torek, 15. marec 2022

(O)lastniniti (si) nekoga, in vzdevki

Besede imajo svoj pomen. Besede govorijo/sporočajo krepko več, kot se sploh zavedamo! Zato jih tudi skušam braniti, pred rušilnim delovanjem bebcev, ker…
Če jim uspe, tem bebcem, razkrojiti jezik, ga popeljati nazaj, v neko poprejšnje stanje, v stanje NESPOROČILNOSTI, potem bo marsikaj drugače, celo nemogoče! Denimo – nemogoče bo nekoga ozdraviti, ko bo trpel za neko psihično boleznijo, ker – če ne bom vedel niti tega, kaj mi govoriš, kako, za vraga, bom sploh odkril neko, tvojo, okvaro, in, še bolj kako-za-vraga jo bom ozdravil?! Ne bom mogel, pa boš, ti, s časom, postal še bolj neumen od neumnega = NOR! Postal boš, kot so postajali nekoč, neka »sveta, nedotakljiva« persona. Nedotakljiva radi tega, ker se te bo že »bog dotaknil«…
 
Zavedam se tega, da je mnogim ( = absolutni večini) čudno to, kar govorim/zapisujem. Ne le čudno, celo tako NErazumljivo, da jim je daleč-stran-od-resnice, celo butasto!
Kakopak, ti in takšni ničesar NE vedo o zelo preprostem dejstvu: v odvisnosti od tega, kako se izkazujemo do nekih drugih, govorimo tudi o tem, kako te druge obravnavamo. In jih lahko obravnavamo kot neko suverenost, samostojnost (tega obči NE zmorejo!!!), kot SUBJEKTe, kot neke, ki imajo SVOJO voljo, ki se želijo (potrebujejo) ravnati, po tej, svoji, volji, in so izključno SAMi-SVOJA-LAST… ali pa jih pojmujemo kot neke objekte, PREDMETe, kot NEKAJ, kar NEKOMU DRUGEMU PRIPADA, kar je v nekoga drugega lasti!
In se NE zavedajo, ti, obči, da imajo besede svoje pomene, da imajo, besede, veliko moč, kajti: kadar govorimo/zapisujemo besede, ne glede o čem z njimi sporočamo, takrat predvsem sami sebe opisujemo! In opisujemo tudi naše miselne in čustvene zmožnosti, pa naš značaj (sem dober ali ne, sem uvideven ali sebičen, sem pošten ali sem prilagodljiv = nepošten). Ne nazadnje – sporočamo o tem, če naša »beseda« sploh kaj velja, če lahko na nekoga »računam«, ker vem, kdo je, ali ne morem, »računati« nanj, ker vem, da lahko, sedaj, v nekem trenutku, v odnosu do ISTE stvari, govori/ravna tako, že v naslednjem trenutku pa – povsem drugače. Pa vem – kakšen je, ta, ki se tako izkazuje!
 
Obstajajo vzdevki. Niso redkost. In se, s temi vzdevki, kličemo med seboj…
Tudi moja sanjajoča polovica in jaz imava vzdevka. Ona ga je meni dala takrat, ko sva že bivala skupaj. Jaz sem jo poimenoval še preden sva se sploh, prvič, videla…
Ne, ne, daleč od tega, nisva si neka pikec in pikica, srček in srčica, še manj l(j)ubček in l(j)ubica (bentiš, še posebej takšno poimenovanje je, meni vsaj, dobesedno ogabno, in je lep primer tega, da niti pomenov besed ne poznajo, da ne vedo, o tem, kakšna razmerja, stanja se za njimi »skrivajo«!), in si nisva ne medveda, ne zajca, mucka… daleč, res daleč od tega, ker – takšnih poimenovanj dobesedno mrgoli, so obča, so nič-posebnega, pa pričajo samo o praznini, nič-posebnosti teh, ki jih uporabljajo! Kakorkoli že…
 
Nekoč sem ji pripovedoval o svojem očetu, in tudi o tem, kako me je, včasih, (po)klical, ko sem še bil otrok. In ji je bilo to poimenovanje tako všeč, da me je vprašala, če me lahko tudi ona tako kliče. In ničesar nisem imel proti, in še vedno nimam. Čeprav že dolgo nisem več otrok.
Jaz sem jo poimenoval takrat, ko sva se poznala »samo« prek besed, prek nekega dopisovanja. Ne pozabi: tistemu, ki je zmožen razumevati, tistemu je moč že prek besed ugotoviti tudi to, kakšen nekdo je! In zmore tega nekoga celo bolje poznati, kot ta, nekdo, pozna samega sebe!
Takrat mi je namreč povedala, da ji njeno ime ni všeč. Potemtakem – če TEBI ni všeč tvoje ime, potem te jaz, zagotovo, ne bom klical, z njim, ker – čemu bi ti počenjal nekaj, kar TEBI ni všeč?!
 
