četrtek, 10. marec 2022

O žejnih, prek vode peljanih

Prevečkrat sem že slišal pojasnilo »žejne so nas prek vode (pre)peljali«! Prispodoba je zelo nerodna, ker – bentiš, konja, bika, krave… ne boš žejne peljal, prek vode, pač pa se bo ustavila, in si vzela potreben čas, da se napije, ter šele za tem nadaljevala pot! Razen, če jo prisiliš, seveda, ampak – njih nihče ni (pri)silil, sami so sledili!
Bi se dalo sklepati, po zapisanem, da je krava pametnejša od njih, občih? Bi se dalo, čeprav ni. Je pa res, da – tudi oni niso pametnejši od krave! In…
Bi bilo bolje, ko bi pojasnjevali, denimo, z »povlekli so nas za pamet« (beri: za NEUMNOST)…
 
Obči se jezijo na proizvajalce, ki bogatijo. In bogatijo, bojda, na račun njih, občih. Vendar…
Kaj pa delajo, ti proizvajalci?
Proizvajajo.
In kaj proizvajajo?
Tisto, kar obči kupujejo.
In zakaj obči kupujejo?
Zato, ker želijo imeti.
Pomeni, da proizvajalci proizvajajo tisto, kar obči ŽELIJO IMETI?
Da.
Potemtakem ti proizvajalci občim samo želje uresničujejo, jim pomagajo dospevati do želenih proizvodov. In za to dajejo nek svoj denar.
Da.
In ta denar dospeva tudi k proizvajalcem?
Da.
Pomeni, da obči dajejo svoj denar proizvajalcem?
Da.
Pomeni, da obči pomagajo proizvajalcem, da z njihovim denarjem bogatijo?
Da.
 
Zakaj, za vraga, pa se potem jeziš, na nekoga, ki bogati, ko pa mu TI omogočaš, da bogati?
Morda zaradi tega, ker – bi tudi ti, tako, kot neki proizvajalci, bogatel, ko bi znal, ko bi bil za to sposoben… pa nisi?!
 
Obče »resnice«. »Simpatična« zadeva, res.
Med temi »resnicami« je, denimo, tudi tista, da TV program poneumlja, čeprav…
Ne obstaja bolj ali manj neumen, pač pa obstajata samo dve stanji – ali si, ali pa nisi neumen. In noben program te ne more poneumljati, bi bila to misija nemogoče, ker si že sam po sebi – neumen! Celo »daljinca« imaš, pa lahko, kar s fotelja, izklopiš sprejemnik, če ti program ne ustreza, potemtakem – uredništva samo TVOJIM željam sledijo, jih upoštevajo, da gledanost dosežejo, pa…
Če so bile nekoč poljudno-znanstvene oddaje na sporedu v popoldansko-večernem času, in jih »ti«, večinski, nisi gledal, jih zdaj, v bebavi »demokraciji«, predvajajo ob dveh, treh zjutraj. Čez dan, in zvečer, pa predvajajo tisto, kar TI rad gledaš – mehiške in ostale limonade, šport, pa rialiti šove, pa kozolce… tisto, pač, kar TEBE zanima, kar TI »razumeš«!
 
Enako je s potrošništvom. Občestvo »ve«, da ga vzpodbujajo, in ohranjajo, proizvajalci, vendar je resnica popolnoma drugačna: proizvajalci zgolj izrabljajo objektivna stanja, neko občo bebavost, ki je sama povsem nezmožna, da bi nekaj, s čemer bi se od drugih razlikovala,  iz sebe tvorila, pa potrebuje neke proizvode, neka tuja perja, da se z njimi postavlja. Da sebi »vrednost« dviga. Stanovanja, hiše, njih oprema, avtomobili, nakit, gučiji, denar…
 
V tisti Uz pasuljče komad 'leba je verz »… šta mi treba zlato oko vrata…«.
Treba »mi«, treba, itekako, jer – ako na vratu nemam drugog, nego blesavu glavu, onda barem oko vrata moram imati neko zlato, da mi jednako blesavi, kao što sam »ja«, zavide, da vide, koliko vredim!
 
Samo, veš – to, kar imaš, na sebi, pod seboj, ob sebi, to je (morda, tebi in tebi enakim bebcem) vredno, pa – v trenutku, ko ostaneš, brez tega, svojo pravo vrednost izkažeš. Ki je enaka – N I Č!

Ni komentarjev:

Objavite komentar