Uvodoma:
geniji, kot neka (znanstveno opredeljena) vrsta NE obstajajo! Obstajajo le
razumna bitja, Ljudje, in med njimi tudi takšni, ki na nekih svojih področjih
dospevajo do nekih vrhov. In tem obči žargon pravi geniji…
Dobro,
bom tudi sam uporabil, pogojno, ta izraz, še zlasti radi tega, ker sem, z njim,
že sam naslov zastavil…
Imel
sem profesorja, na faksu, ki je bil znanstvenik (raziskovalec). Njegova
predavanja so bila, za razliko od nekih običajnih, užitek, ker – ne samo, da je
navajal neke podatke (nam stregel z določenimi spo/znanji), pač pa mu je bilo
samoumevno to, da bo predavano tudi – razložil! Da se bo podal v razlage,
pojasnjevanja, in se je podajal kolikor se je le dalo v širino (ja, podobno je »dolgovezno
nakladal«, kot to počnem tudi sam… pa še to, pri večini, povsem brez uspeha!).
Od
študentov ni pričakoval, še manj zahteval ponavljanja teh podatkov (TOZADEVNEGA
znanja), pač pa je pričakoval – zmožnost pojasniti, zmožnost
izraziti-lastno-mnenje, zmožnost – pogovarjati se, z različnih zornih kotov, o
predavanem, potemtakem – DEJANSKO znanje! Mimogrede: večina
učiteljev/profesorjev tega NE počne, ker tudi NI zmožna početi, ker – zmore le
papagajiti, po sistemu iz-roda-v-rod-znanje-(tudi NAPAČNO)-išče-pot…
Tudi
sicer je bil pogovor z njim užitek. Dobro, ni se dalo, z njim, pogovarjati o
banalnih zadevah, vreme, moda, šport… o nekih vsebinskih pa še kako!
Študentje
so se šalili na njegov račun, ker – ja, bil je »čuden«, raztresen, pa je tudi
po trikrat, petkrat… hodil, iz pritličja, v drugo nadstropje, da bi preveril,
če je zaklenil vrata svojega kabineta. Potemtakem je bil malo-čez-les, da si
niti tako preproste stvari, kot je zakleniti-vrata, ni zapomnil?
Ni bil
ne malo, ne veliko, čez les, kajti – ko bi bil, vsaj neumen, ali celo nor,
potem nikakor ne bi bil zmožen pojasnjevanja odpredavane snovi, ne bi bil
zmožen kakovostnega, tvornega pogovora, niti ne bi pričakoval, od svojih
študentov, da se trudijo z nekimi razlagami, ker – če sem neumen, še bolj, če
sem nor, potem mi razlage ne pomenijo ničesar drugega, kot – »dolgovezno
nakladanje«, potemtakem neko povsem NEPOTREBNO izkazovanje, katerega bi se,
zlahka, dalo nadomestiti s trditvami, s ponavljanjem trditev (kakor to zadošča
pri večini »prosvetnega« kadra)!
Tudi
raztresen ni bil, vsaj ne v smislu, da ne bi bil zmožen osredotočiti se (zbrati
se, skoncentrirati se) na neko, katerokoli, vsebino, ker – principi so
principi, pa če je moja dejanska značilnost raztresenost, potem bom raztresen
na vseh področjih, tudi pri predavanjih, potem moja predavanja ne bodo mogla
biti neke smiselne, zaokrožene celote! Potemtakem…
Ja, ta
profesor, njegovi možgani, so bili (za razliko od občih) aktivni, delujoči 24
ur na dan, nenehno v pogonu, nenehno v obravnavanju določenih vprašanj, njemu,
temu profesorju, pomembnih, vprašanj s področja, s katerim se je ukvarjal, in…
Zaklepanje
vrat je v njegovem svetu absurdno stanje, ker v njegovem svetu
nihče nima potrebe po tem, da bi se nemoralno, denimo s krajo izkazoval, dočim
v tem svetu, ki po občih izkazovanjih NI njegov, v tem svetu pa je kraja –
samoumevnost! Tista prilika-dela-tatu, pa…
Saj ni,
da bi imel, v tem kabinetu neke televizijske sprejemnike, nek denar, nekaj, kar
bi bilo, v materialnem smislu, vredno kraje, so pa bile dragocene zadeve, vsaj
za profesorja, v njem! Bila so, na primer, izpitna vprašanja, pa razni testi,
pa zabeležke z določenih izpitov, pa pripombe, katere je oblikoval, na račun
tega, ali onega študenta, skratka, v tistem prostoru so bile zadeve, katerih
kraja bi lahko, in to zlahka, pripeljala do tega, da bi – nekdo na nepošten
način, recimo, dospel do ocene, katere si ne zasluži, s svojim ne/znanjem! In,
ja, profesorju ni bilo vseeno, glede tega, ali bo neka ocena temeljila na
nemoralnosti, ali ne…
Pomeni,
da se je moral profesor, izključno zaradi običajne lopovščine, prisiliti k neki
(zanj in v osnovi nepotrebni) zbranosti, da je moral prekiniti tok svojih
misli, da je moral taki banalni zadevi, kakršna je, v svetu morale,
zaklenjenost vrat, dati prednost pred svojim delovanjem, na področju, na
katerem je raziskoval. Ja, in samo radi tega…
So »vedeli«,
ti, ki sploh NISO zmožni ugotavljati sposobnosti (tudi mišljenjskih), ne
svojih, ne tujih, to, da – je od genija do norca en sam korak.
Za hec:
in še prav imajo, ti, obči, kajti – profesor je hodil tudi po pločniku, pa v
trgovino, pomeni, da je dejansko lahko srečal, na vsakem koraku, kakšnega
bizgeca!
Ni komentarjev:
Objavite komentar