V tistem času, pravzaprav takoj po tem, ko sem zvedel, da ji ime ni všeč, me je prešinilo…
Še kot otrok sem gledal neko nadaljevanko, za otroke, in osrednji junak, v tej nadaljevanki, je bil medvedek, ki je imel rad otroke, otroci pa njega. In ta medvedek je bil takšna dobričina, pa – ker sem tudi jaz svojo sanjajočo polovico ugotovil kot dobro, svetlo, zlato bitje, mi je bilo samoumevno, da jo poimenujem z imenom – tistega medvedka.
Ja, je tako, da na slovanskih prostorih tudi moška imena končajo s črko »a« (Jaša, Saša, Vanja…), in da so tudi takšna, morda moška, imena, uporabna za ženske, pa ni bilo, v zvezi s tem, nobenih težav. In…
Ko sem ji povedal, kako se mi je domislilo, da bi jo klical, ji je bilo to všeč. Ko pa sem ji še pojasnil, kako sem do vzdevka dospel, ji je bilo – še bolj, zelo všeč!
 
Kakopak, obstajajo tudi neki drugi, ki vedo oboje: poznajo njeno pravo ime, in poznajo vzdevek, s katerim jo jaz kličem. In VEDO, da ji njeno ime, pravo, NI všeč, in VEDO, da ji je všeč to, kako jo jaz kličem. In se je zgodilo…
To, da so MENE, ti drugi, spraševali o tem, kako naj NJO kličejo! Z njenim pravim imenom, ali z vzdevkom, katerega sem ji jaz dal?!
Bentiš, saj ni »MOJ« pes, da ji jaz dajem ime, da jo jaz navadim, na kaj se bo odzivala, da tebi povem, kako jo moraš klicat, da se bo odzvala! Upam, da si opazil, da sem besedo MOJ dal v navednice, ker…
Res je, JAZ sem kupil psa, res je, JAZ sem dal SVOJ denar zanj, res je, JAZ sem, uradno, voden kot njegov GOSPODAR, LASTNIK, potemtakem je ta pes MOJA LAST, moj PREDMET, JAZ lahko z njim počnem malodane vse, kar hočem, ampak… meni, zame, je ta pes predvsem živo bitje, je bitje, ki IMA SVOJO VOLJO, in je bitje, ki meni pripada SAMO TOLIKO, KOLIKOR MI ŽELI pripadati, in mi želi pripadati zaradi tega, ker me ima rado, in me ima rado zaradi tega, ker imam jaz – njega rad! Saj ni stvar, da jo bom, če pospravim/uredim stanovanje vrgel iz stanovanja! Na mraz/vročino, dež/sneg, na stanje neke SAMOTE, osamljenosti, ne glede na to, da ima ta pes sebe in mene, pa še koga drugega, za svojo družino, za svoj trop, pa nikakor ne more biti zadovoljen, kadar je njegov trop V stanovanju, on pa odmaknjen, odstranjen, nekam na samo!
 
Ima (ONA) ušesa. Pomeni, da te sliši, in bo slišala tudi to, kaj jo boš vprašal/a! Ima usta, in zna govoriti! Pomeni, da ti lahko pove, in ti lahko odgovori na tvoje vprašanje! Pojdi k NJEJ, in NJO vprašaj, kako želi, da jo ti kličeš!
Kakopak, ko smo razčistili s temi »malenkostmi«, je bila tudi povprašana, o tem, kako naj jo kliče/jo. In je povedala, da – ji je vseeno.
Je povedala samo to? Niti pod razno, povedala je krepko več (čeprav tega krepko-več ti, ki so odgovor/e slišali niso, in nikoli ne bodo, dojeli):
1.      Ni mi všeč moje ime
2.      Všeč mi je, kako me kliče Uroš
3.      Vseeno mi je, kako me kličeš ti, ker:
-          Ne bom tebi vsiljevala načina, s katerim se boš izkazoval do mene = odloči se po lastni volji = imaš pravico do tega, da se odločaš po lastni volji!
-          Pomembno mi je, kaj Uroš meni o meni, kako ON mene doživlja. To, kako TI doživljaš mene, je TVOJA stvar, ki meni, nazadnje, sploh ni pomembna, ker – do tebe NE čutim tistega, in tako, kar in kakor čutim do Uroša, ti mi nisi tako pomemben, kot mi je pomemben Uroš.
Potemtakem, ja – vseeno-mi-je!
(op. p. in jo, še vedno, kliče/jo po imenu, čeprav ji le-to ni všeč. In jo kličejo po imenu zato, ker NJIM ni tisto, kar je meni = nekaj posebnega).
Ja, je vrag, pri nagonskih, ker – kadar ne zmoreš prepoznavati značajskih lastnosti (dobro, pošteno, uvidevno, moralno…), in tega ne moreš, ker sam teh vsebin NE premoreš (si nagonski = se prilagajaš okoliščinam = dobro je zate tisto, kar je TEBI dobro…), takrat tudi razlik nisi zmožen ugotavljati.
Ja, je res, zmorejo ugotoviti dobro/slabo, vendar izključno tam, kjer do ugotovitve dospejo na temelju čutnih zaznav… pa vedo, katera sladica je/ni dobra, kateri avto je/ni dober… ne vedo pa tega, katera oseba je/ni dobra, katero ravnanje je/ni dobro!
 
