer ti govorim? Če je odgovor pritrdilen, potem – da, tudi s slikami se je moč pogovarjati, ne nazadnje – mornarji z zastavicami komunicirajo med seboj, kadar sta, denimo, dve ladji preveč oddaljeni, da bi se »splačalo« dreti…
 
Ko je Betoven oglušel, ni izgubil moči skladanja, nasprotno, še kako je skladal! In še kako je »slišal«, taisto glasbo, katero je zapisoval v podobi notnih zapisov! V bistvu se je pogovarjal z glasbili, glasbila so mu sporočala neke svoje zvoke, in na osnovi teh zvokov je pisal note (je zgolj te zvoke »prevajal« v notni zapis).
Ko bi bil že od rojstva gluh, tega ne bi mogel početi, ker – če nikdar ne slišiš zvokov nekega glasbila, potem ne moreš vedeti, kako se to glasbilo »oglaša«.
Pomeni, da se je tudi Betoven pogovarjal s samim seboj, ker vse tisto, kar je zapisoval, se je porajalo – v njem!
Da, za to je potreboval neko zmožnost, tisto, o kateri sem že pisal – zmožnost abstraktnega mišljenja ( = zmožnost predstavljati si), potemtakem, da, bil je razumsko bitje!
 
Obstajajo neki, katere vidiš, nekje, na pločniku, kako se pogovarjajo, celo na glas, s samimi seboj. Tako so zatopljeni, v ta svoj pogovor, da se sploh ne zavedajo tega, da ga tudi zvokovno izkazujejo. In to počno »samo« zaradi tega, ker – če ti z besedami sporočam, pa če ti še slike zraven kažem, potem je moje pojasnjevanje lahko samo učinkovitejše, (po)polnejše, potemtakem je učinkovitejše tudi takrat, kadar misli podkrepim z nekakšnimi drugačnimi »slikami«, z zvokom, z glasom…
 
Za mene »vedo«, da imam malo »sogovornikov«. Res je. In ne vedo, da imam še krepko manj sogovornikov, tistih nekih, s katerimi se lahko, vsaj približno, enakovredno pogovarjam, tistih nekih, za katere domnevam, da, vsaj načeloma, zmorejo razumeti vsebine, o katerih jim sporočam…
Potemtakem »vedo« tudi to, da se malo pogovarjam, čeprav – je resnica popolnoma drugačna: pogovarjam se bistveno več, ko se oni! V bistvu se nenehno pogovarjam, ker – tudi ko zapisujem besede, razmišljam o njih, razmišljam o tem, o čem želim sporočati, pa na kak način bom sporočal, potemtakem – s samim seboj izmenjujem misli, mnenja o številnih možnih rešitvah, se pogovarjam.
 
Hkrati se, četudi se tega ne zavedaš, pogovarjam s teboj. Posredujem ti svoja razmišljanja, svoja mnenja, potemtakem – ti govorim.
Pri tem neke velike izbire nimam, ker – govorim tistim, ki se odločijo brati moje zapise, ob čemer…
Sem že slišal, večkrat, tisti redno-berem-a-ničesar-ne-razumem, in se zelo dobro zavedam, tistega, kar sem prej zapisal, tistega, da jih imam malo na razpolago, s katerimi se lahko, vsaj domnevno, zares pogovarjam, ampak, z druge strani, se zavedam tudi sledečega: če ne bom izkazal svojega razmišljanja, potem o njem nihče ne bo mogel vedeti. Če ga izkažem, potem pa…
 
Se lahko zgodi, da so, med temi, ki berejo, a ne preberejo, tudi takšni, ki ne bodo vedeli samo tega, katere besede sem uporabil, pač pa tudi to, o čem te besede govorijo!
 
Ne, nisi nor, da bi se pogovarjal s samim seboj, si »zgolj« - NEumen, pa se niti preprostih dejstev ne zavedaš. In se jih, če sem povsem pošten, sploh nisi zmožen zavedati!

Ni komentarjev:

Objavite komentar