Midva pa, še vedno, vztrajava z najinima poimenovanjema. Očitno ne doživljajo, ta, najina poimenovanja, evolucije. Še koraka nisva naredila proti tistima, denimo – prasec in prasica…
 
Dobro. Zdaj pa zadevo obrnimo, in jo poglejmo z nekega drugega zornega kota…
Poznal sem ga krepko prej, kot ga je (s)poznala njegova žena. In ves čas sem ga imel za sebi-nekaj-drugačnega-od-vseh-katere-tudi-poznam. Za prijatelja.
Vedel sem, kako ga kličejo njegova starša in sestra. In sem ga začel tako klicati tudi sam. Še zlasti zato, ker mi je povedal: moje ime je tako, lahko pa me kličeš tudi tako…
Kakorkoli že, sploh ga ni motilo, da ga kličem z vzdevkom, nasprotno, to mu je bilo všeč. To klicanje je, očitno, pomenilo, obema, da sva drug-drugemu-več-kot-so-nama-neki-ostali.
 
Srečal je dekle, bodočo ženo. In je ona postala njegovo dekle, on pa NJEN fant (namenoma sem zapisal z velikimi črkami, ta, svojilni zaimek). Malo za tem sta že živela skupaj, in…
Povedala mi je, da NJEJ ni všeč, to, da NJENEGA fanta kličem tako, kakor ga kličem. Ona si je že izmislila nek vzdevek zanj, SVOJ, in ga je klicala z njim, ne po njegovem imenu (kakor je želela, da ga kličemo vsi ostali).
Ko sem slišal njeno pripombo/željo, sem jo vprašal, če ji je, slučajno, prijatelj naročil, da o tem govori z menoj (seveda sem vedel, da ji ni, ker – ko bi ga motilo, bi sam govoril z menoj, o tem)? In tega prijatelja še danes NE moti, da ga tako (kot nekoč) kličem, še vedno. In – kaj se je zgodilo, s tistim njenim ni-mi-všeč-da-ga-tako-kličeš?! Isto, kar sem nekoliko prej zapisal: ima ušesa, ve kako ga kličem, ima usta, bo povedal, če ga bo to motilo, pa – ker me sliši in mi ničesar ne reče, na to temo, potem je NJEMU, očitno, prav, da ga kličem, kakor ga! Kličem NJEGA, on pa je neko SUVERENO bitje, in TI si jemlješ pravico, da (ne da bi on o tem sploh vedel) odločaš o tem, na katero ime bo koga slišal! Potemtakem TI skušaš odločati ne samo v njegovem imenu, pač pa namesto njega in O NJEM! O tem, na kakšen način se bo do koga izkazoval, o tem, kakšen odnos bo z nekom smel imeti. Potemtakem je on TEBI, in ZATE zgolj nek predmet, je objekt, s katerim boš TI ravnala po SVOJI volji! In TEBE moti, da del samega sebe, ta »moj« prijatelj in TVOJ fant – daje meni!
Če ti ne prija, da imava samo on in jaz to neko posebno razmerje, potem – dobrodošla, vključi se tudi ti, pa bomo to razmerje, ta odnos NADGRADILI (to je, v praksi, pri nagonskih bitjih povsem nemogoče, a vsaj teoretično…), v nasprotnem – tace stran, ker me-boli-patak glede tega, kar TI misliš o tem, kakšno naj bi zgledalo najino prijateljstvo!
 
Ne trdim, da se je ženska zavedala svojega ravnanja (in tega nikoli ne bom trdil), daleč od tega, ravnala je tako, kot ji je velevala podzavest, še bolj natančno: ravnala je tako, kot so ji velevali nagoni! Da, v nagonskem svetu je lastninjenje neka tako običajna zadeva, da je, v bistvu, samoumevnost! Med živalmi se ve, ČIGAV je nek teritorij, se ve, ČIGAVA je neka kost, dana v glodanje, še več, ve se tudi to, ČIGAV/A je nek samec, samica, in ČIGAV/A je pravica, do tega, da se pari, s tem (s to) samcem (samico), pa da z njim (njo) leži v neki senci…
 
V istem tem »sobivanju« ona pogostoma uporablja svojilni zaimek, kadar bodisi njega kliče, bodisi o njem govori (pa četudi to počne ob njegovi prisotnosti) Ampak – tako, kot ga kliče (z vzdevkom, ki mu ga je dala), ga kliče SAMO ona, potemtakem ima SAMO ona z njim nek specifičen odnos, potemtakem je vsakomur znano, da takrat, kadar ga tako pokliče, govori o tem, da je on »njen«, in predvsem, da je – NJEN!
Ko govori o njem, pred ostalimi, vsi vemo, o kom govori. Tudi on. A kljub temu poudari tisto svojo »lastninsko« zvezo z njim, in ne pozabi pridodati svojilnega zaimka, MOJ!
Da je to kar tako, slučajnost? NI, daleč od tega, da bi bilo. Je zgolj in samo odraz njenega pojmovanja skupnosti. In je zgolj in samo izkaz tega, da ona »drži roko nad njim«. Verjemi, niso redki zakoni, celo nasprotno, v katerih se takisto lastninjenje odvija, obenem pa…
Si že kdaj slišal, denimo, za to, da ima nekdo težave s samozavestjo? Nikakor ne more dospeti do tega, da bi lastne zmožnosti spoznal, pa čeprav jih je že velikokrat izkazal, ker…
Ko je bil mlajši, ko je bil otrok, je velikokrat slišal, da je nesposoben, pa neumen, da ničesar ne zna… in takšne stvari »zlezejo«, globoko, v podzavest, in tam tudi ostanejo (dokler jih ne odpraviš, z zdravljenjem, seveda), in takšne ugotovitve ga potem spremljajo – celo življenje! Potemtakem…
Tudi ta »MOJ« pikecpokec-srček-pljučka-karkoli-že… se takisto zaleze v podzavest, in te naredi (tudi če poprej tak nisi bil) v neko podrejeno bitje, v bitje, ki se, marsikdaj, niti ne upa izraziti lastne volje, kaj šele, da bi se po njej odločalo, in da bi po njej ravnalo!
 
Na splošno govorijo o tistem imeti-rad, in sem že večkrat pojasnjeval, KOGA zares imajo radi: sebe, svoje ugodje (in, kakopak, tisto, kar jim drugi omogočajo, da do ugodja dospejo). In kadar mi nekdo pove, da se imata rada, obenem pa bežita, drug od drugega, takrat, kadar se eden znajde v težavah, takrat – izkazujeta to, da imata zares rada sebe, pa nočeta na svoja pleča prevzemati bremen drugega, jima je, v bistvu, za tistega drugega – malo mar. Pomembno je tisto kako-se-»jaz«-počutim (koliko-bremena-zmorem-»jaz«-prenesti)!
 
Ja, in se je zgodilo, da je bil, zdravstveno, v zelo hudem stanju. In me je klicala, po telefonu, za pogovor, tolažbo, morda celo nasvet. In sem slišal njen: »Bojim se, da bom ostala brez svojega moža.«
 
Kadar se bojim za nekoga, za to, da se bo poškodoval, kako bom izrazil ta, svoj, strah? Takole: Bojim se, da se bo (ON) poškodoval! Je res?
Kadar se bojim, za nekoga, da bo ostal brez službe, kako se izrazim? Bojim se, da bo (ON) ostal brez službe. Je res? Pa…
Kadar me je strah, da bo umrl nekdo, ki ga imam rad, bentiš, saj zato pa je jezik, zato besede imajo svoj pomen, rečem: Bojim se, da bo (ON) umrl!
Ja, če pa rečem bojim-se-da-bom-ostal(a)-brez-moža(žene), takrat pa (pa čeprav se tega NE zavedam) govorim samo o tem, da – se bojim, da bom ostal(a) sam(a). Potemtakem me je v prvi vrsti strah ZAME, ne za tistega(o), brez katere(ga) utegnem ostati!
 
Vse bolj ugotavljam, da bi potreboval strojepiski. Dve. Misli so krepko hitrejše od prstov, čeprav tudi ti niso počasni, pri tipkanju. Obenem zapisujem med številnimi opravili, ne nazadnje, tudi malčica me (pri)kliče, k igri, zabavi, pa lovim trenutke, kadar (za)spi… misli pa, kakopak, po svoje, in…
Ne vem, če sem uspel vse ujeti, ki so se porajale, na izpričano temo, a upam, da neke pomembnejše nisem izpustil. Obenem pa – več misli, daljši sestavek, potemtakem je celo bralcu naklonjeno dejstvo, da, pač – nimam niti ene, kaj šele dveh. Strojepisk.
 
Aha, še to. Upam, da je zapisano dovolj razumljivo. In – ni treba verjet, mi je ljubše, če razumeš.

Ni komentarjev:

Objavite komentar